Nieuw veldje met super kansen!!!
Hallo allemaal,
Deze avond was ik opweg naar mijn zoekplek en tot mijn verbazing (lees vreugde

)
hadden ze vandaag eerste 10cm van een nabij gelegen graslandje afgehaald om deze klaar te maken voor een nieuwbouw project
Dit landje bevind zich op 100 meer afstand van en oud kasteel/slot en hier is waascijnlijk in de middeleeuwen al bewoning geweest.
Ik natuurlijk gelijk omgrdaaid om daar tegaan zoeken

De eerste vondst was een knoop en tijdens het graven vond ik een steeltje van een kleipijpje. Een goed begin dacht ik
Volgende noemenswaardige vondsen ee paar stuivers uit het magische gulden tijdperk (deze tijd herinneren jullie je nog wel he haha)
Even later...... YES ZILVER!!!!!! Onee een ouwe gulden uit het hierboven genoemde tijdperk
Daarna een mooie duit uit 1769 Overijsel. Daarna nog een vraaiere 1682 Frisia

Goed leesbaar en een mooie patina (foto volgd later, batterij toestel zit in de oplader)
Voor de rest niet veel bijzonders.
MAAR! Ik zag diverse riool buizen liggen dus waarschijnlijk gaan ze die daar binnenkort ingraven. En de vunderingen vor de bebouwing zal ook moeten worden uitgegraven en dan komt er HELE interessante aarde vrij.
Waarschijnlijk heeft hier nog nooit iemand gezocht omdat het altijg gras is geweest van zo een halve meter hoog. En er is daar nog nooit gebouwd.
Kansen genoeg op dat veldje
Binnekort vondsten van het veldje
Groetjes Marcel