Vanochtend eerst nog twijfelen of ik vanmiddag zou gaan zoeken, maar het leek wat droger te gaan worden vanmiddag dus toch maar even wezen zoeken.
Eerste akker waar ik opliep begon het opeens te stortregenen, maar eventjes gelopen maar leek niet veel te zijn.
Toen naar een akkertje waar ik een keer eerder was geweest, niets (ouds) gevonden had maar toch nog een kans wou geven. ( lagen redelijk wat (ijzertijd?) scherven had ik toen al gezien. )
vond op een gegeven moment een zilveren dubbeltje, was ik blij mee want dan ging ik iigv niet met lege handen naar huis
Even later vond ik het fibeltje, toen was m'n dag zeker goed want het oude spul wat ik persoonlijk toch wel het leukste vind om naar op zoek te gaan wilde niet zo goed lukken de laatste tijd.
Niet veel later zag ik een stukje 5 ribbig la tene glas liggen

( of ik moet me sterk vergissen ). dit is pas m'n 4e stukje
Thuis de boel even afgespoeld en zat wat te wrikken aan dat groene ronde dingetje, dacht dat het een stuke groen koperdraad was wat gebogen is. Toen maar gestopt met wrikken want volgens mij is het glas en volgens mij kan het best nog wel eens oud zijn
Gelukkig heb ik het meegenomen, want ben heel benieuwd wat dat is! misschien wel prut, maar misschien ook wel iets iets de ijzertijd ofzo
Maar de scherven op de foto zijn uit de ijzertijd toch?
Heb redelijk vaak in Friesland gezocht en dat terpaardewerk valt er eigenlijk niet van te onderscheiden
deze vondsten komen uit gelderland
de munte