|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ronald5
|
 romeinse scherven
hoi
Vandaag net Roland op zoek geweest naar een nieuw akkertje, eindelijk een geploegde akker gevonden, netjes toestemming gevraagd en gekregen. Alleen geen metaalvondsten kunnen vinden op een enkele munt na dan, op een gegeven moment ziet roland een paar scherven bij elkaar liggen, dus hij graven op die plek misschien dat er nog wel meer scherven ligt, nou dat hebben we geweten het stikte van de scherven, we hebben er een flink aantal uitgegraven, alleen weten we niet hoe oud deze scherven zijn, en wat voor scherven het zijn, het oogt oud, we hebben ze gevonden in een stuk van een bij een meter. Er lag nog veel meer, maar die hebben we maar laten zitten. wie weet er wat meer over te vertellen
gr Ronald
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 sep 2008, 18:47 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: veel scherven
Ik ga voorlopig voor (inheems) Romeins. Kun je een foto maken van dat oortje boven de grote scherf?
|
| 15 sep 2008, 11:47 |
|
 |
|
Ronald5
|
hoi Defixio
bedankt voor je reactie, het zou echt geweldig zijn als dit {inheems} romeins zou wezen
hier nog de foto,s van het oortje
mvg Ronald
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 sep 2008, 17:08 |
|
 |
|
mijnvondsten
Geregistreerd: 27 apr 2008, 10:00 Berichten: 1319 Woonplaats: Maarssen
|
Hoi Ronald,
Als het echt romeins is dan ga ik toch proberen te plakken Ik heb hier namelijk nog een kilo of 30 van deze scherven staan
groeten, Roland
|
| 15 sep 2008, 17:34 |
|
 |
|
Defixio
|
Ga maar lijm kopen dan. Het oortje is een oor van een kruikamfoor.100% Romeins Aan de kleur te zien zou het kustaardewerk of scheldevaleiaardewerk kunnen zijn. Tweede eeuw na Chr.
|
| 15 sep 2008, 21:22 |
|
 |
|
mijnvondsten
Geregistreerd: 27 apr 2008, 10:00 Berichten: 1319 Woonplaats: Maarssen
|
Mocht het een keer slecht weer zijn en ik loop mij te vervelen dan ga ik het wel uitzoeken.
Hier een foto van de 30 kilo
groeten, Roland
|
| 16 sep 2008, 13:18 |
|
 |
|
Defixio
|
Citaat: op een gegeven moment ziet roland een paar scherven bij elkaar liggen Alles uitgraven zou ik zeggen...tis wel een klus maar kan best de moeite lonen.
|
| 16 sep 2008, 15:36 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|