|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:03
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Iemand die deze ketting, schakels herkend ?
| Auteur |
Bericht |
|
Brynckminator
|
 Iemand die deze ketting, schakels herkend ?
Materiaal: koperlegering
Afmeting: 12 op 0.5 cm
Gewicht: 7,5 gr
Beschrijving van het voorwerp:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 mei 2024, 15:19 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Iemand die deze ketting, schakels herkend ?
Ketting olielampje, heb deze ook al gevonden. Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 mei 2024, 16:07 |
|
 |
|
Brynckminator
|
Mercikes Chris.
Groeten Brynckminator
|
| 28 mei 2024, 16:35 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Dit type handgemaakte ketting (getrokken en gebogen) was al in zwang in de 14de/15de eeuw. De toepassing ervan zal vermoedelijk gevarieerd hebben naargelang de functie. gr, Roel.
|
| 28 mei 2024, 16:39 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
zie Benjamin  en hier gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 28 mei 2024, 16:40 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Illustratie gr, Roel.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 mei 2024, 16:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja hoor van de wc trekker 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 mei 2024, 17:19 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Deel handgemaakte ketting, getrokken en gebogen schakels, te dateren van ca.14e eeuw t/m 20e eeuw
|
| 28 mei 2024, 19:48 |
|
 |
|
Brynckminator
|
 Re: Deel handgemaakte ketting, getrokken en gebogen schakels, te dateren van ca.14e eeuw t/m 20e eeuw
Bedankt guys.
Groeten Brynckminator
|
| 28 mei 2024, 19:53 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
ben niet overtuigd van deze referentie van Roel te dateren van ca.14e eeuw t/m 20e eeuw vooral dat laatste vind ik kort door bocht de mijne is in een puur Romeins/Keltische context gevonden, zeg 95 % Romeins, ,mogelijk kun je iets vertellen over de vondstplek wat je daar het meesten van vinden doet!!! gr Chris 
|
| 28 mei 2024, 21:14 |
|
 |
|
Brynckminator
|
Coinhunter Chris schreef: ben niet overtuigd van deze referentie van Roel te dateren van ca.14e eeuw t/m 20e eeuw vooral dat laatste vind ik kort door bocht de mijne is in een puur Romeins/Keltische context gevonden, zeg 95 % Romeins, ,mogelijk kun je iets vertellen over de vondstplek wat je daar het meesten van vinden doet!!! gr Chris  Ik dacht dat je een olielampje bedoelde uut de 19 20 ste eeuw, maar nu ben ik mee, komt uit Romeinse contex.Is ook een dubbele draad . Groeten Brynckminator
|
| 28 mei 2024, 21:22 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Brynckminator schreef: Ik dacht dat je een olielampje bedoelde uut de 19 20 ste eeuw, maar nu ben ik mee, komt uit Romeinse contex.Is ook een dubbele draad .
Groeten Brynckminator
ik ga voor Romeins, maar op een Romeins context kan ook tot heden liggen. @ Chris , zou je deze toch naar Romeins verplaatsen maar dan onder voorbehoudt in de titel kokroel schreef: Dit type handgemaakte ketting (getrokken en gebogen) was al in zwang in de 14de/15de eeuw. De toepassing ervan zal vermoedelijk gevarieerd hebben naargelang de functie. gr, Roel. hoi Roel, ik wil je zeker geen stok in de spaken steken,  maar heb deze vaker gezien en zelf gevonden, Benjamin geeft het zelf aan romeins context toch wil je graag bedanken voor je inzet, tijd en moeite gr Chris 
|
| 28 mei 2024, 21:45 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Ik vind het er zelf oud uitzien, maar de vorm is zo basaal dat ik denk dat je dergelijke constructies ook vandaag de dag nog zou kunnen tegenkomen. Boeren zijn verdomd handig met wat voor handen is, om bijvoorbeeld iets vast te zetten. Ik zie wel waar dit topic uiteindelijk terecht komt 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 28 mei 2024, 22:10 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Brynckminator schreef: Coinhunter Chris schreef: ben niet overtuigd van deze referentie van Roel te dateren van ca.14e eeuw t/m 20e eeuw vooral dat laatste vind ik kort door bocht de mijne is in een puur Romeins/Keltische context gevonden, zeg 95 % Romeins, ,mogelijk kun je iets vertellen over de vondstplek wat je daar het meesten van vinden doet!!! gr Chris  Ik dacht dat je een olielampje bedoelde uut de 19 20 ste eeuw, maar nu ben ik mee, komt uit Romeinse contex.Is ook een dubbele draad . Groeten Brynckminator Is dit niet afdoende om maar gewoon uit te gaan van Romeins? 
|
| 14 jun 2024, 21:36 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|