|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Hi Hi toch weer een romein.
| Auteur |
Bericht |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Hi Hi toch weer een romein.
Hoi Mannen. Ik moest dit even kwijt afgelopen zondag toch weer een romeintje gevonden en ik weet dat jullie uit het zuiden dit soort muntjes gelijk de oud ijzerbak storten wilde ik hem toch even laten zien. Dit is nummer 12 aan de verkeerde kant van Utrecht ,goed verrot is hij wel maar je kan nog net de cotouren van een harses zien en als je goed kijkt zie je aan de keerzijde SC staan. Nu is het mooie dat ik deze op het zelfde veld vond als die vreselijke mooie Marcus ( sestertius ) aurelianus alleen aan de andere kant van het veld veel natter gebied. Maar goed het is er toch weer een. Denk een as diameter = 23 mm Het is weer eens wat anders dan die duiten  Niels.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 30 mei 2008, 22:28 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Hi Hi toch weer een romein.
Hoi Not, Inderdaad een mooie romein, en ook ik zou hier blij mee zijn. (Met die duiten dan wel te verstaan  ) Hij is inderdaad herkenbaar als romein, en het is een vroege as. (1ste eeuw na Chr.). Waar deze liggen daar liggen ook de vroege denarii. (En die zijn van goed zilver en daar zitten zeer geliefde keizers bij!!!!). Dus, de volgende kan daar een super denarius zijn!!! Gefeliciteerd met deze Romein, en groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 30 mei 2008, 22:34 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Hoi Julivs. Man ik heb geen poten meer over heb er 2 dagen en 2 middagen na het werk kunnen zoeken veel gevonden maar allemaal na 16 honderd heb daar wel eens een geplateerde gevonden maar ik weet dat daar veel meer moet liggen . Het is een leuk veld want je kan er romeins , middeleeuws en provinciaals vinden. Nu maar even wachten tot de boel geoogst is en dan maar weer verder zoeken naar die denari. trouwens toch ook best wel een oudje  Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 30 mei 2008, 22:42 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
hoi niels het is er weer een feli dit is een gedeelte van mijn bakje romeinen 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 30 mei 2008, 23:13 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Niels, Die as is zeker een oude!!!! En van dat veldje, daar komt beslist nog een topper vanaf. Is het niet nu, dan is het over een half jaartje of volgend jaar!!!! Hoi Frenk, En zeker het dagvondsten bakje. Groetjes, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 30 mei 2008, 23:20 |
|
 |
|
Defixio
|
Citaat: maar je kan nog net de cotouren van een harses zien en als je goed kijkt zie je aan de keerzijde SC staan.
Eehh ik wil de feestvreugde niet verpesten hoor maar ...ikzieumnie  Of ligt dit aan mijn toestel?
|
| 30 mei 2008, 23:21 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
haahahahhah john dat klopt het is van ongeveer een maand of 2 zoeken 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 30 mei 2008, 23:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|