|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Firma olielampje: Loeschke type IX b
| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Firma olielampje: Loeschke type IX b
Afgelopen vrijdag ben ik een biertje wezen doen bij een maatje van mij. De man heeft in het verleden veel gegraven oa langs de limes. Deze lamp heb ik overgenomen van hem. Datering IIe eeuw Bodegraven jaren 80. 8cm. Bij het lampje kwam het boek mee "Castella en Havens. Kapellen en Hoven" toch wel een hebbeding voor iemand uit deze streek.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 jan 2010, 19:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Firma olielampje.
mooi is hij maar bij een Firma olielampje. moet er op de achtkant en merkjer er op staan Maurits 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 jan 2010, 19:51 |
|
 |
|
Defixio
|
Ik pak er straks even een boek bij....maar het klopt op de meeste staat een firma stempel.
|
| 10 jan 2010, 19:59 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
mooi lampie def doet mij romeins aan eerlijk gezegd maargoed 11 eeuw is net zo mooi gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 jan 2010, 20:16 |
|
 |
|
Defixio
|
IIe eeuw moet ook 2e eeuw zijn Johan. 100% Romeins van het zelfde stuk kwam een stuk terra sigillta af in mijn bezit. Goed gezien....pas het niet aan 
|
| 10 jan 2010, 20:37 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Defixio schreef: IIe eeuw moet ook 2e eeuw zijn Johan. 100% Romeins van het zelfde stuk kwam een stuk terra sigillta af in mijn bezit. Goed gezien....pas het niet aan   ik dacht al beetje verwarrend Def. gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 jan 2010, 20:52 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Lampje van het type Loeschke IX b, uit het einde eerste- begin tweede eeuw. De vroegere lampen hadden in nabootsing van de bronzen lampen 3 knoppen i.p.v. twee.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 24 feb 2011, 18:35 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|