Logo
Het is nu 23 apr 2026, 11:21

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
 sjagrijnige wereld 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht sjagrijnige wereld
Het valt me steeds vaker op dat mensen zo boos reageren als je met een detector loopt.
Zo was ik afgelopen week even met 2 kinderen (1 van mezelf) het veld in gegaan, onder het mom van: beter dan de hele dag tv kijken of op een tablet spelen.... huppakee, de natuur in.
Overalletjes aan, met moeders mee zoeken. Geef die kinderen een pinpointer in de hand en ze zijn ware schatzoekers.
Ik loop nietsvermoedend in een graslandje, aan de rand van de woonwijk, gras stond heel hoog, nergens borden en het leek me gewoon openbaar terrein.
Ik leer die kinderen wat over de natuur en laat alles netjes achter.
Er stopte een man die begon zo vreselijk te schreeuwen dat hij toch ook niet in mijn tuin gaat graven en dat ik op moest rotten en wegwezen etc.
waarom hebben mensen niet gewoon het fatsoen om me op normale toon te woord te staan? Mocht het inderdaad zo zijn dat ik me op privaat terrein begeef, vertel me dat dan gewoon en ga niet zo idioot staan schreeuwen. Ik ben gewoon een volwassen vrouw, geen klein kind! De lol is er wel een beetje af dan...
En waar kun je tegenwoordig nog wel gewoon zoeken zonder problemen? Ik vind het erg lastig om een geschikte lokatie te vinden.

sjagrijnige wereld tegenwoordig... dat moest ik even kwijt!
:lo

04 jun 2015, 12:52
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: sjagrijnige wereld
Het is beter om van te voren goed uit te zoeken van wie het land is en de eigenaar toestemming te vragen.
Zo voorkom je problemen en loop je ook gewoon rustig met je metaaldetector te zoeken.
Natuurlijk kan iemand jouw op een normale manier benaderen, maar ik zou het ook niet leuk vinden als er zomaar iemand zonder toestemming gaat zoeken.
Toestemming vragen aan de landeigenaar is heel belangenrijk.
Zo voorkom je problemen en houden we de regels van onze hobby in stand. :03

04 jun 2015, 13:11
Profiel
Antwoord met een citaat
vissertje schreef:
Het is beter om van te voren goed uit te zoeken van wie het land is en de eigenaar toestemming te vragen.
Zo voorkom je problemen en loop je ook gewoon rustig met je metaaldetector te zoeken.
Natuurlijk kan iemand jouw op een normale manier benaderen, maar ik zou het ook niet leuk vinden als er zomaar iemand zonder toestemming gaat zoeken.

HELEMAAL MEE EENS :10 :10 :10 :10 :10

04 jun 2015, 14:02

Antwoord met een citaat
daar ben ik het ook mee eens, ik liep er ook alleen in de volste overtuiging dat het openbare grond was
de man reed ook verder, dus was volgens mij een voorbijganger en niet de eigenaar

maar het is soms wel lastig om te weten of terrein openbaar is of niet.

anyway, zulke mensen kunnen hoe dan ook gewoon wat aardiger doen

c'est le ton qui fait la musique, nietwaar :09

04 jun 2015, 14:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Zo loop ik vaak ook, lekker met de kids erbij. Balen hoor, als je zo wordt aangesproken als je je mogelijk even vergist.
Wat ik nog wel eens doe met ze, is een openbare zandbak in. Euri's zoeken en verloren ringetjes e.d. Dat is dan ook ons verhaal: ringetje dochter kwijtgeraakt, nee kans is niet zo groot, ja wel even lekker buiten. Zelfs de politie laat ons met rust hebben we gemerkt.
Elke piep is goed voor een kind heb ik gemerkt, want dat blijft spannend.

04 jun 2015, 14:30
Profiel

Antwoord met een citaat
En vergeet vooral niet, het zonnetje schijnt heerlijk :oooo :oooo :oooo

04 jun 2015, 14:33
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ach ik vind het wel mee vallen

ik denk dat het komt om dat het sterf van de zoekers en die het verkloten

04 jun 2015, 17:18
Profiel

Antwoord met een citaat
viros schreef:
vissertje schreef:

HELEMAAL MEE EENS :10 :10 :10 :10 :10

Agree.......

Niks is fijner zoeken,
Nou klein tipje dan....google maps locatie waar je wil zoeken ,kijk ook na de dichtstbijzijnde straatnaam en huis.....dan zoeken op straatnaam nummer en telefoon erbij zetten bij google En bellen :03
ook al is de persoon die je belt toevallig niet de eigenaar dan is het nog meestal vrij simpel de rest moet je zelf invullen :03 :03

04 jun 2015, 19:59
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
ach ik vind het wel mee vallen

ik denk dat het komt om dat het sterf van de zoekers en die het verkloten

Ieder is niet over 1 kam te scheren natuurlijk, maar het barst onderhand van volk met zwabberstokken en er zitten miskleunen bij die helemaal nergens naar kijken :pol :pol

04 jun 2015, 20:12
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja joh. Dat is de hele wereld voortaan. Er kan geen lachje meer vanaf.
Ik lach me ook altijd achterover als ik in de stad of andere drukte loop. 85% kijkt verre van vrolijk. :whoea:
Het zal je wat. Zolang je zelf maar geniet. Toch?

04 jun 2015, 20:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Laat je niet de dag vergallen door zo een malloot,

niets verkeerd gedaan hoor,gewoon gaan zoeken en geniet ervan :10

mvg Bert

04 jun 2015, 20:38
Profiel
Antwoord met een citaat
...en de volgende keer leg je zo'n iemand dus gewoon de schep in z'n nek... zo leer je je kinderen ook iets nuttigs: "zo praat je niet tegen een dame" :07

04 jun 2015, 22:26

Antwoord met een citaat
Yep, het is de toon die de muziek maakt........maar als iemand je afbekt.....nou....dan gaat bij mij toch ook wel ff de hooischuur open.....wat ik dan allemaal uitbraak......daar wil ik eigenlijk zelf niet bij zijn......dan zingt de tegenpartij heel vlug een toontje lager.
Als je denkt op openbaar terrein te zijn, wat dan achteraf priveterrein is dan is het toch niet meer dan normaal dat je daarop op normale toon wordt aangesproken....die fou de ville kan volgende keer zijn jachtgeweer wel meebrengen.....

Marc

04 jun 2015, 22:29
Profiel

Antwoord met een citaat
heb ik gelukkig zelden meegemaakt.
zomers zoek ik veel op openbaar terrein, bouwputten zonder hekken, recreatie zonder beheerder.
mensen zijn hier gelukkig vrij nieuwsgierig.
ik loop dan ook niet met een grote schop in het rond. maar met een kleine zodensnijder in mijn broekzak.

maar ik moet wel zeggen, soms zie ik een zoeker op een park op een strak gemaaid grasmatje, met een grote spade in zijn hand.
dan kan ik mij wel indenken dat velen negatief reageren.
helaas komen er vele zoekers bij, ik zeg express helaas....
want het grootste gros van de "nieuwe" zoekers nemen het niet zo nauw met de etiquette van de detectoramateur,de meesten weten niet eens wat de etiquette inhoud. . :pol
erg spijtig want de serieuze detectoramateur wordt hierdoor de dupe van..

05 jun 2015, 16:04
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hoe zit dit eigenlijk met de handlaren in detectoren? want ik kan me nog herinneren dat er mij daar niets verteld is van de etiquette die iedere detectoramateur behoort e weten.

nu zal dat vast niet voor elke handelaar gelden, dat die daar niets over verteld, maar er zijn er vast een aantal die daar nooit iets over vertellen.

misschien is het een idee om de handelaren in detectoren eens aan te schrijven , en ervoor te zorgen dat de mensen die niew beginnen ook direct weten hoe het zit met de etiquette ?

Volgens mij kan dat met 1 pakkend a-4tje die goed in elkaar gezet is met photoshop. die digitaal naar elke handelaar toesturen met een begeleidend schrijven, met het verzoek extra aandacht te schenken bij de verkoop van de detector.

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact

06 jun 2015, 09:33
Profiel

Antwoord met een citaat
pjottrr schreef:
Hoe zit dit eigenlijk met de handlaren in detectoren? want ik kan me nog herinneren dat er mij daar niets verteld is van de etiquette die iedere detectoramateur behoort e weten.

nu zal dat vast niet voor elke handelaar gelden, dat die daar niets over verteld, maar er zijn er vast een aantal die daar nooit iets over vertellen.

misschien is het een idee om de handelaren in detectoren eens aan te schrijven , en ervoor te zorgen dat de mensen die niew beginnen ook direct weten hoe het zit met de etiquette ?

Volgens mij kan dat met 1 pakkend a-4tje die goed in elkaar gezet is met photoshop. die digitaal naar elke handelaar toesturen met een begeleidend schrijven, met het verzoek extra aandacht te schenken bij de verkoop van de detector.

Ja helemaal eens , heb t al vaker gezegd ,bij verkoop VERTELLEN wat de regels zijn. Doorgaans staat achterin in de gebruiksaanwijzing van de detector een paar regels vermeld maar dat lijkt mij niet voldoende De detector dealers willen alleen maar verkopen en zullen geen waarschuwing geven alvorens ze de detector afgeven , in de toekomst kunnen we wel eens een algemeen detector verbod te maken krijgen als elke Jandoedel een pieper koopt en zomaar elk veld oploopt om z.g.n. schatten te zoeken

06 jun 2015, 19:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]