|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
2 loden muntjes van de bellovaci?
| Auteur |
Bericht |
|
detector.be
|
 2 loden muntjes van de bellovaci?
Diameter: 17 mm Gewicht (massa): 4,60 gr en 3,6 gr Materiaal:lood.
Kan iemand deze determinatie bevestigen?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 jan 2010, 15:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: 2 loden muntjes van de bellovaci?
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 jan 2010, 15:25 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi rob hoezo denk je dat dit looden munten van de bellvaci zijn. ik heb er nog nooit iets over gehoord misschien dat lucotius of gerco1207 hier iets over kunnen zeggen. gr. lucky nero 
|
| 18 jan 2010, 00:02 |
|
 |
|
detector.be
|
Deze zijn gevonden op een oppidum van de bellovaci. Catuvolcos bevestigde mij het bestaan van zulke munten. Ik kan ze helaas nergens terugvinden. Ik bezit ook geen literatuur hierover.
|
| 18 jan 2010, 00:10 |
|
 |
|
lucky nero
|
detector.be schreef: Deze zijn gevonden op een oppidum van de bellovaci. Catuvolcos bevestigde mij het bestaan van zulke munten. Ik kan ze helaas nergens terugvinden. Ik bezit ook geen literatuur hierover. hoi rob als catuvolcus het heeft bevestigd zal hij er ook wel literatuur over hebben. vraag het eens aan hem,misschien dat hij je verder kan helpen. ik bezit er ook geen literatuur over. gr. lucky nero 
|
| 18 jan 2010, 00:12 |
|
 |
|
lucky nero
|
hoi rob er bestaan inderdaad keltische loden munten. hier is een voorbeeld van eenloden potin munt van de remi. http://www.numishop.com/fiche-bga_18286 ... 0_AC_.htmleen voorbeeld van een munt van de belovaci heb ik helaas niet. gr. lucky nero 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 jan 2010, 22:30 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|