|
|
Het is nu 03 jun 2026, 08:34
|
| Auteur |
Bericht |
|
Bone Idle
Geregistreerd: 22 apr 2008, 22:04 Berichten: 597 Woonplaats: Heerenveen
|
 Schatgravers?
Hallo mensen,
Dit ingezonden stuk in de Leeuwarder Courant van 3 december 2009 schoot mij in het verkeerde keelgat. Ik vond het dan ook nodig om te reageren, natuurlijk zonder onbeleefd te worden, want dat werkt niet tegen kortzichtigheid...
Groeten, Dick
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ De groeten van Loes......
|
| 07 dec 2009, 18:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Schatgravers?
wat een sukkel die R visser die snapt er nog niets jammer hoor
wat hij bedoelt zijn schatgravers
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 dec 2009, 19:03 |
|
 |
|
dagobert
|
Met recht een grote lul!!! Kijkt niet langer dan zijn neus langs is. Sceert alles over een kam. Deze man moet eens met mij gaan praten. Dat deze man teleurgesteld is door opgravings terroristen,kunnen de meeste hobbyisten niets aan doen. Maar om gelijk alle hobbyisten geldwinners te noemen,nee!!! Zonder detectorhobbyisten zouden ze lang niet zo veel info hebben als zonder. Vele plekken die nog nooit ontdekt zijn worden gemeld. Het lijkt er steeds meer op dat wij niet meer nodig zijn. Met andere woorden,bedankt,........en nou oprotten met je piepstok!!!! Trouwens,........het is nog nooit een mens geweest op deze aardkloot,die kan zeggen dat ie alles goed heeft gedaan. Deze meneer denk dat waarschijnlijk wel. Anders had ie zich wel anders uitgelaten. Dagobert Mooi discussie Dick  Daar houd ik wel van. Oh ja,..........ik verkoop geen vondsten. Alleen als mijn kinderen niets meer te eten hebben!!!
|
| 07 dec 2009, 19:09 |
|
 |
|
Defixio
|
Klasse repliek!
R (ukker) Visser, snapt het zelf niet zonder "de onze" lagen er nog mooie vondsten weg te rotten in de bodem. Is de ring naar het RMO gegaan?
|
| 07 dec 2009, 20:07 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Rare jongens die Friezen Ik zag ook dat Dhr Visser uit Gorredijk kwam en volgens mij hebben of hadden ze daar ook een redelijke collectie in het museum. En raad eens wie daar de boel een tijdje gerund heeft????? Juist........ Vandaar snap ik wel een beetje de gedachtengang van Dhr Visser. Er zullen altijd mensen blijven die zulke sensatie verhalen lezen in de krant en dan gelijk alle zoekers over 1 kam scheren. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat je iets vindt met een geldelijke waarde. Als deze beste man een portemonee vindt, zegt ie dan ook dat ie geen vindersloon hoeft???? Nee laat ons maar mooi van onze (elkander) vondsten genieten en laat zulke mensen die dus niks van metaaldetectie snappen maar gewoon hun gang gaan. Als deze mensen die zich dus wel scharen onder amateur-archeologen nou eens met dezelfde passie en bezieling hun werk konden uitvoeren, goh wat hadden we dan veel begrip gekregen!!!!!!!!!! Trouwens vanaf nu geef ik mijn bodemvondsten niet meer weg Ik ga gewoon net als iedereen alles mooi verkopen 
_________________ Soms...........
|
| 07 dec 2009, 20:12 |
|
 |
|
dagobert
|
Wiebren schreef: Rare jongens die Friezen Ik zag ook dat Dhr Visser uit Gorredijk kwam en volgens mij hebben of hadden ze daar ook een redelijke collectie in het museum. En raad eens wie daar de boel een tijdje gerund heeft????? Juist........ Vandaar snap ik wel een beetje de gedachtengang van Dhr Visser. Er zullen altijd mensen blijven die zulke sensatie verhalen lezen in de krant en dan gelijk alle zoekers over 1 kam scheren. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat je iets vindt met een geldelijke waarde. Als deze beste man een portemonee vindt, zegt ie dan ook dat ie geen vindersloon hoeft???? Nee laat ons maar mooi van onze (elkander) vondsten genieten en laat zulke mensen die dus niks van metaaldetectie snappen maar gewoon hun gang gaan. Als deze mensen die zich dus wel scharen onder amateur-archeologen nou eens met dezelfde passie en bezieling hun werk konden uitvoeren, goh wat hadden we dan veel begrip gekregen!!!!!!!!!! Trouwens vanaf nu geef ik mijn bodemvondsten niet meer weg Ik ga gewoon net als iedereen alles mooi verkopen  Wat hebby te koop dan  Heb wel interesse. Mits het niet is aangemeld Dagobert
|
| 07 dec 2009, 20:35 |
|
 |
|
viros
|
Wiebren schreef: Rare jongens die Friezen Ik zag ook dat Dhr Visser uit Gorredijk kwam en volgens mij hebben of hadden ze daar ook een redelijke collectie in het museum. En raad eens wie daar de boel een tijdje gerund heeft????? Juist........ Vandaar snap ik wel een beetje de gedachtengang van Dhr Visser. Er zullen altijd mensen blijven die zulke sensatie verhalen lezen in de krant en dan gelijk alle zoekers over 1 kam scheren. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat je iets vindt met een geldelijke waarde. Als deze beste man een portemonee vindt, zegt ie dan ook dat ie geen vindersloon hoeft???? Nee laat ons maar mooi van onze (elkander) vondsten genieten en laat zulke mensen die dus niks van metaaldetectie snappen maar gewoon hun gang gaan. Als deze mensen die zich dus wel scharen onder amateur-archeologen nou eens met dezelfde passie en bezieling hun werk konden uitvoeren, goh wat hadden we dan veel begrip gekregen!!!!!!!!!! Trouwens vanaf nu geef ik mijn bodemvondsten niet meer weg Ik ga gewoon net als iedereen alles mooi verkopen  Jammer Patrick, krijg jij ook niet zijn zilveren muntjes meer grepke Edje
|
| 07 dec 2009, 20:39 |
|
 |
|
Hans1971
|
Keurige reactie Dick, zo hoort het te zijn. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 dec 2009, 20:44 |
|
 |
|
kleidigger
|
Moet ie tegen dhr E. Kramer zeggen van het fries museum... Deze persoon is juist blij met ons! Wij zoeken de kruimeltjes eruit, waar nooit een onderzoek komt of gedaan wordt!!! En als die komt graven ze 1 weekje en flikkeren ze er beton over heen Werd ook goed kwaad Bone Idle! Door zulke bullshit verhalen van Dhr Visser  gaan er juist meer dingen in de illigaliteit (goed gespeld?) Zal wel weer zo een bureau stoel archeoloog zijn.....
|
| 07 dec 2009, 20:48 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Tjaaa Waardeloos kereltje die R (ukker) Visser... Volgens mij is dit een maatje van een detector (vondsten) handelaar hier uit de omgeving.. Zegt genoeg......... JP 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 07 dec 2009, 20:49 |
|
 |
|
dagobert
|
kleidigger schreef: :evil: Moet ie tegen dhr E. Kramer zeggen van het fries museum... Deze persoon is juist blij met ons! Wij zoeken de kruimeltjes eruit, waar nooit een onderzoek komt of gedaan wordt!!! En als die komt graven ze 1 weekje en flikkeren ze er beton over heen Werd ook goed kwaad Bone Idle! Door zulke bullshit verhalen van Dhr Visser  gaan er juist meer dingen in de illigaliteit (goed gespeld?) Zal wel weer zo een bureau stoel archeoloog zijn..... Rustig rustig Wietse,........je komt uit het Noorden he! Maar je hebt wel gelijk hoor. Het is schorrymorry. Dagobert
|
| 07 dec 2009, 20:52 |
|
 |
|
kleidigger
|
Ja rustig Dat moeten we altijd hier in Nederland met die K*T bureau figuren!! Ze leggen ons altijd op wat wel en niet mag! Met zulke figuren als dhr Visser begint altijd de ellende... Hij zal ook wel op de Pvddieren stemmen... Ik ga naar England verhuizen 
|
| 07 dec 2009, 20:56 |
|
 |
|
dagobert
|
kleidigger schreef: Ja rustig Dat moeten we altijd hier in Nederland met die K*T bureau figuren!! Ze leggen ons altijd op wat wel en niet mag! Met zulke figuren als dhr Visser begint altijd de ellende... Hij zal ook wel op de Pvddieren stemmen... Ik ga naar England verhuizen  Whahahahahahah,.............steek een joint op man. Peace man. Dagobert
|
| 07 dec 2009, 20:58 |
|
 |
|
kleidigger
|
dagobert schreef: kleidigger schreef: Ja rustig Dat moeten we altijd hier in Nederland met die K*T bureau figuren!! Ze leggen ons altijd op wat wel en niet mag! Met zulke figuren als dhr Visser begint altijd de ellende... Hij zal ook wel op de Pvddieren stemmen... Ik ga naar England verhuizen  Whahahahahahah,.............steek een joint op man. Peace man. Dagobert Mag ook mijn eigen Wiet niet verbouwen Maar ff serieus zulke gasten heb ik schijt aan!! Moet alles dan maar in de bodem rotten/kapot worden geploegd?? Nee toch Als voorbeeld: Mijn gouden fibula komt van een stuk land van +- 1 hectare.. Jaarlijks word er van alles op verbouwd. Geploegd en gegierd... Nooit zal zo eentje als dhr Visser er komen, laat staan zoeken.. En als ik hem dan het fries museum aanbied voor een leuk bedragje dan ben je meteen een schatgraver??? 
|
| 07 dec 2009, 21:08 |
|
 |
|
dagobert
|
kleidigger schreef: dagobert schreef: kleidigger schreef: Ja rustig Dat moeten we altijd hier in Nederland met die K*T bureau figuren!! Ze leggen ons altijd op wat wel en niet mag! Met zulke figuren als dhr Visser begint altijd de ellende... Hij zal ook wel op de Pvddieren stemmen... Ik ga naar England verhuizen  Whahahahahahah,.............steek een joint op man. Peace man. Dagobert Mag ook mijn eigen Wiet niet verbouwen Maar ff serieus zulke gasten heb ik schijt aan!! Moet alles dan maar in de bodem rotten/kapot worden geploegd?? Nee toch Als voorbeeld: Mijn gouden fibula komt van een stuk land van +- 1 hectare.. Jaarlijks word er van alles op verbouwd. Geploegd en gegierd... Nooit zal zo eentje als dhr Visser er komen, laat staan zoeken.. En als ik hem dan het fries museum aanbied voor een leuk bedragje dan ben je meteen een schatgraver???  Wat is een leuk bedragje????  Vertel op schatgraver!!!! Nee,....ik zit je een beetje op te stangen,dat weet je wel. Lekker om af en toe je hart te luchten op een forum. Heerlijk!!! Dagobert Maare,...............die meneer visser heeft gewoon slechte ervaringen met detectorhobbyisten. Misschien verandert dat nog wel ik de toekomst?
|
| 07 dec 2009, 21:16 |
|
 |
|
kleidigger
|
Ze zeiden dat ik er wel 100 euro voor kon krijgen 
|
| 07 dec 2009, 21:18 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 07 dec 2009, 21:22 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 07 dec 2009, 21:28 |
|
 |
|
dagobert
|
Zo is dat Meneer Visser kan beter voor een gebouw springen. Dagobert
|
| 07 dec 2009, 21:32 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
_________________ Soms...........
|
| 07 dec 2009, 21:35 |
|
 |
|
bubba
|
dagobert schreef: Zo is dat Meneer Visser kan beter voor een gebouw springen. Dagobert voor een trein bedoel je voor een gebouw springen heeft geen effect lijkt mij gr bub 
|
| 07 dec 2009, 21:36 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 07 dec 2009, 21:40 |
|
 |
|
archeonist
|
?????"uit op geldelijk gewin"???? Dat is toch niet te geloven zeg? Deze hobby kost alleen geld, sommige vondsten vertegenwoordigen wel een geldwaarde, maar winst valt er toch echt niet uit te halen hoor! Ik betaal me blauw aan benzine en dan ook nog de uitrusting.
Dan vindt die idioot (lees: de heer Visser) ook nog eens dat je een museale vondst gewoon even moet schenken?? Ja dag zeg! Je loopt jaar in jaar uit in weer en wind te zoeken naar 95% schroot, 4,99% is interessant voor de vitrine en heel misschien is 0,01% interessant voor een museum. Dan ook nog eens de bijna ruzies met mijn vriendin omdat ik alweer wil zoeken, ja en dan ga ik even dat bijzondere muntje of bijzondere fibulaatje schenken aan een museum? Rot toch een eind op man!
|
| 07 dec 2009, 22:15 |
|
 |
|
dagobert
|
archeonist schreef: ?????"uit op geldelijk gewin"???? Dat is toch niet te geloven zeg? Deze hobby kost alleen geld, sommige vondsten vertegenwoordigen wel een geldwaarde, maar winst valt er toch echt niet uit te halen hoor! Ik betaal me blauw aan benzine en dan ook nog de uitrusting.
Dan vindt die idioot (lees: de heer Visser) ook nog eens dat je een museale vondst gewoon even moet schenken?? Ja dag zeg! Je loopt jaar in jaar uit in weer en wind te zoeken naar 95% schroot, 4,99% is interessant voor de vitrine en heel misschien is 0,01% interessant voor een museum. Dan ook nog eens de bijna ruzies met mijn vriendin omdat ik alweer wil zoeken, ja en dan ga ik even dat bijzondere muntje of bijzondere fibulaatje schenken aan een museum? Rot toch een eind op man! 0,01% Interessant voor een museum. Geldt dat ook voor Dagobert Nee hoor,.................je hebt helemaal gelijk. Die man denkt dat elke piep een paar duizend euro opgraven is. Dagobert
|
| 07 dec 2009, 22:19 |
|
 |
|
bubba
|
archeonist schreef: ?????"uit op geldelijk gewin"???? Dat is toch niet te geloven zeg? Deze hobby kost alleen geld, sommige vondsten vertegenwoordigen wel een geldwaarde, maar winst valt er toch echt niet uit te halen hoor! Ik betaal me blauw aan benzine en dan ook nog de uitrusting.
Dan vindt die idioot (lees: de heer Visser) ook nog eens dat je een museale vondst gewoon even moet schenken?? Ja dag zeg! Je loopt jaar in jaar uit in weer en wind te zoeken naar 95% schroot, 4,99% is interessant voor de vitrine en heel misschien is 0,01% interessant voor een museum. Dan ook nog eens de bijna ruzies met mijn vriendin omdat ik alweer wil zoeken, ja en dan ga ik even dat bijzondere muntje of bijzondere fibulaatje schenken aan een museum? Rot toch een eind op man! hahaha beter kun je het niet zeggen gr bubba 
|
| 07 dec 2009, 22:34 |
|
|