|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:26
|
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
 voliere
hallo ik ga weer beginnen met vogels houden(wildzang)en kanaries. bij ons thuis was het vroeger al een grote beestenboel zoals honden,duiven,roofvogels,geiten,kippen,kalkoenen,ganzen,fazanten,fredjes,konijnen,eenden,wildzang enz. mijn grote passie was de vogelvoliere. ik had met 10 jaar al een eigen voliere van 9meter bij 2 met nachthok. toen ik met mijn vriendin ging samenwonen in flatje werd er een kat aangeschaft,dit werden er uiteindelijk 3. zijn laats helaas door een virus alledrie overleden binnen 1jaar. nu hebben we sinds een of 12 een eigen huis met heel veel plaats en tuin,maar met 3 katten geen goed idee om vogels te houden. het was wel al die jaren het jeuken om weer een voliere te bouwen. ik ben alleen nog het twijfelen over zelf bouwen van hout,of een laten maken van allu of ander onderhoudsvrij metaal. ik wil hem nu niet groter dan 3,5 meter maken,maar het nachthok in de schuur word ook ongeveer zo groot. als ik hem klaar heb zal ik hier wel wat foto's erbij plaatsen. verheug me alweer op dat heerlijke rustgevende gezang. word vervolgt. en nee,ik heb die katten niet vergiftigd. bacchus.
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 30 nov 2009, 21:09 |
|
 |
|
viros
|
 Re: voliere
|
| 30 nov 2009, 21:12 |
|
 |
|
Mat
|
Ja, hiervoor zou ik de detector direct inleveren. Heb jarenlang wedsteiden gedaan met kleurkanaries. Verder had ik buiten een voliere van 7 meter bij 3 meter en 2 meter hoog , helemaal open en tegen de muur een nachthok. Buiten zaten de wildzang en op de zolder standen 32 broedkooien. Alles bijelkaar had ik soms wel een 100 tal vogels. Maar toen ik pas 35 niewe tentoonstellingskooien had gekocht en de bond kwam er een maand later mee dat de kooien niet meer goed waren heb ik de pijp aan Maarten gegeven. Had een investering van over de 350 gulden en moest weer nieuwe kooien aanschaffen, dus dit was het einde van een mooie hobby. Heb gelijk ook de voliere opgeruimd. Op zolder liggen nog een zak met bekers en medailles en asbakken enz. Bachus, let wel op, want wildzang moet met een vaste speciale ring geringd zijn tegenwoordig. 1 vink met geen goede ring kost 400 EUro als ze je pakken GR Mat
Ps, Geldprijzen zijn al verzopen
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 30 nov 2009, 21:18 |
|
 |
|
Russell
|
Leuke hobby...,ik heb ook jaren wildzang gehad...putter,noorse goudvinken,barmseizen,...etc.
Ik had ze in boxen met koppeltjes om te kweken...1,5 meter diep en 2,30 hoog zoiets. Zodra ik ruimte heb en een andere woning komt er weer zoiets...dat is zeker.
gr Russell
|
| 30 nov 2009, 21:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
DAT VIND IK SUPER Bacchus LEUK DIE WILDZANG VEEL SUCCES ER MEE
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 dec 2009, 01:13 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt mannen. ik heb contact gehad met iemand die mij alle spullen voor een aluminium voliere kan leveren tegen inkoopprijs. ik ga hem namelijk zelf maken,scheelt toch weer zo'n 180 euris. ja mat als je geen goede ringen hebt kost het je geld. heb gehoord zo rond de 55 euro per piet. maar als je goede geringde vogels koopt weet je ook wat je kwijt bent tegenwoordig. maar een fijne hobby kost nu eenmaal wat centen en dat heb ik er wel voor over. @edje,je kunt je zeker ene komen drinken als het zover is,moet je wel geen tabletten eten van te voren. bacchus.
|
| 01 dec 2009, 21:16 |
|
 |
|
viros
|
Hey Danny, Moet nog negen dagen pillen slikken, voor die tijd zul je de voliere toch nog niet klaar hebben??? Dan kom ik zeker een biertje drinken bij je, moeten ook nog iets regelen mvg Edje 
|
| 01 dec 2009, 21:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
edje schreef: Hey Danny, Moet nog negen dagen pillen slikken, voor die tijd zul je de voliere toch nog niet klaar hebben??? Dan kom ik zeker een biertje drinken bij je, moeten ook nog iets regelen mvg Edje  ZO EDJE HEB DE SCHILDPAD JE TE PAKKEN GEHAD Moet nog negen dagen pillen slikken
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 dec 2009, 23:01 |
|
 |
|
marcodeventer
|
ik heb sinds vorige week ook een knaap van een voiliere neergezet heb er al wat putters inzitten geringt kosten die knaapjes zeer veel geld heb in de schuur ook vogels in kweekhokken enzo ook een hele leuke hobby
_________________ www.metaaldetectieforum.nl
|
| 02 dec 2009, 10:09 |
|
 |
|
Mat
|
marcodeventer schreef: ik heb sinds vorige week ook een knaap van een voiliere neergezet heb er al wat putters inzitten geringt kosten die knaapjes zeer veel geld heb in de schuur ook vogels in kweekhokken enzo ook een hele leuke hobby Ja, vroeger kosten mij deze niks aangezien ze zelf altijd het net invlogen. Heb er in het verleden wel een aantal gevangen . Maar mijn broer, dat was de vogelvanger van het zuiden, wat die allemaal fabriceerde om de vogeltjes te vangen. DEnk dat ik wel 100 verschillende veren voor het net voor hem gedraaid heb. Was dus alom bekend, maar hemzelf hebben ze nooit kunnen betrappen, was ook een kunst hier. Gr Mat
|
| 02 dec 2009, 11:30 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Danny zeker een mooie hobby kerel ik heb laats er ook een gebouwt,..3 bij 2 meter ik heb je vrouw erin gezet,..het is wel een mooi plaatje  alleen fluiten doet ze nog niet grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 02 dec 2009, 12:27 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt mannen. ik heb vroeger ook heel veel vogels gevangen. zelfs met een vishengel. hey bert heb jij die voliere bij jou thuis gebouwd? zo ja,wat heb je erin,ik denk dat je niet mijn vrouw bedoelt maar de jouwe. of heb je er al jou dierfibulas inzitten. hey marcodeventer,wat had je betaald dan voor een putter als ik vragen mag? bacchus.
|
| 03 dec 2009, 13:29 |
|
 |
|
Mat
|
Hoi Bachus, hier heb je al eentje van mij, maar die fluit wel niet zo mooi. Gr Mat
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 dec 2009, 13:48 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt mat. bacchus.
|
| 04 dec 2009, 23:08 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Jajaja met een mus in de hand,..gaat Danny door grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 04 dec 2009, 23:25 |
|
 |
|
bacchus
|
|
| 08 dec 2009, 18:37 |
|
 |
|
viros
|
|
| 08 dec 2009, 19:24 |
|
 |
|
Mat
|
De putters zijn er weer. Vandaag gaan fietsen en zoals gewwonlijk hoor en zie ik alles rondom mij. Opeens hoor ik dus putters lokken. En ja hoor 8 stuks op de klet langs de Maas. Vorig jaar zaten daar op de klet wel 200 stuks, was soms een kerstboom met die kleuren erin. Ja, en dan begint het toch weer te kriebelen als ik deze dan zo zie zitten. Als ik nog een voliere had, dan wist ik nog niet wat ik zou doen, aangezien ik weet dat er daar iedere keer meeerdere bij zullen komen. Gr Mat
|
| 08 dec 2009, 20:44 |
|
 |
|
bacchus
|
ja mat ik heb vorige week ook een groepje van een 30tal putters waargenomen. ze streken neer op de kaardebollen. ook kwamen de kraanvogels weer hoog over vliegen,maar die zijn net iets te groot voor mijn voliere bacchus. 
|
| 08 dec 2009, 20:53 |
|
 |
|
marcodeventer
|
Bacchus schreef: bedankt mannen. ik heb vroeger ook heel veel vogels gevangen. zelfs met een vishengel. hey bert heb jij die voliere bij jou thuis gebouwd? zo ja,wat heb je erin,ik denk dat je niet mijn vrouw bedoelt maar de jouwe. of heb je er al jou dierfibulas inzitten. hey marcodeventer,wat had je betaald dan voor een putter als ik vragen mag? bacchus. hoi bacchus, hier doen ze op het moment 55 euro per stuk er is wel weinig aanbod helaas maarja hopelijk trek ik aankomend jaar wat jongen
_________________ www.metaaldetectieforum.nl
|
| 08 dec 2009, 20:57 |
|
 |
|
Mat
|
Bacchus schreef: ja mat ik heb vorige week ook een groepje van een 30tal putters waargenomen. ze streken neer op de kaardebollen. ook kwamen de kraanvogels weer hoog over vliegen,maar die zijn net iets te groot voor mijn voliere bacchus.  En dat doet pijn he als je die daar zo ziet zitten. Die 200 stuks die hebben daar geloof ik wel 4 weken gezeten op 1 struik die daar stond, en iedere dag als ik er langs reed zaten zij daar, was juist of ze mij wilden uitdagen. Heb vaker gedacht, zou ik? of toch maar niet. Gr Mat
|
| 08 dec 2009, 21:09 |
|
 |
|
kleidigger
|
leuke hobby!! Volgels vangen heb ik ook een tijd gedaan! Ben er mee opgehouden omdat er in het dorp over werd gesproken. Flapkooien, lijmstokjes, bij nacht met de zaklamp, aardbeien netten om een boom... Ging ook wel wat erg mal Ach ja we zijn allemaal jagers! By the way, genieten kon je niet echt van die wilde putters, kneuen, vinken etc.. Puur voor kweek. Maar dat is vrij zinnig bij die vogels.. 
|
| 08 dec 2009, 22:45 |
|
 |
|
viros
|
|
| 08 dec 2009, 22:49 |
|
 |
|
kleidigger
|
kneu....
Kneuen meervoud
kneuen; met deze letter combinatie kun je makkelijk een ander woord maken... 1 letter verplaatsen....
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 dec 2009, 23:02 |
|
 |
|
viros
|
|
| 09 dec 2009, 09:21 |
|
|