Topakker maar helaas mag er nooit meer gezocht worden
Goedeavond allen,
Hier in de omgeving is een groot natuurdomein waar een zeer bekende jong-paleolithische site te vinden is. Meer dan 50 000 artefacten zijn er al gevonden bij prospecties en enkele proefputten
Maar midden in dit natuurgebied heeft ook een boer zijn akker.
En ik was er eindelijk achter gekomen waar die boer woonde.
Vanmiddag was ik het studeren even beu dus dacht een uurtje of 2 te gaan rondwandelen.
Hup naar de boer, ik mocht mee naar het veld, maar mocht enkel zoeken wanneer hij erbij was.
Hij moest de afwatering nog op punt stellen.
Als hij niet op het veld was mocht ik en niemand anders er nog zoeken.
Reden, eerst was er een archeologisch onderzoek geweest die ook enkele proefputten op zijn veld hadden gedaan, vond hij niet erg want alles was netjes geregeld. Dan werd er vanuit de overheid gekeken of de akkergrond gunstig was voor om te zetten naar natuurgebied. Verschillende boringen en andere lichte bodem ingrepen gebeurd zonder dat hij hier iets van wist.
En ook had hij een slechte ervaring gehad met vermoedelijk een zoeker, die had blijkbaar putten zitten graven in zijn veld
Op een uurtje tijd 33 afslagen gevonden 1 prachtige schrabber en een mogelijke klopsteen
Jammer dat het zo moet lopen want dit is een echte goudmijn voor steentijd vondsten