|
|
Het is nu 04 maart 2026, 19:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
vogel
Geregistreerd: 01 jan 2009, 15:16 Berichten: 101 Woonplaats: Bij Utrecht
|
 romeins/Dragendorff 30
Defixio schreef: Hoi Vogel leuk weer eens een post van je te zien...kun je een foto maken van de scherf daar is iets mee....  Wat moet er dan met deze scherf zijn? gr Vogel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 aug 2009, 21:50 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: romeins
Vrijwel alle versierde scherven die ik zie hier (op het forum) zijn van de grote kom Dr 37. Deze (lijkt mij) afkomstig van de Beker Dragendorff 30 een stuk wat maar je zelden ziet.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 aug 2009, 10:15 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: romeins/Dragendorff 30
Ik denk dat dees hier beter tot zijn recht komt!
|
| 15 aug 2009, 16:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28578 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ vogel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, hartelijk gefelis met dit fragmant van terra sigillata normaal vind je maar hele kleine stukje ervan grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 15 aug 2009, 16:39 |
|
 |
|
vogel
Geregistreerd: 01 jan 2009, 15:16 Berichten: 101 Woonplaats: Bij Utrecht
|
Defixio schreef: Vrijwel alle versierde scherven die ik zie hier (op het forum) zijn van de grote kom Dr 37. Deze (lijkt mij) afkomstig van de Beker Dragendorff 30 een stuk wat maar je zelden ziet. Ik denk dat je gelijk hebt want het gedeelte waar de afbeeldingen op staan loopt recht naar beneden en loopt dus niet bol naar binnen. gr vogel
|
| 15 aug 2009, 16:40 |
|
 |
|
aureum
|
|
| 15 aug 2009, 16:55 |
|
 |
|
jeroen V.
|
En op zich is versierde TS al zeldzamer als gewone. TS staat namelijk voor gestempeld aardewerk. Normaal was het de gewoonte om binnen in de kom op de bodem een stempel van de maker te zetten. Soms word het bovendste gedeelte van een kom versierd (kom bestaat uit 2 losse op elkaar gezette delen). er word geschat dat slechts 20% van alle TS versierd is... Groeten :)
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 15 aug 2009, 17:34 |
|
 |
|
Defixio
|
Nou jullie hebben alles al gezegd over de scherf, rest mij een datering 40-100 na Chr.
|
| 15 aug 2009, 21:28 |
|
 |
|
jeroen V.
|
HAha idd defixio, best belangrijk een sluitende datering :p
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 15 aug 2009, 21:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|