|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
gooss785
Geregistreerd: 20 jul 2008, 13:40 Berichten: 66 Woonplaats: Hardenberg
|
 middagje met de buurman
gisteren nog even wezen zoeken met de buurman, (hij was nu voor de tweede keer mee) hij met mijn oude detector en ik met de mijne. we zijn naar een roggeakker geweest waar we nog niet eerder waren geweest, maar er zit een hele geschiedenis aan de omgeving. dus wij vol goede moed op weg naar de akker ,lag er toch een laag(opgedroogde) drijfmest op de grond. je kunt je begrijpen dat dat de nodige verstoring gaf, maar toch met goede moed begonnen. na een tiental meters te heben gelopen komt de buurman bij mij en zegt ik geloof niet dat ie werkt, ik heb nog geen piepje gehoord (de vorige keer liepen we om een oude woning toen was het gepiep niet van de lucht). ik zeg tegen hem, zodra ik wat hoor dan kom jij met jou detector en kijk jij of jij ook een signaal krijgt. en ja hoor binnen een paar meter een mooi signaal, hij erover en ja hoor, hij graaft een musketkogel, zo nu de volgende weer een goed signaal, ook bij hem dus weer gegraven en jawel een bronzen kraal?!?. hij had toch alweer een paar leuke dingetjes gevonden. maar door de verstoring was het plezier er snel af, en zijn we naar een weiland in de buurt gegaan waar we nog zo`n 10 kilo oud ijzer uit de grond hebben gehaald en niks bijzonders. ik ga zeker nog terug naar de rogge akker hopelijk is de mest er dan doorgewerkt.
groeten freddy
_________________ Iets vinden is 1, maar iets moois vinden is heel wat anders!!
|
| 21 sep 2008, 13:12 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
 Re: middagje met de buurman
Als je dus volgende week weer terug gaat is ie alweer omgeploegd. Oppervlakte bemesting mag eigenlijk alleen maar als je gelijk weer gaat ploegen En inderdaad stoort de mest verschrikkelijk op de detector 
_________________ Soms...........
|
| 21 sep 2008, 13:18 |
|
 |
|
Defixio
|
Bronzen kraal is wel okee...hoe oud is die?
|
| 21 sep 2008, 13:27 |
|
 |
|
gooss785
Geregistreerd: 20 jul 2008, 13:40 Berichten: 66 Woonplaats: Hardenberg
|
het gaat niet direct om oppervlakte bemesting, de boer heeft wel gebruik gemaakt van een injecteur maar er is zoveel bemest en de grond is vrij los zodat er veel mest op de grond is terecht gekomen. jammer maar ik denk dat het nog wel even duurt. ja en hoe oud is ie dat is de vraag??? het is geen erg bewerkte kraal dus ik denk dat dat lastig wordt, maar mishien kan iemand bij benadering aangeven uit welke periode hij waarschijnlijk komt. freddy
_________________ Iets vinden is 1, maar iets moois vinden is heel wat anders!!
|
| 21 sep 2008, 16:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|