|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Truweeltje valt op een werf....
| Auteur |
Bericht |
|
Michel
|
 Truweeltje valt op een werf....
Arbeiders zijn op verschillende verdiepingen een gebouw aan het afwerken. Ze staan dus onder elkaar op een stelling, wanneer plots de bovenste zijn truweeltje laat vallen. Het ding valt recht naar beneden en hakt het topje van de neus van de man er juist onder. Toppunt van ongeluk, daar juist onder is er een aan het plassen et hops, het truweeltje hakt de kop eraf !!! Beiden worden in zeven haasten naar het hospitaal waar de neus en de kop er terug aangenaaid worden. 3 weken daarna komen de twee ongelukkigen elkaar tegen. Zegt deéne tegen de andere : en gaat het ? bah ja, min of meer zegt deze, behalve dat ik nu is twee straaltjes pis. Ow, zegt de andere, dat valt nog mee, als ik een mooie meid zie, krijg ik een dikke neus !
|
| 02 jul 2008, 21:34 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Truweeltje valt op een werf....
Michel schreef: Arbeiders zijn op verschillende verdiepingen een gebouw aan het afwerken. Ze staan dus onder elkaar op een stelling, wanneer plots de bovenste zijn truweeltje laat vallen. Het ding valt recht naar beneden en hakt het topje van de neus van de man er juist onder. Toppunt van ongeluk, daar juist onder is er een aan het plassen et hops, het truweeltje hakt de kop eraf !!! Beiden worden in zeven haasten naar het hospitaal waar de neus en de kop er terug aangenaaid worden. 3 weken daarna komen de twee ongelukkigen elkaar tegen. Zegt deéne tegen de andere : en gaat het ? bah ja, min of meer zegt deze, behalve dat ik nu is twee straaltjes pis. Ow, zegt de andere, dat valt nog mee, als ik een mooie meid zie, krijg ik een dikke neus ! Whahahahaha......die is goed. Vraag me alleen af wat een truweeltje is?? Is dat een troffel? Dagobert
|
| 02 jul 2008, 22:33 |
|
 |
|
Michel
|
Ja, dat zal wel. Dat min of meer driehoekig ding waarmee je mortel tussen de stenen smeert.... een troffel ? Dat zijn zo van die kleine taalverschillen tussen Nederland en Vlaanderen Michel 
|
| 02 jul 2008, 22:41 |
|
 |
|
dagobert
|
Michel schreef: Ja, dat zal wel. Dat min of meer driehoekig ding waarmee je mortel tussen de stenen smeert.... een troffel ? Dat zijn zo van die kleine taalverschillen tussen Nederland en Vlaanderen Michel  Hey michel, Heb ik weer iets geleerd. Een troffel = een truweeltje. Of anderom. Mooi toch? Die taalverschillen. Dagobert
|
| 02 jul 2008, 22:50 |
|
 |
|
Michel
|
Ja, dat is als "stoefen" = opscheppen of bluffen of pochen http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=stoefenIemand die stoeft is een stoefer Michel 
|
| 03 jul 2008, 12:36 |
|
 |
|
Joop
|
"verboden op het werk te komen" is ook zo'n leuke... 
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 03 jul 2008, 12:44 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een lijst gekregen van Michel waar zeer veel van deze voorbeelden op staan,..top hoor, ik heb er wel oren naar,..erg mooi die dialekten, en het woorden gebruik
en Gerard, badmuts, dat je dat truweeltje niet begrijpt,.. dat was een makkelijke
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 03 jul 2008, 13:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|