|
|
Het is nu 03 jun 2026, 21:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3001 Woonplaats: Kerkrade
|
 strandzoeken
volgende week van plan om naar zee te rijden met gezin. ook de detector neem ik eens mee en ga voor het eerst op het strand zoeken. nu moet ik alleen nog een goed schepje hebben,en ik zag er een van black bull voor 10 euro. is dat iets? ook vraag ik me af of de goldmax power wel geschikt is voor het strand? als er iemand zoektips heeft dan zijn die ook welkom. ik neem wel aan dat ik aan de waterkant de meeste kans heb? we gaan denk ik richting cadzand,maar ik wou daar wel eigenlijk een rustig stukje strand uitzoeken,dus daar zal dan ook niet zo veel liggen.
bacchus.
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 14 jul 2010, 06:41 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: strandzoeken
Gisteren liep ik langs het strand daar liep iemand te piepen, die deed het voor de strandtenten langs. Is denk ik ook wel een goede plek....
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 14 jul 2010, 09:09 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6425 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, we kunnen ook met z'n allen gaan om te zoeken vanuit limbo land grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 14 jul 2010, 09:29 |
|
 |
|
Grantura
|
Volgens mij is de goldmaxx alleen geschikt voor droog zand, maar dat merk je snel genoeg, doordat je valse signalen krijgt. Mijn ervaring is dat een DFX of een Explorer het hier goed doen.
|
| 14 jul 2010, 12:06 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt voor de tips @bennie7,het is de bedoeling dat ik niet de hele tijd ga strandzoeken. het is eigenlijk meer een familie tripje,mijn vrouw is me daarvoor al paar weken aan het hoofd het zeuren. misschien overnachten we ook nog wel op een of andere camping daar.? in zee springen,met de kids gek doen en een beetje zoeken wat de kinderen ook leuk zullen vinden,op het einde misschien nog uit eten is zo'n beetje de planning.? we kunnen best eens afspreken om op het strand te gaan zoeken,moet alleen effe kijken of de xp wel geschikt ervoor is. volgens grantura alleen te gebruiken op de droge stukken strand? en effe kijken of wilhelm bos ook die schepjes heeft. bacchus. 
|
| 14 jul 2010, 13:39 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Op het droge (zoute) strand is in principe met iedere detector redelijk tot prima te zoeken. Hoe dichter je bij het water komt hoe meer last je krijgt van storing/valse signalen. Er zijn detectoren als de dfx en mindelab waarbij je daar bijna geen last van hebt. Maar gewoon op het droge zoeken en daar ligt vaak ook genoeg hoor. Met de tesoro tejon stel ik hem zo af dat ie nog maar net twee euro pakt. Je pakt dan alle euro geld boven de 10 cent, zilver en grote gouden voorwerpen. Helaas pak je dan ook nog blikjes en geen kleingoud of ander klein eurogeld, maar je hebt in ieder geval geen last van treklippen (op de oude na), bierdoppen en zilverpapier. Anders blijf je graven en bukken en dat is voor jou rug niet goed denk ik Danny. Even tien minuten klooien met afstellen en lopen maar. Zelf zoek ik altijd in de buurt van gegraven kuilen, strandtenten, volley en voetbalbalveldjes en op plekken met veel bierdoppen en rotzooi van jongelui ligt hoe meer geld je er vindt. Ligt er een muntje dan liggen er in een straal van een meter vaak meer. Vorig jaar had ik op een plek van nog geen meter 5 euro aan geld. Heel veel succes  Groetjes Cees
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 14 jul 2010, 15:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ook vraag ik me af of de goldmax power wel geschikt is voor het strand?
ja gaat zuper ik zoek al jaren er mee op het stand
op nat zand moet je gevoelig flink om laag doen dan gaat het goed
als je bij toe val een dfx heb zou ik die mee nemen die is ook super op het stand
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 jul 2010, 16:45 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
de ed schreef: ook vraag ik me af of de goldmax power wel geschikt is voor het strand?
ja gaat zuper ik zoek al jaren er mee op het stand
op nat zand moet je gevoelig flink om laag doen dan gaat het goed
als je bij toe val een dfx heb zou ik die mee nemen die is ook super op het stand Klopt Ed, de gevoeligheid omlaag bij het water 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 14 jul 2010, 17:10 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt mannen voor de tips. maar ik krijg net een pb dat ik een onderwater detector met schep kan lenen voor 2 weken. als dat niet perfect is dan weet ik het ook niet meer. bacchus. 
|
| 14 jul 2010, 17:48 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
Grantura schreef: Volgens mij is de goldmaxx alleen geschikt voor droog zand, maar dat merk je snel genoeg, doordat je valse signalen krijgt. Mijn ervaring is dat een DFX of een Explorer het hier goed doen. Hey Grantura, Explorer doet het inderdaad goed.  Maar Fisher CZ-6 doet het nog net iets beter.  (Is mijn persoonlijke ervaring). De Fisher CZ-6 is muisstil. Zelfs in de branding!!! Ik zie zelfs op de display, het verschil tussen een moderne trekring en een 2 euro muntstuk. Laser Rapier is niet te gebruiken op het natte zand!! Op het natte gedeelte een stoorzender!!!! Op het droge een superdetector voor munten!!!!!! Determinatie op 7 instellen, en dan is 90% van de piepen een munt!!!! (Je vindt dan wel geen goud!!!! Bachus, veel plezier met strandzoeken!!! Is echt prachtig!!!! Ben vroeger heel vaak geweest!!!!! Heel vaak vind je meerdere munten bijelkaar in een gat. Het hoogste is 8,50 euro in 1 gat!!!! (Deze munten zijn dan samen uit een broekzak van een sportbroek of iets dergelijks gevallen). Heb ook al meerdere horloges gevonden, waaronder een prachtige SEIKO!!!! Vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 14 jul 2010, 19:18 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Helemaal mee eens Julke grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 14 jul 2010, 19:39 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt john,plezier word het zeker met mooi weer,gezinnetje blij,en dan ook nog misschien 1 mooi ding vinden. de detector die ik mag lenen is de cz21,en zo te lezen op het net is dit een hele goede detector voor in het water en op het strand. ik vind het dan ook heel tof dat die persoon mij dit leent voor 2 weken. bacchus. 
|
| 14 jul 2010, 20:40 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Nou dat is een mooie geste Dan maar vraag een beetje info over die MD,..instelling en zo dat helpt zeker die oude CZ was beter,..tenminste in het water,. grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 14 jul 2010, 20:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik zou iemand mee nemen die voor jou zoekt zelf lekker in de zon gaamn liggen 
|
| 14 jul 2010, 23:28 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Bertoninus schreef: Nou dat is een mooie geste Dan maar vraag een beetje info over die MD,..instelling en zo dat helpt zeker die oude CZ was beter,..tenminste in het water,. grt bert Ik heb er ook een gehad en dit waren de instellingen waarmee ik altijd in het zoete water zocht. In zout water bij storing zou ik de sens wat minder zetten. Ook op belsignalen graven want dat kunnen grote ringen, armbanden en/of horloges zijn. Gewoon op ieder piep graven Danny en dan komt het goed. Instellingen van de cz 21 Sens op 10 Disc op 1 Volume op 10 Ground op 5
|
| 15 jul 2010, 09:38 |
|
 |
|
bacchus
|
maakt niet uit bert of die ouwe beter was,ik bedoel als ik met deze een 18karaat gouden rolex daytona met 300 diamandjes vind is deze weer beter. nee grepke. ik ben al heel blij dat ik deze mag lenen,en ieder ding dat ik ermee vind is mooi meegenomen. zeker zal ik vragen hoe deze persoon hem normaal insteld. en ook zal ik de goede raad van ceesou uitproberen,daarvoor nogmaals mijn dank. cees. bacchus. 
|
| 15 jul 2010, 14:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
veeeel succes Bacchus