|
|
Het is nu 23 apr 2026, 00:29
|
wat een dag met een goud randje
| Auteur |
Bericht |
|
dannyR
|
 wat een dag met een goud randje
vandaag het bos ingedoken met jan effe lekker piepen, kwam van alles naar boven maar niets bijzonders,jan vond nog een leuk armbandje maar geen zilver denkt ie...we liepen een beetje te kloten komt er een oudere vrouw met 2 honden, en mannen wat gevonden,nee helaas niet maar morgen weer een dag..de dame zegt tegen mij weet je een vriendin/kennis heeft hier wat jaren terug een trouwring verloren,hier vlak bij zegt ze,dus ik zeg wijst u mij ongeveer de plek als u weet en zal ik even kijken,mocht ik 'm vinden bel ik u op,ze loopt mee e wijst een stuk heide aan waar de dame in kwestie de hond uitliet en met het gooien van de bal vloog de ring van de vinger ik neem haar nummer op en ze vertrekt, enkele zwaaien later als wonder trek ik uit een kluitje hei een mooie dikke witgouden ring met 3 briljanten met inscriptie 12-12-2003 wilfred ik geloofde me ogen niet en riep jan,je lult zegt ie en dacht dat ik mijn zilveren ring in het gat had gestoken. de dame gebeld na eerlijk toegeven even getwijfeld te hebben daar het een fraaie ring was en goud! m'n eerste!! ik heb een ring gevonden,als u de dame me even laat bellen kunnen we kijken of dit 'm is...15 min later met marga,heeft u een ring gevonden,ja mevrouw zeg ik en ze noemt de datum en naam,ik zeg dat is 'm. ze was wederom in het bos met de honden en niet veel later zat ie weer om haar vinger na 2 jaar, heb de foto's op m'n mobiel en moet kijken of ik het later gedaan krijg hem hier te plaatsen ze beloofde een beloning en zou me vanavond bellen daar ze geen geld op zak had,ik zei ik laat het aan u over en zie het wel.... wat een dag jongens  maar goed gevoel om dat glimmende gezicht te zien en dat ik daar aan heb bij mogen dragen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dannyR op 20 jan 2014, 17:48, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 20 jan 2014, 16:56 |
|
 |
|
Eburoon
|
 Re: wat een dag met een goud randje
Leuk verhaal Danny, goed dat er nog ''eerlijke'' vinders bestaan. Denk dat je hier meer voldoening van krijgt dan hem gewoon in je zak stoppen en niets zeggen Goed voor je karma 
|
| 20 jan 2014, 17:06 |
|
 |
|
Marco
|
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 20 jan 2014, 17:08 |
|
 |
|
dannyR
|
da's zeker ebu,was een mooie ring en m'n eerste,maar dat gezicht om haar ring weer om de vinger te doen was ook goud waard, zoals gezegd heb getwijfeld ( ben ook maar mens) want zwem er zeker niet in maar dit moest gewoon zo zijn,voor haar geen blue monday da's zeker 
|
| 20 jan 2014, 17:11 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28326 Woonplaats: Kerkrade
|
super gedaan Danny 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 20 jan 2014, 17:14 |
|
 |
|
dannyR
|
foto's zijn klein maar staat erop 
|
| 20 jan 2014, 17:28 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 20 jan 2014, 17:46 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
Laatst bijgewerkt door de ed op 20 jan 2014, 20:25, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 20 jan 2014, 18:22 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11172 Woonplaats: Maastricht
|
Kiks Danny, Goed gedaan. Da's niks jong als je 'm houdt, terwijl je weet van wie die is. Groeten, Cyril
|
| 20 jan 2014, 19:06 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Top gevonden en eerlijkheid duurt het langst ! 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 20 jan 2014, 19:14 |
|
 |
|
Hansss
Geregistreerd: 22 okt 2013, 16:23 Berichten: 224 Woonplaats: Drenthe
|
Leuk verhaal Danny! Heb je je goede daad weer gedaan voor vandaag 
_________________ Zoekt met een XP ORX
|
| 20 jan 2014, 20:22 |
|
 |
|
huntius
|
Mijn bek viel open vanmiddag, het is dat ik erbij was anders had ik het niet geloofd  na nog geen 5 minuten had je hem al. Het was fantastisch om te zien hoe blij de vrouw was  goed gedaan Danny  Ik ben trots op je, vind je je eerste gouden ring ben je hem na een half uur alweer kwijt, ik hoop dat je snel beloond word voor deze goede daad, maar met jouw geluk zal dat wel niet lang duren Gr Jan.
|
| 20 jan 2014, 22:38 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
Top Danny!! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 20 jan 2014, 22:41 |
|
 |
|
Achnaron
|
 niets is mooier dan een ander gelukkig maken 
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 20 jan 2014, 22:48 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6806 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
TOP KLASSE Weer iets positief voor, de detectorgebruikers Zo hoort het te zijn. Ook al ooit, zo iemand weer gelukkig kunnen maken
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 20 jan 2014, 23:11 |
|
 |
|
dannyR
|
eerlijk duurt het langst my ass...heb weer wat geleerd en deel ik even, de 21ste kreeg ik nog een bericht van de dame in kwestie en hoe blij ze waren,altijd leuk,daarbij de belofte dat ik beloond zou worden voor m'n eerlijkheid,vrijdag zou ze 100 euro brengen dus denk leuk kan ik zeer goed gebruiken,vrijdag niets,weekend idem dus denk laat wat van me horen,heb haar nooit getext of gebeld en dus vooruit,maar word niet opgenomen,krijg net een verwijtend textje dat ze gezegd had dat ik het einde van de maand zou krijgen ( haar vent heeft een eigen zaak en nooit van gehoord) met een hele nare toon alsof ik degene ben die dingen beloofd,tot 2 maal toe vertrouwen gegeven,eerst gebeld dat ik 'm gevonden had en meteen meegegeven........
eerstevolgende ring gaat in the pocket en laat m'n kinderen overkomen en van wie het is kan de pot op!
voel ik me nog bezwaart ook....waar gaan we naar toe vraag ik me af...
|
| 27 jan 2014, 20:55 |
|
 |
|
huntius
|
Oh wat was ze blij en gelukkig dat ze haar ring terug had, ze wou je omhelsen en je verdiende een beloning. Ik heb het hele avontuur van dichtbij gehoord en gezien. Bah wat een tegenvaller Danny, dit is het laatste wat ik had verwacht  als je dat had geweten Gr Jan.
|
| 27 jan 2014, 23:31 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1525 Woonplaats: West-Brabant
|
Wat een bijzonder verhaal met een naar einde - beloof dan niets als je het niet waar kunt maken, bah. Inmiddels is de maand voorbij: heel misschien toch nog iets gehoord/gekregen?
|
| 06 feb 2014, 00:29 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1810 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
Danny je geeft ons het goede voorbeeld we zijn tros op je, 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 06 feb 2014, 19:26 |
|
 |
|
dannyR
|
hahahahhaha pas maar op met die uitspraak angelo straks word je gelyncht door de menigte en mara ja uiteindelijk die 100 euri's toch gekregen maar kan je verzekeren dat nooit als op dat moment ik me zo bezwaard heb gevoeld... goed of niet begin er nooit meer aan,wat ik vind gaat in de pocket en jammer dan
|
| 06 feb 2014, 19:56 |
|
 |
|
Mara
|
He dus toch, maar snap het ongemakkelijke gevoel. Toch denk ik als je iemand persoonlijk hebt gesproken of een kennis van degene die echt iets dierbaars is verloren (en dat is een trouwring meestal toch wel...tenzij bewust weggesmeten  ), dat je het dan ook niet met een goed gevoel zou houden? Dit was toevallig niet zo'n leuk persoon ws.
|
| 06 feb 2014, 22:35 |
|
 |
|
dannyR
|
kon die vrouw niet die me in het bos aansprak,noch de eigenares van de ring,had gewoon m'n smoel moeten houden en doen alsof me neus bloed geintje!! natuurlijk als die van iemand is die ik ken en geen bonje mee heb  krijgt hij/zij het terug,maar zoals dit gegaan is wil ik niet meer meemaken,dan mar effe een klote gevoel gevolgd door een mooie ring in de vitrinekast never nooit meer achter een eigenaar aanhobbelen om de barmhartige samaritaan uit te hangen 
|
| 06 feb 2014, 22:40 |
|
 |
|
Mara
|
Pfiew, gelukkig heb ik zelf een md Wat ik bedoelde met "kennen" was: je hebt iemand gesproken over een ring die daar ergens zou moeten liggen, mooie trouwring, ze vindt het zo erg bladiebla. Je vindt hem en zegt niets. Ik zou er dan toch niet van genieten in mijn vitrine denk ik. Maar misschien ben ik te braaf hoor, heb het nog niet meegemaakt, maar als je een recente ring vindt met een inscriptie en datum, ga je dan proberen om de eigenaar op te sporen evt. via de politie? Hoe denken de meer ervaren zoekers hierover of is dit een lastig onderwerp?
|
| 07 feb 2014, 00:03 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
Ik zou persoonlijk wel proberen de eigenaar/eigenaresse te achterhalen om de ring terug te geven. Zo'n ring betekent vaak erg veel voor degene die hem heeft verloren en het geeft toch gewoon een goed gevoel als je iemand op die manier kunt helpen.  Tevens zou ik me ook niet goed voelen als ik hem zelf zou houden. Toch snap ik Danny wel een beetje, je doet iemand een gunst door een ring terug te vinden, diegene belooft je een beloning en vervolgens hoor je niets meer van haar (of nouja je hoort wel van haar, maar dan op een vervelende manier). Heel vervelend, maar daar doe je niets aan.. 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 07 feb 2014, 00:17 |
|
 |
|
dannyR
|
mara,.......denk dat de meeste ook hen de het moraal hoog in de vaandel hebben het gewoon in de zak doen en einde verhaal,zijn genoeg ringen gevonden (ook trouwringen) op akkers en weet bijna zeker dat ze niet naar de boer zijn gegaan op te zeggen oh gut heb een gouden ring gevonden op u akker is die soms van u de meeste weten niet eens wat er allemaal in de grond ligt en maar beter ook,er zijn velden waar enorm veel van waarde af komt en maak jij die boer dat bekent kan je fluiten naar je dagje zoeken op de akker,die boer geeft een schop aan z'n koeien naar een ander veld en gaat zelf met een piepstok lopen net zoals je behoort de vondsten van voor 1500 of 1600 te laten registreren bij de plaatselijke archeoloog is er maar een bijzonder klein aantal mensen die dat daadwerkelijk doet,zeggen allemaal ja hoor dat doe ik maar shake 't maar.... piepen is een pracht hobby maar met de tijd willen we en zeg we steeds meer,mooier en prachtiger..een leugenaar die anders wil laten doen blijken want na 20 jaar lopen neem je geen genoegen meer met een duitje van 1700 maar wil je wat beters.... ik maak geen vrienden hier omdat ik geen blad voor de mond neem maar dit wereldje is net zo mooi als dat het verneukt is...met de tijd kom je met alle waarschijnlijkheid daar wel zelf achter.. piepse en niet te veel over filosoferen en gewoon lekker genieten van je hobby  piekeren over wat je gaat doen met de ring kan je doen als je er eenmaal een gevonden heb 
|
| 07 feb 2014, 00:26 |
|
|