|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
RobertH
|
 Leuk spul
De week nog op twee momentjes kunnen zoeken en zo in het staartje van mijn zoekseizoen nog een aantal leuke dingetjes kunnen vinden.
Een leuke draadfibula met bandvormige versierde beugel, 1ste-3de eeuw Een stukje D-vormig La Tene armbandfragment, purper Een stuk kernsteen, mesolithicum Een interessante aardewerk scherf. Eerste indruk is late ijzertijd maar ik vind de versiering a-typisch, ook voor kamstreekversieringen En een prachtig dubbelconisch klein kraaltje, Romeins of Merovingisch vermoed ik.
Groeten van Robert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 mei 2018, 19:15 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1814 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
 Re: Leuk spul
prachtig die kraal 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 10 mei 2018, 20:01 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Wow, mooie vondsten Is dat stukje aardewerk niet een romeins tegelfragment met aan de achterkant die structuur om ervoor te zorgen dat de cement goed kan hechten? Gr, Chaim
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 10 mei 2018, 20:40 |
|
 |
|
RobertH
|
ik denk het niet Takkie. Het is een wandscherf gezien de bolling. Typisch ijzertijd baksel of vroeg inheems Romeins. Een vreemd geval. Ik zal hem nog apart plaatsen... takkie schreef: Wow, mooie vondsten Is dat stukje aardewerk niet een romeins tegelfragment met aan de achterkant die structuur om ervoor te zorgen dat de cement goed kan hechten? Gr, Chaim
|
| 11 mei 2018, 18:46 |
|
 |
|
mj xp
|
Mooie oogvondsten GroetenMarcel
|
| 13 mei 2018, 12:25 |
|