|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
stempeltje voor defixio/VITA
| Auteur |
Bericht |
|
johoo
|
 stempeltje voor defixio/VITA
1 stempeltje uit alphen met "VITA" en 1tje eindigend op "???RRI" hoi defixio je weet me vast wel wat te vertellen over vita kan me herinneren dat je die ooit gedetemineerd had maar weet het niet meer maar weet je ook welke er op RRI eindigde? thnx in advance 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 feb 2009, 23:02 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: stempeltje voor defixio
Hoi Johoo,
Vita is Vitalis uit La Graufesenque. Datering eerste helft 3e eeuw na Christus.
Bron: Die romischen Terra-sigillata-Stempel aus Trier geschreven door Martin Frey.
|
| 25 feb 2009, 22:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi johoo word dit ook een bakkie 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 feb 2009, 00:23 |
|
 |
|
johoo
|
ik heb van dit stukje nog een tweede deel dit wordt wel een ingewikkelder geval om wat van te maken maar wil het wel proberen ook die vita is van onder tot boven een scherf weer wat te doen als ik me verveel en kijken of ik het weer iets verbeteren kan je leert tenslotte met vallen en opstaan voordeel is dat je de klei er zo weer van af kan breken en over kan doen als het nix wordt  Muta Abundantia schreef: Hoi Johoo,
Vita is Vitalis uit La Graufesenque. Datering eerste helft 3e eeuw na Christus.
Bron: Die romischen Terra-sigillata-Stempel aus Trier geschreven door Martin Frey. thanx 
|
| 26 feb 2009, 01:05 |
|
 |
|
Defixio
|
Nadeel van klei is dat het krimt. Beter is een mal te maken van klei of was en dan de ontbrekende stukken aan te vullen met gips. Kun je die twee delen eens te samen op de foto zetten?
|
| 26 feb 2009, 11:54 |
|
 |
|
johoo
|
Defixio schreef: Nadeel van klei is dat het krimt. Beter is een mal te maken van klei of was en dan de ontbrekende stukken aan te vullen met gips. Kun je die twee delen eens te samen op de foto zetten? ik verwachte dus ook krimp maar heb geen krimp gehad mischien omdat het een klein kommetje is en doordat ik bij het drogen het af en toe nat heb gesproeit het is DAS terracottaklei de delen van vita zaten grootste gedeelte niet aan elkaar...alleen het uiterste puntje ben nu met beide delen bezig ze aan elkaar te zetten en de tussen ruimte aan het vullen daarna ga ik kijken of ik de rest kan aanvullen maak wel weer fotootjes tussen door
|
| 26 feb 2009, 12:34 |
|
 |
|
bennie
|
Defixio schreef: Nadeel van klei is dat het krimt. Beter is een mal te maken van klei of was en dan de ontbrekende stukken aan te vullen met gips. Kun je die twee delen eens te samen op de foto zetten? Klopt als een zwerende vinger van de klei Def. Heb ooit een kruik proberen te restaureren met klei en was een FOPPING. Krimpt als de ziekte en daarna met gips gedaan  Zie voorbeeld, wel een andere datering helaas 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 feb 2009, 15:18 |
|
 |
|
johoo
|
netjes gedaan ik gebruikte ook gips en dat is heel goed handelbaar echter vond ik die terraklei mooi passen bij de scherf en zoals ik zei heb ik geen krimp kunnen ontdekken mocht dat wel gebeuren wat dus scheurtjes opleverd dan kan ik altijd de klei heel erg verdunnen en in de kiertjes kwasten en daarna schuren/snijden maar voor kleine gaatjes in aardewerk gebruik ik ook gewoon gips
|
| 26 feb 2009, 16:02 |
|
 |
|
Defixio
|
Leuke kruik Bennie 1300 1400?
|
| 26 feb 2009, 16:42 |
|
 |
|
bennie
|
Defixio schreef: Leuke kruik Bennie 1300 1400? Nee Def, 1e kwart 17e eeuw, stroopkan of Amsterdammertje
|
| 27 feb 2009, 00:10 |
|
 |
|
johoo
|
zie net hier de rri stempel staan rri is van ofsarri sarra of sarrus uit La Graufesenque datering 55-70 met mijn dank aan alphen  mooie site met pottenbakkers stamps http://www.terra-sigillata.org/toutpoti ... DGuzels.TV
|
| 27 apr 2009, 19:34 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi allemaal,. we raken wel een beetje maar wil er wel iets over kwijt,.. mooi gedaan Bennie,. een tip,..ik zou die gips wel kleuren,..met pigment poeder,..krijg je de zelfde of nog een betere kleur als die klei,.kan nu ook nog met waterverf,..zou ik zeker doen grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 27 apr 2009, 21:59 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|