|
|
Het is nu 03 jun 2026, 12:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
 HEILIG EN PROFAAN 3
Na de boeken Heilig en Profaan 1 en 2 volgt binnenkort de publicatie van
HEILIG EN PROFAAN 3
De twee eerste delen van Heilig en Profaan vormen met de beschrijving van bijna 2300 insignes een boeiend, complementair naslagwerk. Na het verschijnen van deel 2 (HP2, 2001) bleven zowel vondsten als meldingen gewoon doorgaan: het insignemateriaal is werkelijk onuitputtelijk in variatie. Een in 2001 gestarte digitale database ‘HP3’ groeit gestaag en op dit moment zijn hierin meer dan 900 laatmiddeleeuwse insignes gedocumenteerd die in aanmerking komen voor het derde deel: nieuwe typen, variaties op bekende typen; rectificaties, identificaties, gave exemplaren van eerder gepubliceerde fragmenten, enzovoort!
.............................................>>OPROEP<<
Na de zomerperiode moeten we de mogelijkheid tot aanmelden stoppen. Maar de Stichting Middeleeuwse Religieuze en Profane Insignes doet nog even een beroep op u als archeoloog, amateur-archeoloog en metaaldetectorzoeker; op musea, archeologische diensten en instellingen, en op particuliere verzamelaars in Nederland en Vlaanderen:
Meld ons uw insignes/insignevondsten en werk daardoor met ons samen aan de inventarisatie en documentatie van nieuwe en/of afwijkende typen insignes en de totstandkoming van Heilig en Profaan 3. Ook in het derde deel gaat het om laatmiddeleeuwse draagtekens, vondsten uit Nederland en Vlaanderen die niet later gedateerd zijn dan 1530. Reageer per email of gebruik het postadres van de Stichting dat u vindt op de startpagina.
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 jul 2009, 19:38 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: HEILIG EN PROFAAN 3
Hoi Bert, misschien kun je er een website bij vermelden?
|
| 24 jul 2009, 20:22 |
|
 |
|
Bertoninus
|
|
| 25 jul 2009, 13:41 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik sta er ook in vermeld :-) Heb ooit een bijzonder amulet gevonden dat aangekocht is door de uitgever. Ben benieuwd !
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 25 jul 2009, 14:30 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoth schreef: Ik sta er ook in vermeld :-) Heb ooit een bijzonder amulet gevonden dat aangekocht is door de uitgever. Ben benieuwd ! Die wil ik graag zien Hoth,.. ik ben benieuwd  wanner HP3 uitkomt  grt Bert
|
| 25 jul 2009, 19:19 |
|
 |
|
woesel
|
laat maar komen  ,we zitten daar al een poosje op te wachten. ben erg nieuwsgierig
|
| 25 jul 2009, 19:52 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ik ook Woes laat maar komen die handel,.. jammer dat je er niet over hoort grt Bert
|
| 25 jul 2009, 20:46 |
|
 |
|
woesel
|
tja er word al zo lang over gesproken maar tot nu toe noppes. Ik kan ze het ook niet kwalijk nemen want ga er maar aan staan om al deze honderden nieuwe type insignes te beschrijven(respect)
ik heb trouwens nog een andere titel voor je bert ,wat dacht je van deze??Romanische Bronzekruzifixe
De titel kwam ik van de week tegen ,wel een beetje boel duur
|
| 25 jul 2009, 20:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|