Wat een winter!
Wat een maand is het toch weer geweest en eigenlijk is hij nog niet ten einde.
Sneeuw en vorst, vorst en sneeuw nog en keer vorst en nog een keer sneeuw.
Zou die tocht er dan toch een keer komen of niet. Alle weersvoorspellers en ijsmeesters vielen over elkaar heen. Wie bemoeit zich met wie en waar gaat het in Gods naam over. Ik denk niet over de ijsprikker maar over een andere prikker die vooral aan hen zelf toe behoord.
Ik snap die lui toch niet, want gezien het strooi zout tekort hadden ze die tocht voor een groot deel over de snelwegen in het hoge noorden kunnen laten rijden.
Eigenlijk ben ik wat ironisch want ik heb mijn schaatsen moet verkopen omdat ik van die rotpoten heb die nog geen beginners ijsglijder kan verdragen.
We willen dooi en niets anders we willen de akkers op en zo snel als mogelijk. Niets Bartlehiem of de Bonkervaart, nee we willen zoeken veel Middeleeuws, Romiens en/of Keltisch gaan vinden. De een nog meer dan de ander en vooral veel.
Wat wij willen is eigenlijk heel relatief en ik betrap me erop dat ik ook een dergelijke hebbert ben net als alle andere zoekers.
Als ik dan de beelden op de tv zie denk ik die mensen aan de andere kant in Haïti vechten om een flesje water en wat eten,
Waar hebben wij het in Godsnaam over!!
Cees