Gisteren op de valreep, voordat ik weer moet voldoen aan mijn professionele verplichtingen

toch nog een paar uurtjes kunnen gaan zoeken
Had voor de laatste trip een akker geselecteerd waar ik in het verleden al vaker had gezocht. Wist dat er vanaf de bronstijd redelijk wat activiteiten geweest waren. Dit gegeven in combinatie met het erg grote oppervlak garandeerde eigenlijk een erg ontspannen zoekdagje. Alles is daar mogelijk, dat hadden voorgaande zoekdagen daar al aangetoond.
Onderweg zei ik nog dat ik er op hoopte dat ik uit de aanwezige periodes daar
iets mocht vinden. Het hoeft voor mij zeker niet veel te zijn, gewoon iets
Aangekomen bleek het terrein geweldig te liggen en het weer was ook zeer goed te noemen. We liepen op den duur gewoon te zweten daar
Na een paar baantjes begon het met een leuk Germanvs Keltje. Leuk, bevestiging van een vermoeden dat ik had in die specifieke hoek van het akker. Iets later besloten we een andere richting uit te lopen, wat al vrij vlot resulteerde in een biljoen middeleeuwertje... Werkelijk twee stappen verder haalde ik er een stukje van een bronstijd zwaard uit

Bedacht me dat ik nu enkel nog iets Romeins moest zien te vinden..... Half uurtje later had ik een complete Romeinse fibula in de hand hahaha
Gevalletje "mission accomplished" dacht ik bij mezelf, en trok er een biertje op
Het was niet geweldig veel. Maar vond waar ik naar zoek tijdens mijn zoekdagen, het gezelschap was weer aangenaam, de omgeving om bij weg te dromen. Wat wil een mens nog meer.