|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 01:12
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Scherfje van een Romeinse kookpot
| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Scherfje van een Romeinse kookpot
Dit scherfje raapte ik op het is een hard baksel met magering van grofzand? en potgruis en is ook geverfd. Wie heeft meer info?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 sep 2008, 20:18 |
|
 |
|
Michel
|
 Re: Scherfje hoe oud?
Hallo Maurits, Zou het Brunssum-Schinsveld kunnen zijn ? 11de tot 13 de eeuw ! Michel 
|
| 30 sep 2008, 20:28 |
|
 |
|
Joop
|
Met die bruine streep moet ik aan pingsdorf denken. Datering 1100-1300.
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 30 sep 2008, 21:27 |
|
 |
|
Michel
|
Inderdaad, Pingsdorf lijkt me ook meer aangewezen bij nader inzicht. Michel 
|
| 30 sep 2008, 21:55 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo allemaal,..
Ha mannen,..ik wil graag helpen,..bij bijde gevallen of het nu om Pingsdorf of Brunsum schinveld aardewerk gaat,..geeft het een bruine steep,..dus dit kan je dus vergeten
het gene wat het verschil maakt is de kleur aardewerk,..Brunsum Schinveld aardewerk,- bruin tot rood
Pingsdorf geel,..hier een foto ,aan de kleur via de foto van Maurits is niet goed te zien of het het een of het ander is,..het lijkt op Pingsdorf,..ik vind de foto te donker,
op de door mij getoonde foto is de rechtse Pingsdorf,..dat zal wel duidelijk zijn,.ik zeg het maar voor de niet kenners
grt Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 30 sep 2008, 22:47 |
|
 |
|
Defixio
|
De scherf blijk van een Romeinse kookpot te zijn met geverfde lijnen..ik kom hier op terug.
|
| 20 feb 2009, 21:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|