|
|
|
|
|
|
Het is nu 23 apr 2026, 11:21
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Weer een zilvertje en leuke vondsten op het goud en zilver veld van onlangs.
| Auteur |
Bericht |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
 Weer een zilvertje en leuke vondsten op het goud en zilver veld van onlangs.
Na een verf beurt van mijn hele huis, gelukkig weer eens lekker drie uurtjes kunnen lopen op het veld waar ik eerder een gouden ring en zilveren gesp had gevonden. Nu weer erg leuke dingetjes gevonden blijkt dat er vroeger een versterkte woning heeft gestaan volgens de boer. Bij het weghalen vorig jaar van een lekke mestput, stuiten ze op fundering, volgens mijn heemkunde kring schijnt er in die buurt vroeger een kasteel/versterkte woning gestaan te hebben. Na een uurtje zoeken kwam ik een stuk tegen van ongeveer 30 bij 30 meter, vol met grote spijkers en enorm veel puin met grote zware stukken ijzer. de Garret werd daar helemaal gek. De boer heeft verklaard dat hun nog nooit iets hebben gedumpt in het veld. Zij wonen daar al sinds begin 1900 dus misschien wie weet. Ook weer gemeld bij mijn heemkunde kring (ze worden gek van mij:smiley_tooth:) De vondsten waren leuk. Een zilver dubbeltje 1919. En volgens mij weer een ring een dun ding, er staat van binnen nog heel vaag wat tekst geschreven. Een muntgewichtje heilig hangertje en een aantal munten helaas weer allemaal kaal. En nog wat oud geld. en wat voorwerpen waar ik geen weet van hebt.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 jun 2014, 21:13 |
|
 |
|
slowstart
|
 Re: Weer een zilvertje en leuke vondsten op het goud en zilver veld van onlangs.
Laatste foto
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 jun 2014, 21:13 |
|
 |
|
Henri
|
 Re: Weer een zilvertje en leuke vondsten op het goud en zilver veld van onlangs.
_________________ Xp goldmax Tesoro Tejón Tesoro compadre Minelab unox 800
|
| 16 jun 2014, 23:07 |
|
 |
|
slowstart
|
Ja weet het. Volgens mij poepen die koeien daar zoutzuur erg jammer
|
| 17 jun 2014, 11:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|