|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
 Romeins aardewerk
Hallo iedereen Denk toch wel dat dit romeins is... Nu alleen nog weten wat het is geweest en hou oud het is Iemand een idee?? Diameter ongeveer: 58 mm Met vriendelijke groet, XpSven......
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 15 jan 2011, 19:25 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
 Re: Romeins aardewerk
nog
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 15 jan 2011, 19:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
nee geen romeimens bloempot bodem
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 jan 2011, 19:29 |
|
 |
|
Maurits
|
Idd een bodem van een bloempot uit de vorige eeuw.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 15 jan 2011, 20:09 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Hoi Sven,
Logisch dat de meeste denken dat het een bodem van een bloempot is, zo ziet het er ook uit. Zelf heb ik dat ook lange tijd gedacht en gooide dat soort stukken altijd weg, tegenwoordig neem ik ze toch maar mee en controleer ze thuis op geur en baksel want in een oud boek kwam ik toch soortgelijke stukken tegen die absoluut wel Romeins zijn. Het is een een boek over de Holdeurn bij Berg en Dal; centrum van pannenbakkerij en aardewerkindustrie van de heren Holwerda en Braat. Het boek dateert uit 1946 en daarin staan enkele, wat zij noemen welfpotten, die gelijken op de jouwe. Controleer de geur eens na het natmaken. Welfpotten werden gebruikt om aardewerk te stapelen tijdens het bakproces.
Groetjes, henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 20 jan 2011, 18:22 |
|
 |
|
ronald
|
Hoi Legionair, over de geur van het aardewerk is iets nieuws voor mij. Aan wat voor geur moet ik dan denken? {ja,ja hier valt over te te lachen en te grollen  maar ik bedoel het serieus} Grtn. ronald
|
| 20 jan 2011, 19:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
IK ZAL NIKS ZEGGEN 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jan 2011, 19:12 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
de ed schreef: IK ZAL NIKS ZEGGEN  In Nijmeegs dialect zouden we zeggen: Ruukert 
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 20 jan 2011, 19:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|