|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:02
|
| Auteur |
Bericht |
|
Gaity
Geregistreerd: 27 sep 2010, 11:28 Berichten: 7 Woonplaats: Hasselt (o.v)
|
 Halloooooooooooooooo!
Ik ben Gerdi, woonachtig in Hasselt, Overijssel!Ik ga eerst een detector huren en dan aanschaffen. Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik had een vraag, moet je met maisvelden eerst nog wachten tot ze het gaan omspitten of gewoon direct als ze het mais hebben geoogst? Ennnn...moet je ook een pasje hebben om te mogen zoeken? Hoor het graag van jullie!!
|
| 05 okt 2010, 18:10 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Halloooooooooooooooo!
hoi @ Gaity,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  hier bij ons en veel plezier en vermaak natuurlijk nee je hoeft niet te wachten dat hij omgespit wordt,maar een omgespitte akker zoekt makkelijker,en je hebt normaliter toestemming van de landeigenaar nodig. nee pasje nee niet nodig,,maar zou wel een goed idee zijn voor on de toekomst,dan kan je degene die rotzooi maakt en zich niet aan de regels houdt zo zijn pasje intrekken grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 okt 2010, 19:36 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Gaity Welkom op dit forum  fijne tijd gewenst als de mais eraf is spring er maar snel op de bodem is dan fijn vast en je krijgt er meer piepers dan in de losse grond,.. het loopt ook wat plezieriger,..let op de scherven ze vertellen jou de weg,..suc6 mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 05 okt 2010, 19:39 |
|
 |
|
dagobert
|
Welkom in de wereld van metaaldetectie en forum Dagobert
|
| 05 okt 2010, 19:45 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 okt 2010, 19:48 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Ha die Gaity, Welkom op het forum en ik hoop dat je gauw wat vondsten kan laten zien! Je woont n.l. in een prachtig gebied; een stukje geschiedenis zoals je ongetwijfeld weet, schrijf ik hieronder even, overigs met dank aan wikipedia.nl Hasselt ligt aan het Zwarte Water nabij de monding van de Overijsselse Vecht. Het Zwarte Water had vroeger een open verbinding met de Zuiderzee. De eerste inwoners vestigden zich op de hoger gelegen zandruggen aan de rivierzijde. De oudste gedeelten van Hasselt zijn nog duidelijk herkenbaar door hun hogere ligging. Door de ligging aan een knooppunt van land- en waterwegen werd Hasselt een belangrijk handelscentrum. Opgravingen hebben uitgewezen dat in een deel van Hasselt al rond 1000 v. Chr. mensen aanwezig waren. Rond 1252 kreeg Hasselt stadsrechten van de bisschop van Utrecht. Omdat de bisschop zetelde in Utrecht en niet altijd ter plaatse zijn recht kon doen gelden, was het van essentieel belang om in het Oversticht bondgenoten te hebben. Zo hielpen in 1227 ridders uit Hasselt hem tegen opstandige Drenten (Slag bij Ane). Ook waren er machtige edelen die tegen hem opstonden (Van Eerde, Van Voorst, Van de Rutenborg, etc.). Voor de hulp die de steden gaven en tevens om zich van hun trouw te verzekeren, verleenden Bischoppen van Utrecht die stadsrechten. De stad kreeg ook handels-voorrechten. Vrijdom van tol in Twente (1328). Recht op week- en jaarmarkten enz. enz. . Sinds 1367 (Keulen) wordt Hasselt tot de Hanzesteden gerekend. Hasselt was in de late Middeleeuwen een religeus centrum. Vooral de aanwezigheid van het Mariaconvent was belangrijk en het heiligdom: De Heilige Stede, was befaamd en heeft nog steeds een niet onbelangrijke, regionale functie binnen de Nederlandse Katholieke geloofsgemeenschap. Je ziet, er kunnen hele mooie vondsten daar gedaan worden, succes!!!! Let wel even op de plaatselijke apv. Groeten uit Emst. Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 05 okt 2010, 19:49 |
|
 |
|
Hans1971
|
Welkom hier en veel plezier.
Het allerbelangrijkste is: - vraag toestemming aan de boer. 9 van de 10 keer krijg je toestemming, is echt belangrijk. Jij zou het ook niet fijn vinden als er een onbekende zonder jou toestemming in je achtertuin staat te spitten.
- vergeet je kuilen niet dicht te gooien, dit is een van de grootste ergenissen.
- scherven en pijpenkopjes geven vaak aan of je wat leuks kan vinden.
Suc6 gr Hans
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 okt 2010, 19:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ramsbrug schreef: Ha die Gaity, Welkom op het forum en ik hoop dat je gauw wat vondsten kan laten zien! Je woont n.l. in een prachtig gebied; een stukje geschiedenis zoals je ongetwijfeld weet, schrijf ik hieronder even, overigs met dank aan wikipedia.nl Hasselt ligt aan het Zwarte Water nabij de monding van de Overijsselse Vecht. Het Zwarte Water had vroeger een open verbinding met de Zuiderzee. De eerste inwoners vestigden zich op de hoger gelegen zandruggen aan de rivierzijde. De oudste gedeelten van Hasselt zijn nog duidelijk herkenbaar door hun hogere ligging. Door de ligging aan een knooppunt van land- en waterwegen werd Hasselt een belangrijk handelscentrum. Opgravingen hebben uitgewezen dat in een deel van Hasselt al rond 1000 v. Chr. mensen aanwezig waren. Rond 1252 kreeg Hasselt stadsrechten van de bisschop van Utrecht. Omdat de bisschop zetelde in Utrecht en niet altijd ter plaatse zijn recht kon doen gelden, was het van essentieel belang om in het Oversticht bondgenoten te hebben. Zo hielpen in 1227 ridders uit Hasselt hem tegen opstandige Drenten (Slag bij Ane). Ook waren er machtige edelen die tegen hem opstonden (Van Eerde, Van Voorst, Van de Rutenborg, etc.). Voor de hulp die de steden gaven en tevens om zich van hun trouw te verzekeren, verleenden Bischoppen van Utrecht die stadsrechten. De stad kreeg ook handels-voorrechten. Vrijdom van tol in Twente (1328). Recht op week- en jaarmarkten enz. enz. . Sinds 1367 (Keulen) wordt Hasselt tot de Hanzesteden gerekend. Hasselt was in de late Middeleeuwen een religeus centrum. Vooral de aanwezigheid van het Mariaconvent was belangrijk en het heiligdom: De Heilige Stede, was befaamd en heeft nog steeds een niet onbelangrijke, regionale functie binnen de Nederlandse Katholieke geloofsgemeenschap. Je ziet, er kunnen hele mooie vondsten daar gedaan worden, succes!!!! Let wel even op de plaatselijke apv. Groeten uit Emst. Vincent  bij de 331 ben er pas nog geweest bij doe land ze haden ook zo nep poort wel een moooi kerk
|
| 05 okt 2010, 19:55 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Welkom op het forum en veel succes en plezier met het zoeken!!!!!
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 05 okt 2010, 20:03 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ramsbrug schreef: Ha die Gaity, Welkom op het forum en ik hoop dat je gauw wat vondsten kan laten zien! Je woont n.l. in een prachtig gebied; een stukje geschiedenis zoals je ongetwijfeld weet, schrijf ik hieronder even, overigs met dank aan wikipedia.nl Hasselt ligt aan het Zwarte Water nabij de monding van de Overijsselse Vecht. Het Zwarte Water had vroeger een open verbinding met de Zuiderzee. De eerste inwoners vestigden zich op de hoger gelegen zandruggen aan de rivierzijde. De oudste gedeelten van Hasselt zijn nog duidelijk herkenbaar door hun hogere ligging. Door de ligging aan een knooppunt van land- en waterwegen werd Hasselt een belangrijk handelscentrum. Opgravingen hebben uitgewezen dat in een deel van Hasselt al rond 1000 v. Chr. mensen aanwezig waren. Rond 1252 kreeg Hasselt stadsrechten van de bisschop van Utrecht. Omdat de bisschop zetelde in Utrecht en niet altijd ter plaatse zijn recht kon doen gelden, was het van essentieel belang om in het Oversticht bondgenoten te hebben. Zo hielpen in 1227 ridders uit Hasselt hem tegen opstandige Drenten (Slag bij Ane). Ook waren er machtige edelen die tegen hem opstonden (Van Eerde, Van Voorst, Van de Rutenborg, etc.). Voor de hulp die de steden gaven en tevens om zich van hun trouw te verzekeren, verleenden Bischoppen van Utrecht die stadsrechten. De stad kreeg ook handels-voorrechten. Vrijdom van tol in Twente (1328). Recht op week- en jaarmarkten enz. enz. . Sinds 1367 (Keulen) wordt Hasselt tot de Hanzesteden gerekend. Hasselt was in de late Middeleeuwen een religeus centrum. Vooral de aanwezigheid van het Mariaconvent was belangrijk en het heiligdom: De Heilige Stede, was befaamd en heeft nog steeds een niet onbelangrijke, regionale functie binnen de Nederlandse Katholieke geloofsgemeenschap. Je ziet, er kunnen hele mooie vondsten daar gedaan worden, succes!!!! Let wel even op de plaatselijke apv. Groeten uit Emst. Vincent  goed bezig Ramsbrug das nog eens een welkom met goede info gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 05 okt 2010, 21:03 |
|
 |
|
sjoho
|
Succes met het zoeken en pasjes zijn bij mij te koop 
|
| 05 okt 2010, 21:10 |
|
 |
|
bubba
|
sjoho schreef: Succes met het zoeken en pasjes zijn bij mij te koop  quanta kosta gr bub 
|
| 05 okt 2010, 21:17 |
|
 |
|
sjoho
|
nou Bub  , omdat jij zoveel vindt, is ie voor jou 50 euri. maar dan krijg je verder geen last meer met de belastingdienst 
|
| 05 okt 2010, 21:19 |
|
 |
|
bubba
|
sjoho schreef: nou Bub  , omdat jij zoveel vindt, is ie voor jou 50 euri. maar dan krijg je verder geen last meer met de belastingdienst  das geen geld doe er maar 2 gr bub 
|
| 05 okt 2010, 21:20 |
|
 |
|
bennie
|
sjoho schreef: Succes met het zoeken en pasjes zijn bij mij te koop  He Sjoerd je was me net voor met die pasjes Gerdi, succes met zoeken. groetn vanuut Iesselmuden
|
| 05 okt 2010, 21:23 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Ha Bub, Dat is de kracht van dit forum! het geven en delen van informatie, zodanig dat je een ieder, beginner of niet, de juiste richting kan geven!! groet, Vincent enne nog 4 nachtjes slapen, ouwe groeten uit Emst Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 05 okt 2010, 22:08 |
|
 |
|
Travis
|
welkom op het forum gaity 
|
| 06 okt 2010, 06:45 |
|
 |
|
Gaity
|
Leuk zo veel reacties op mijn komst hier, bedankt allemaal! @ De Ed! Die poort stond er omdat het plaatselijke hooifeest bezig was  hahaha, die staat er dus maar 1 week in het jaar! Bedankt voor jullie goede tips! Maar dan nog 1 vraagje:als het bevoorbeeld grond van de gemeente is dan...moet ik dan toestemming vragen op het gemeentehuis of alleen meldden bij de plaatselijke historische vereniging? Hopelijk kom ik gauw terug met een vonst! 
|
| 06 okt 2010, 08:55 |
|
 |
|
Travis
|
als je hier bij ons aan gemeentelijke of andere instanties iets gaat vragen krijg je van drie mensen dire keer een andere uitleg,ze weten het zelf vaak niet bijgevolg zoek ik enkel op landbouwgrond.........de boer is duidelijk ,die zegt gewoon ja of nee en denk eraan ,een flesje wijn doet soms wonderen veel geluk met zoeken en laat ons allen meegenieten hier van je vondsten groetjes
|
| 06 okt 2010, 09:10 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
welkom 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 06 okt 2010, 20:29 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Welkom hier!
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 07 okt 2010, 10:17 |
|
 |
|
benjamino
|
Gaity Welkom op het Forum. groetjes Benjamino. 
|
| 11 okt 2010, 14:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Gaity schreef: Leuk zo veel reacties op mijn komst hier, bedankt allemaal! @ De Ed! Die poort stond er omdat het plaatselijke hooifeest bezig was  hahaha, die staat er dus maar 1 week in het jaar! Bedankt voor jullie goede tips! Maar dan nog 1 vraagje:als het bevoorbeeld grond van de gemeente is dan...moet ik dan toestemming vragen op het gemeentehuis of alleen meldden bij de plaatselijke historische vereniging? Hopelijk kom ik gauw terug met een vonst!  ik werk zelf al 15 jaren bij de gemeent ik heb het zelf wel gevaagt en kreeg wel toesteming als ik er geen troep van maak anders is het snel over als ik jou was zou ik het niet vragen je moet wel alles netjes houden als je op het gras zoekt maak dan een u je in het gras het gaatje maak je netjes dicht maken als je wat gevonden heb doe dat niet als het heel heet is als je netjes werkt krijgt de gemeente geen klachten ik weet niet of ze ook een b'.o .a kan je ook is aan vragen apv kan je ook is kijken als je aan het zoeken ben in je gemeent komen er altijd mensen kijken als je veel zoekt in de gemeent wennen ze er ook aan dat jij zoekt dan valt het niet meer op dus netjes werken kan je altijd zeggen kijk is ik maak er geen troep van veel succes
|
| 11 okt 2010, 17:23 |
|
 |
|
Gaity
|
Thanks de Ed!stukje bij beetje kom ik aan alle info om goed te kunnen beginnen. Vandaag ga ik er 1 huren, morgen voor het eerst zoeken, heb al een goede plek doorgekregen, een vuilstortplaats van de middeleeuwen, tenminste het vuil ligt hopelijk nog onder het akker Ben benieuwd! 
|
| 12 okt 2010, 06:40 |
|
 |
|
Gaity
|
Ik heb een prizm 3 conmaster thuis, gisteren nagevraagd of ik mag zoeken waar ik wou zoeken, maar dat land is van staatsbosbeheer en daar mag je niet zoeken hoorde ik Weet iemand hier iets over?is dat zo dat staatsbosbeheer daar regels over heeft? Ik ga zo ergens anders zoeken...voor het eerst! 
|
| 13 okt 2010, 08:21 |
|
|