|
|
Het is nu 24 apr 2026, 00:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Minelab
|
 Gouden munt
Vandaag nog even een aantal uren gezellig gezocht met andere zoekers. Maar toch wel iets bijzonders mee gemaakt. Na een korte tijd dat ik aan het zoeken ben, komen er 2 jonge zoekers het veld op lopen schat ze een 11 of 12, maar hun leeftijd zal ik nog weleens na vragen. Ze komen ook even zoeken want, ze hebben niet zoveel tijd. Ze beginnen met zoeken, maar vinden het nog lastig om signalen goed te kunnen onderscheiden. Ze hebben ook maar een beginners detector die zeker geen diepgang heeft. Ze vroegen ook of ik even wou helpen met het luisteren naar de signalen, of ze er op moesten graven of niet en ook het pinpointen was voor hun lastig. Dus na een aantal keren zelf met mijn detector over de plekken gezwaaid te hebben waar ik wel ijzer signalen kreeg, had ik ook een goed signaal en daarop ook de vondst uitgegraven voor ze. De vondst die daar uit kwam deed ook mijn hart even harder kloppen, want het is iets wat ik in die 12 jaar dat ik zoek nog nooit gevonden heb. EEN GOUDEN MUNT!!!!
Ze hebben aan mij gevraagd of ik de munt wil plaatsen en of die gedetermineerd kan worden en eventueel, ik weet dat het tegen de regels is, maar voor hun leuk te weten de waarde.
Ook alvast bedankt namens Sander.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met mijn detector in de hand, zoek ik vele uren op het land.
|
| 28 apr 2014, 21:28 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
 Re: Gouden munt
WOW !!! Top gefeliciteerd ! 
|
| 28 apr 2014, 21:30 |
|
 |
|
dannyR
|
|
| 28 apr 2014, 21:44 |
|
 |
|
huntius
|
Het is dat ik erbij was Tim  ongelofelijk mijn bek viel open van verbazing. En dat met een detector gevonden die nog geen 3 cm diepgang heeft. Ik hoop dat de 11 jarige geluksvogel beseft wat hij heeft gevonden.Heb hem gezegt dat hij er heel zuinig op moet zijn want dit vind je zelden.(zeg ik uit eigen ervaring  ) Harstikke leuk voor die jongen  Gr Jan.
|
| 28 apr 2014, 21:47 |
|
 |
|
flappie25
Geregistreerd: 12 jan 2009, 01:31 Berichten: 483 Woonplaats: Zevenaar
|
Nou feliciteer Sander maar, wow wat een beauty Ik denk hem gevonden te hebben, kan even geen plaatje erbij zetten(zit ff met de tablet), dus hier een link naar de wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_(coin) Een prachtige Nobel (angel) 1509-1526 (als ik mij niet vergis natuurlijk ) Groet Flap
Laatst bijgewerkt door flappie25 op 28 apr 2014, 22:40, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 28 apr 2014, 22:14 |
|
 |
|
bennie
|
Kan het deze zijn?????????? Gouden angelot, Groot-Britannië, Henry VIII 1485-1509, zonder jaartal, VZ: Michael doodt de draak, KZ: schip en letter H en roos naast de mast, kwaliteit: z.fr., miniem scheurtje.
Hamerprijs: € 1.775,-
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 apr 2014, 22:19 |
|
 |
|
Minelab
|
bennie schreef: Kan het deze zijn?????????? Gouden angelot, Groot-Britannië, Henry VIII 1485-1509, zonder jaartal, VZ: Michael doodt de draak, KZ: schip en letter H en roos naast de mast, kwaliteit: z.fr., miniem scheurtje.
Hamerprijs: € 1.775,- De ene kant van de munt klopt wel, Maar wel jammer, dat de andere kant zo afgesleten is. Maar een Engelse munt is het zeker dus.
|
| 28 apr 2014, 22:24 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Leuk dat je het ff laat zien Minelab fijn dat ik je even de hand mocht schudden mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 29 apr 2014, 22:34 |
|
 |
|
dannyR
|
ja bert,die munt was een echte hatseflats 
|
| 29 apr 2014, 22:42 |
|
 |
|
DaCheeta
Geregistreerd: 29 mei 2013, 23:15 Berichten: 36 Woonplaats: Province Ut.
|
Awesome find man! Gefeliciteerd!
_________________ Groet,
Frank http://www.recalled.nl
|
| 29 apr 2014, 22:55 |
|
 |
|
Minelab
|
Bedankt voor de reacties allemaal. Zo heb je een gouden munt in je handen en zo is die weer weg. Hopelijk vind ik zelf nog eens een gouden munt, maar weet nu hoe het voelt om zo'n munt uit de grond te halen.
Sander heeft ook wat zoekwerk verricht en kwam op deze munt uit. Angel GRANDE-BRETAGNE, Henri VII (1485-1509)
Was zeker leuk om even kennis gemaakt te hebben Bert.
|
| 29 apr 2014, 23:31 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Wat een verhaal minelab !!! Denk dat die jongens het virus nu wel te pakken hebben haha.
Groet, Clemens
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 30 apr 2014, 09:33 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3666 Woonplaats: Sint Truiden België
|
ferme munt ja ik ken het ...2 weken geleden men dochter voor het eerst mee op een veldje genomen... haar eerste piep ... ik ging ff kijken (ik liet ze zonder hoofdtelefoon zoeken zodat ik haar kon bijstaan bij de pieps) en hielp haar ff met pinpointen ...komt er toch wel een redelijk mooie fibel boven...  ik heb tijdens de zoektocht enkel musketkogels en relatief recente muntjes gevonden.. Edd
|
| 30 apr 2014, 11:11 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|