|
|
Het is nu 04 maart 2026, 22:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Zandbestrooide beker, Stuart 2b
| Auteur |
Bericht |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
 Zandbestrooide beker, Stuart 2b
Langzamerhand ligt de tuin vol scherven die wel gewassen zijn maar nog gesorteerd moeten worden, maar deze zandbestrooide beker was een makkie. Drie scherven en de beker was compleet, wederom een goede week. Hopelijk lukt het met de rest van de scherven ook nog om er iets leuks van te maken. De beker heeft een hoogte van 14 cm. en mist een klein clipje aan de rand. Datering: 1-e helft tweede eeuw. Geniet van de foto's Groetjes, Legionair
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 27 maart 2010, 18:13 |
|
 |
|
kokkie
|
 Re: Zandbestrooide beker
graaf je die scherven zelf allemaal op??knap stukje werk heel mooi die complete voorwerpen groet, kokkie
|
| 27 maart 2010, 18:19 |
|
 |
|
Maurits
|
Zo dan das een mooie zeg!
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 27 maart 2010, 18:27 |
|
 |
|
Legionair
|
kokkie schreef: graaf je die scherven zelf allemaal op??knap stukje werk heel mooi die complete voorwerpen groet, kokkie De scherven haal ik zelf uit de grond Kokkie maar dit zijn toch uitzonderingen meestal zijn het maar vaak kleine scherven en kost het schoonmaken en puzzelen je ontzettend veel tijd en dan nog is het resultaat mager. Groetjes, Legionair
|
| 27 maart 2010, 18:47 |
|
 |
|
Maurits
|
Ja je moet ff mazzel hebben...afvalput of greppel zijn leuk...helemaal leeg lepelen.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 27 maart 2010, 19:07 |
|
 |
|
Legionair
|
Maurits schreef: Ja je moet ff mazzel hebben...afvalput of greppel zijn leuk...helemaal leeg lepelen. Hoi Maurits, Je hebt gelijk afvalput of greppel/gracht zijn leuk maar dit terrein is werkelijk helemaal doorspekt met Romeins dus je vindt overal. Na de Bataafse opstand 69/70 n. Chr. werd de canabae legionis verplaatst naar waar ik nu aan het zoeken ben en in no-time groeide dat uit tot een redelijk grote "stad" dus in de hele wijk kun je iets vinden. Op het moment ben ik aan het lepelen in een putje van een voormalige Keurslager, die tegenwoordig aan de overkant zit, en haal er meer botten uit dan me lief is. Romeinen waren beslist geen vegetariërs. Groetjes, Henk
|
| 27 maart 2010, 19:35 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Romeinen waren beslist geen vegetariërs. Integendeel... in afval putten kom ik ook steevast oester schelpen tegen. Ook de militairen waren goed doorvoed in het boek "het Romeinse leger" wordt beschreven doe een keuringarts uitgaat van een lengte van 177 cm. In de middeleeuwen was de mens weer een stuk korter (door de slechte voeding).
|
| 27 maart 2010, 19:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja mooi is dat zand strooien
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 maart 2010, 21:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Maurits schreef: Citaat: Romeinen waren beslist geen vegetariërs. Integendeel... in afval putten kom ik ook steevast oester schelpen tegen. Ook de militairen waren goed doorvoed in het boek "het Romeinse leger" wordt beschreven doe een keuringarts uitgaat van een lengte van 177 cm. In de middeleeuwen was de mens weer een stuk korter (door de slechte voeding). ook dronken ze 3 glazenmelk per dag
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 27 maart 2010, 21:17 |
|
 |
|
Maurits
|
Wijn Ed.
|
| 27 maart 2010, 21:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
o 
|