|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 07:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Speciaal voor de Ed en Maurits, Holwerda BW 17
| Auteur |
Bericht |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
 Speciaal voor de Ed en Maurits, Holwerda BW 17
Gisteren noemde je de drinkbeker al een zuipbeker de Ed, ben benieuwd hoe je deze gaat noemen. Voor wijn is deze niet geschikt Maurits, er gaat zeker een liter of vier in. Maar alle gekheid op een stokje: vondst van 6 jaar geleden in de tuin van het Mutterhaus in Trier. 12 gelukkig nogal grote scherven die deskundig weer in elkaar gezet zijn met dit pronkjuweel als resultaat. De buik is door groeven in 5 zones verdeeld waarvan er 3 een schaakbordpatroon hebben. De beker heeft een hoogte van 30,3 cm. en de buikdoorsnede is 26 cm. Bescheidenheid siert de mens zeggen we tegenwoordig maar deze Treverer-Romein was naar mijn mening beslist geen bescheiden figuur Groetjes, Legionair
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 12 mei 2010, 11:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Speciaal voor de Ed en Maurits, drinkbekertje
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 mei 2010, 12:11 |
|
 |
|
Maurits
|
Zeker een zeer mooi stuk...ik ga maar een voorraadpot in het model van een drinkbeker. Zelfs voor mij een pint te zwaar! Mooi man!
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 12 mei 2010, 18:03 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Het is een Terra Nigra pot Ed, maar beslist geen openbaar urinoir Ik was nog de datering vergeten: Augusteïsch tot in de tweede eeuw, vooral vanaf laat-Tiberische periode. Groetjes, Henk. Ik heb er nog een in slechtere kwaliteit maar ook die is niet geschikt als pispot 
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 12 mei 2010, 20:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
terra nigera is zo mooi en zacht als je er over wrijft
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet