|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 07:27
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Verbreding fietspad: daar moet gezoecht worden!
| Auteur |
Bericht |
|
Lanselot
|
 Verbreding fietspad: daar moet gezoecht worden!
Afgelopen weekend ben ik met mijn zoon een rondje wezen rijden langs plekken waar ik afgelopen seizoen heb gezocht. Er komen steeds meer velden vrij en omdat we toch een ochtend voor onszelf hadden zijn we er maar op uit getrokken. Onderweg een kop koffie en tussendoor wat velden bekijken en foto's maken.
Onze aandacht werd getrokken naar een lange heuvel grond, die daar bij nadere inspectie lag omdat het fietspad daar werd verbreed. De uitvoerder vond het geen probleem als we er gingen zoeken, maar ik had geen detectors mee. Eergisteren kon ik een snippermiddag nemen en ben naar het stuk gereden dat dichtbij een bekende nederzetting uit de late ijzertijd-Romeinse tijd lag. Er kwam niet veel uit de grond, maar dat ene piepje was genoeg om mijn seizoen nu al goed te maken. In eerste instantie leek het op een denarius van Tiberius, maar Chris wees me al snel de goede kant op. Het blijkt er één van de eerste keizer, Augustus, te zijn: 23-25 voor Christus.
Gisteren kon ik niet zoeken, maar vanmiddag ben ik weer vrij. Hopelijk ligt het nog open.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 okt 2015, 07:41 |
|
 |
|
ronald
|
 Re: Verbreding fietspad: daar moet gezoecht worden!
Ja mooi verhaal succes Ben benieuwd..
|
| 02 okt 2015, 16:27 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Ik hoop het voor je  ,mooi muntje nog  . gr.joppie.
|
| 02 okt 2015, 17:36 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Daar fiets je letterlijk goed mee weg, mooi muntje Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 02 okt 2015, 19:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
MOOI ZO FIETS PAD
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 okt 2015, 21:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|