|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:03
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Schijf met gekroond WR-teken
| Auteur |
Bericht |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
 Schijf met gekroond WR-teken
Vondstnummer a789 Type Onbekend Ontwerper Mint Tijdperk Materiaal Koper of koperlegering Gewicht (gram) 3,9 Maat(mm) lbh Diameter Ø(mm) 20,3 Dikte (mm) 1,7 Vondst plek Engeland Determination VZ Tekst W٠R met boven een kroon
Dit object lijkt gemaakt van een munt, maar what het is...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 nov 2021, 18:35 |
|
 |
|
IamHenkel
|
 Re: Onbekent object rond
De ‘Crowned WR Mark’. Ikzelf ken ze alleen van antieke ‘English pints’ Dan staat er eenzelfde soort markering op de onderkant van de Pul. (Zie bijgevoegde foto) Bron: https://pewterbank.co.uk/wp-content/upl ... -Marks.pdf
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 nov 2021, 18:59 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Dan zal het misschien een soort proefslag zijn om te kijken hoe goed het stempel is.
Gr Peter
|
| 22 nov 2021, 20:25 |
|
 |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
Bedankt Henkel en Peter Goed, ik denk dat jullie heeft mijn in de goed richting. Ik zal gaan vragen aan mijn vriend in Engeland, hij komt in de bar vaak. Misschien te vaak, de laste keer was hij te dronk en vel, knee in drie stukken. Kan niet metaal detect tot volgende jaar, misschien later.
|
| 22 nov 2021, 20:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|