Logo
Het is nu 21 apr 2026, 09:14

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 1e bezoekje dag Heerlen / Voerendaal . 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht 1e bezoekje dag Heerlen / Voerendaal .
Hoi allemaal,
Mijn naam is Pieter en ik ben 2 weken geleden op de zoekdag in Heerlen / Voerendaal geweest, ik mocht meerijden met een ervaren zoeker en na 4 wegomleidingen en 2,5 uur in een gelukkig zeer luxe auto gezeten te hebben kwamen we aan te Heerlen. Fris en fruitig uitgestapt.
Wat een mooie locatie zo bij dit pittoreske kasteeltje.( je zou er maar mogen wonen!)
Mijn eerste indruk was dat het zeer druk was (ondanks ik vernam dat er al hobbyisten weggeregend waren). Ik had zelf mijn detector niet bij me, maar wilde eerst wat indrukken gaan opdoen en spulletjes aanschaffen voor mijn deus,
Ik heb wat spulletjes aangeschaft en heb zo een 2 uur rond de bar en buiten gehangen: Ik vond het erg gezellig, ik ben in gesprek geweest met een paar doorgewinterde zoekers, Dieharders zal ik maar zeggen. Ongelovelijk wat een kennis en ervaring deze lui beschikken en je ook gezellig meenemen in hun ervaringen en tips geven wat je wel en niet kan doen. Ik heb erg genoten, en wat opviel was de gezonde dosis humor onder elkaar en de band mbt de hobby.
Door het slechte weer maar een biertje gedronken ( dat ging erg hard,haha)ik drink graag een pintje (pink omhoog voor de aanwezige belg op die dag) was dit ook een prettige bijkomstigheid. Ik vond de band en gezelligheid onder elkaar benoemenswaardig, iets wat vandaag de dag niet meer zo vanzelfsprekend is, ik werd met open armen ontvangen . Ik heb erg genoten van de verhalen en een paar goede tips meegekregen voor de instellingen van mijn XP deus. Viros ook bedankt!
De dag daarop op de stort leuke dingen gevonden , van een zwaar lood speelgoedpaardje naar veel lakenloodjes, etc
De dag is echt een aanrader, voor het uitoefenen van je hobby, de gezelligheid of aankoop voor spulletjes voor de hobby.De boodschap die ik heb meegenomen is na tips en verhalen voor deze hobby: wees geduldig, vastberaden.....ga juist niet alleen voor waardevolle spullen maar ook voor de vondsten uit het verleden met een verhaal erachter, zet je detector in als tijdmachine en geniet ervan. Heb plezier, geniet van het buiten zijn en elke keer graven is een surprise. Doe eerst goed vooronderzoek naar mogelijke zoekplekken. Zo maak je van de hobby een feestje.
Mannen bedankt voor de leuke uurtjes etc : ervaringen delen geven de hobby veel meer inzicht op de mogelijkheden van deze mooie hobby
Het heeft ook een probleem met zich meegebracht.....ik wil minder werken en meer zoeken :07
Pietieman, ai... ben ik besmet?

Leuke dag en interessante mensen ontmoet, dank daarvoor allemaal!

16 sep 2017, 09:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1e bezoekje dag Heerlen
Klinkt alsof je inderdaad besmet bent! :goezo:

16 sep 2017, 09:16
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja ja die is ziek
die word ook niet meer beter :oooo :07

van harte welkom pietieman

16 sep 2017, 09:19
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Ha Pieter :07

Welkom in de zoekerswereld, vond het reuze dat je mee was!

De terugweg ging aanmerkelijk sneller :lol: :lol:

Spreek je binnenkort wel weer

:sd

Vincent
:00

16 sep 2017, 09:56
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]