|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:19
|
Foto,s Grand masters zoekdag
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Foto,s Grand masters zoekdag
Beste medezoekers,
Voor de tweede keer werd de Grand masters zoekdag georganiseerd door Dick Eekhof. Velen moesten van heel ver komen. Van ver komen? Ja heel ver!! Vanuit België en het zuiden van Nederland kwamen de zoekers hun geluk beproeven met de hoop een prijs in de wacht te slepen.
In de ochtend eerst even een bakkie doen en een uurtje later stonden we op de grote zoekvelden waar dit maal maar 25 penningen begraven waren. Dus er moest dit keer goed gezocht worden.
In de middag even wat eten wat in de Klokkenstoel wat tot in de puntjes geregeld was. Was alleen een klein beetje prijzig.
Tweede zoekwedstrijd kon later ook beginnen. En dit keer weer op zeer groot terrein. Dus zeuren over te kleine velden is er niet bij.
Ook op deze velden waren weer 25 penningen begraven. Vond je een penning,.............viel je gelijk in de prijzen.
Al met al weer een gezellige dag waar weer veel oude bekenden te zien waren. Maar ook vele nieuwe gezichten zeker niet uitgesloten.
Tot de volgende keer bij de Grand masters zoekdag.
Dagobert
Aanvulling: Het weer was op zich heel goed. Maaaaaar bere koud.
Ook vielen de vondsten helaas erg tegen. Velen die mee deden hadden wel wat meer verwacht aan natuurlijke vondsten. Volgende keer beter?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dagobert op 06 maart 2010, 22:06, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 06 maart 2010, 21:41 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Foto,s Grand masters zoekdag
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 maart 2010, 21:42 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:43 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:44 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:45 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:46 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:47 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 06 maart 2010, 21:48 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Leuk Dago die foto's.... !! Was een gezellige dag met heel wat beter weer dan de vorige keer... JP 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 06 maart 2010, 21:55 |
|
 |
|
melpatcindy
|
mooie fotos weer dago  ben net uit bad  en heb een leuke dag gehad met mooi weer [beetje koud?  maar gelukkig geen regen] weer veel zoekers gezien waaronder bekende gezichten  en al voor10.00uur  lekker een biertje gedronken na de lange autorit. ik had 5 verotte duiten  een knopgewichtje en een penning die 50euri waard was  en voor de rest de boer geholpen om de rommel van zijn land af te krijgen . Het was door dick supergoed geregeld  met een mooie locatie en gevulde meiden  achter de bar  de aanwezige dealer dj laan had weer genoeg uitgestald en heeft het volgens mij druk genoeg gehad  al met al vond het een geslaagde dag gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 06 maart 2010, 22:15 |
|
 |
|
dagobert
|
melpatcindy schreef: mooie fotos weer dago  ben net uit bad  en heb een leuke dag gehad met mooi weer [beetje koud?  maar gelukkig geen regen] weer veel zoekers gezien waaronder bekende gezichten  en al voor10.00uur  lekker een biertje gedronken na de lange autorit. ik had 5 verotte duiten  een knopgewichtje en een penning die 50euri waard was  en voor de rest de boer geholpen om de rommel van zijn land af te krijgen . Het was door dick supergoed geregeld  met een mooie locatie en gevulde meiden  achter de bar  de aanwezige dealer dj laan had weer genoeg uitgestald en heeft het volgens mij druk genoeg gehad  al met al vond het een geslaagde dag gr ed  Ja Ed, Ik zag je wel kijken hoor naar die gevulde dames. Maar ik geef je geen ongelijk,........het zag er goed uit. Op naar de volgende keer. Dagobert 50 euro gewonnen. Mazzelpikkie 
|
| 06 maart 2010, 22:25 |
|
 |
|
duikelien
Geregistreerd: 06 dec 2008, 23:21 Berichten: 60 Woonplaats: drachtstercompagnie
|
Ik heb ook een leuke dag gehad met veel oude bekende Ook had ik toch nog drie penningen  met aardige prijzen,dus ik had geen klagen. Na het zoeken nog even naar de Chinees in Joure ,die nu de servetten weer in de kookwas kunnen doen. Leuke foto,s dago ,en Dick bedankt voor de leuke dag . Tot de volgende keer groet duikelien
|
| 06 maart 2010, 23:16 |
|
 |
|
Grand Master
Geregistreerd: 05 okt 2009, 07:38 Berichten: 319 Woonplaats: Friesland
|
mooie foto's dagobert ,bedankt voor het plaatsen , ja het was voor mij ook een geslaagde dag , voor mij ook een uitdaging , alles alleen georganiseerd, geen team medewerkers achter je of naast je, ik heb het nu wel bewezen dat wat ik ooit eens gezegd heb , dat het mogelijk is dat 1 persoon zo een zoekdag kan organiseren , de mailtjes beantwoorden , de voorinschrijvingen , de velden, de zaal , de prijzen een nieuw systeem van prijsuitreiking bedenken welke op een zo eerlijk mogelijke manier kan plaats vinden, etc etc, en tussen de bedrijven door veel bekenden weer gezien en gesproken ,maar buiten was alleen wel heel erg koud, maar daar geven wij niets om als fries , binnen in de zaal was het lekker warm ,een hele mooie lokatie aan het Sneekermeer. helaas maar heel weinig natuurlijke vondsren , weet dat maar eens van te voren. nog alle 116 deelnemers bedankt voor jullie komst , bij de voorinschrijving waren 178 aanmeldingen , ik heb 4 mailtjes gehad vanmorgen van deelnemers die niet konden komen , de overige 48 mensen tja die hebben een hele leuke dag gemist,
ik ben bezig met de foto's op mijn home page te plaatsen .
Graag tot een volgende Grand Masters zoekdag
succes verder met onze hobby
Dick
_________________ zoeken is zoeken als je -het- nog niet gevonden hebt - T'KOMT WEL-. gewoon doorzoeken
|
| 06 maart 2010, 23:47 |
|
 |
|
dagobert
|
Grand Master schreef: mooie foto's dagobert ,bedankt voor het plaatsen , ja het was voor mij ook een geslaagde dag , voor mij ook een uitdaging , alles alleen georganiseerd, geen team medewerkers achter je of naast je, ik heb het nu wel bewezen dat wat ik ooit eens gezegd heb , dat het mogelijk is dat 1 persoon zo een zoekdag kan organiseren , de mailtjes beantwoorden , de voorinschrijvingen , de velden, de zaal , de prijzen een nieuw systeem van prijsuitreiking bedenken welke op een zo eerlijk mogelijke manier kan plaats vinden, etc etc, en tussen de bedrijven door veel bekenden weer gezien en gesproken ,maar buiten was alleen wel heel erg koud, maar daar geven wij niets om als fries , binnen in de zaal was het lekker warm ,een hele mooie lokatie aan het Sneekermeer. helaas maar heel weinig natuurlijke vondsren , weet dat maar eens van te voren. nog alle 116 deelnemers bedankt voor jullie komst , bij de voorinschrijving waren 178 aanmeldingen , ik heb 4 mailtjes gehad vanmorgen van deelnemers die niet konden komen , de overige 48 mensen tja die hebben een hele leuke dag gemist,
ik ben bezig met de foto's op mijn home page te plaatsen .
Graag tot een volgende Grand Masters zoekdag
succes verder met onze hobby
Dick Hey Dick, Plaats je ook even de foto,s hier op het forum?? Ik had er helaas een beetje te weinig geschoten. Had weer last van een lulkick. Was al met al een topdag man. Jij en je vrouwtje/dochter ook bedankt voor de geslaagde dag Dagobert
|
| 06 maart 2010, 23:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 maart 2010, 00:32 |
|
 |
|
dagobert
|
Oh,.................was het zijn tweelingbroer?? Ook weer lekker thuis ed?? Dagobert
|
| 07 maart 2010, 00:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja was om 11 uur thuis
|
| 07 maart 2010, 00:39 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: ja was om 11 uur thuis Zo laat joh?!!? Jullie reden gelijk met ons weg. Of hebben jullie een mac gepakt onderweg? Dagobert
|
| 07 maart 2010, 00:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: de ed schreef: ja was om 11 uur thuis Zo laat joh?!!? Jullie reden gelijk met ons weg. Of hebben jullie een mac gepakt onderweg? Dagobert nee geen mec eerst koffie drinken stom lullen ja dan kunnen die jongens wel doen even eten dan zijn ze even stil die jongens naar huis brengen nou dat valt niet mee ze willen niet meer naar huis en daar na ben ik naar huis gegaan wat een dag zeg 
|
| 07 maart 2010, 00:52 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: dagobert schreef: de ed schreef: ja was om 11 uur thuis Zo laat joh?!!? Jullie reden gelijk met ons weg. Of hebben jullie een mac gepakt onderweg? Dagobert nee geen mec eerst koffie drinken stom lullen ja dan kunnen die jongens wel doen even eten dan zijn ze even stil die jongens naar huis brengen nou dat valt niet mee ze willen niet meer naar huis en daar na ben ik naar huis gegaan wat een dag zeg  Het valt voor jou allemaal niet meer he? De jongens zullen zich wel verveeld hebben met jou. Je bent altijd zo saai! En dat ze niet naar huis willen? KOmen ze thuis begint de vrouw ook weer waar jullie zo laat vandaan komen. Dagobert
|
| 07 maart 2010, 00:57 |
|
 |
|
dagobert
|
Ik ga naar bed. Het was een lange maar gezellige dag.
Proost. En trusten.
Dagobert
|
| 07 maart 2010, 00:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wel je goochel lampje uit doen
|
| 07 maart 2010, 01:05 |
|
 |
|
Russell
|
Zo weer even bijgekomen van gister...  . Het was een goed georganiseerde zoekdag...,penningen kon je direct inleveren voor enveloppen met prijzen.Dit is een mooi systeem  .Ikzelf had 1 penning waar een geldprijs op zat van 40 euro en een staatslot... Al vroeg aanwezig waar we opgewacht werden door een mooie jonge vrouw...  . De vondsten vielen een beetje tegen maar de gezelligheid was het belangrijkste en heb me ook goed vermaakt met een aantal medezoekers aan de bar..  .Ook een mooi sterretjes-pakket gewonnen (en nee het was geen vuurpijlen-pakket melpatcindy,...  ) met de bingo,complimenten voor de mooie prijzen en het organiseren ervan. Bedankt Dick,en de groeten aan je vrouw en dochter... gr Russell
|
| 07 maart 2010, 08:24 |
|
 |
|
Hans1971
|
Waren idd laat thuis gisteren. De zoekdag begon voor ons al op vrijdag. Gezellig met de Ed, Hanibal, Mdgek en ondergetekende naar Blokzijl. Daar de spullen in het huis gelegd. een bakkie drinken. En daarna het bruisende nachtleven van Blokzijl ingedoken. Was beregezellig in de kroeg waar we omstreeks 2:00 uur uitrolde, een enkeling bijna letterlijk Nog even een slaapie doen en weer vroeg uit de veren voor een bakkie. Daarna nog een kort ritje naar Goingarijp of zo. Onderweg werd Ed nog gebeld door jan Willem en even gedold. Waar zaten jullie nou Jan Willem???? Winterswijk??? Afijn, de eerste akkers waar we opgingen zagen er veelbelovend uit qua scherven. Zelf vond ik in de ochtend een rot duitje ,maar wel een paar leuke oogvondsten. zoals 2 complete pijpenkoppen en als klap op de vuurpijl een mooie spinsteen, vermoedelijk 13e a 14e eeuw. Zal deze nog apart plaatsen. Verder tijdens de lunch nog kennisgemaakt met wat medepiepers van dit forum, zoals Dagobert en Peter. Ik heb erg gelachen om je kunstjes Dagobert, mooi als je zoiets kan. In de middag nog wat muntjes opgepiept waaronder een leeuwencent uit 1880 welke als nieuw uit de grond kwam. Helaas geen penningen gevonden. Het systeem van gelijk inleveren van de penningen is wel een goed systeem. Hoef je geen uur in de rij te gaan staan aan het eind van de zoekdag. Aan het eind van de dag liep volgens mij alleen de bollenstreek nog op het veld. Daarna met de rest van de Bollenstreek terug naar Blokzijl en daar weer de plaatselijke kroeg ingedoken en heerlijk gegeten. Was goed geregeld door de Ed. Later op de avond de route naar huis weer gevonden en om 22:30 uur was ik moe maar voldaan weer thuis. Dick, bedankt voor de leuke dag. Goede organisatie, mooie grote velden. Leuke prijzen. Jammer van de weinioge natuurlijke vondsten. Han, Rich en Ed, jullie ook bedankt voor het leuke weekend. Ik heb erg gelachen en dit is zeker voor herhaling vatbaar. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 maart 2010, 09:50 |
|
 |
|
bennie
|
Mooie foto's Dago, heb er ook nog een paar die ik zal plaatsen. Mooi weer, jammer van de weinige vondsten, maar dat mocht de pret niet drukken.
|
| 07 maart 2010, 11:06 |
|
|