|
|
Het is nu 04 maart 2026, 05:32
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
Mijn eerste zoektocht, en met succes
| Auteur |
Bericht |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Mijn eerste zoektocht, en met succes
Afgelopen dinsdag stond ik om 09:00 bij Doede Wiersma (aka the Dude)voor de deur om voor het eerst op pad te gaan met mijn metaaldetector. Met trost en vol hoop stond ik daar met mijn (tweedehands bij Midholland ) gekochte Tesoro silver micro max. Het wordt mijn vuurdoop, wat nog nooit heb ik zo een apparaat in de hand gehad, laat staan er wat mee gevonden.
Gelukkig werd Doede na een paar keer bellen wakker en zijn we maar begonnen met een bak koffie. Nadat Doede een beetje wakker werd zijn we op de fiets gesprongen en door de kou naar een akkertje gefietst. Tja, en daar sta je dan. Nog nooit gezwaaid met een piepstok, en nu moet het dan toch gaan gebeuren. Na een paar zwaaien hoor ik een mooie piep. En mijn vondst !! een oud blikje. en er liggen er daar aardig wat van..... Na wat blikjes en zilverpapier ben ik op aanraden van Doede niet bij elk klein kraakje gaan graven, alleen bij de duidelijke tonen. Dat ging beter.
Na een uurtje zoeken zijn we de weg overgelopen om een ander akkertje te proberen. Ik ging er helemaal in op. De wereld bestaat niet meer, alleen ik, de stok en mijn hoofdtelefoon. Af en toe keek ik op waar Doede was, zeker 50 meter verder en druk aan het zoeken. Na weer een uurtje zoeken toonde ik Doede mijn vondsten. Eentje ervan herken ik wel, een zilver heft van een vorkje of lepeltje. Niet slecht dacht ik zo. Voor de rest een oude knoop, rotzooi en 3 versleten munten. Maar goed, ik laat eea toch maar even aan Doede zien.
Wat ik echter voor een versleten munt zonder waarde aanzag, kan Doede indentificeren als een Wapenstuiver van Zilver.
Thuis begint Doede aan de schoonmaak en zie ik het nu ook, het is zilver, en nog oud ook. Vaag zie je de jaartallen 16.. staan. Toch heb ik nog niet helemaal door dat ik wel erg mazzel heb, deze eerste keer op vondstenjacht. Pas de volgende dagen besef ik dat het een mooie vondst is. En ja, dan pakt het virus je......
Ik wil weeer zoeken !!!
Vanmiddag heb ik de munt opgehaald, zie de foto's voor het resultaat. Hij is erg fragiel, maar een leuke eerste vondst dacht ik zo.
Groetjes,
mr Overeem.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 26 nov 2010, 20:29 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: Mijn eerste zoektocht, en met succes
Hallo Clemens en allereerst van harte welkom hier op het forum!
Lees en doe lekker mee!
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 26 nov 2010, 20:43 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
Leuk verhaal en gelijk een mooi muntje. Beter kan haast niet Gr, Smits
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 26 nov 2010, 20:45 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Clemens Om met de deur in huis te vallen  welkom hier op het forum fijne tijd gewenst en veel forum plezier proficiat met dit leuke muntje,..er zijn er genoeg die langer op de eerste zilveren hebben moeten wachten mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 26 nov 2010, 21:26 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Als je dat maar weet, Het jaartal is 1684 lees ik.. Proficiat hiermee 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 27 nov 2010, 11:48 |
|
 |
|
Maurits
|
Leuk verhaal zo! Welkom hier.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 27 nov 2010, 11:51 |
|
 |
|
Camari69
|
Hoi clemens,
Ben ook nog niet lang het zoeken vindt het erg jammer dat het weer de komende tijd niet zal mee vallen om te zoeken, dus de kansen die ik nog krijg om te zoeken geniet ik enorm, daarbij heb ik het geluk dat mijn medezoekers zeer gepasioneerde kenners zijn van nu ook mijn mooiste hobby ooit.
Wens je heel veel geluk met zoeken, want er blijkt veel moois onder de grond voor ons te liggen.
Groetjes,
Dim aka Camari69
|
| 27 nov 2010, 11:54 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 27 nov 2010, 13:39 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Leuk succes verhaal, hopelijk laat je er nog vele volgen Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 27 nov 2010, 16:17 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Hee Clemens, Dat gaat je goed af voor de eerste keer zeg! Van harte gefeliciteerd met je eerste zilveren munt, die moet je koesteren hoor! Welkom op het forum en nog vele mooie vondsten toegewenst 
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 27 nov 2010, 17:54 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Ik heb meer dan een jaar moeten wacht en op mijn eerste zilveren munt. En toen was het een dubbeltje van 1904... Kijk eens aan wat jij ons daar laat zien man 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 27 nov 2010, 17:59 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Bedankt voor het warme welkom.
Ja ik ben er erg blij mee, en weet nu ook dat mijn detector het prima doet. En heb op deze manier het virus aardig te pakken. Helaas vielen de volgende twee zoektochtjes tegen, das dan het nadeel van zo een mooie vondst. Maar het gaat me vast nog wel weer overkomen. En anders ben ik toch lekker aan de wandel in de natuur.
We zoeken verders.
Clemens.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 27 nov 2010, 18:24 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha Clemens welkom op het forum mooie munt om mee te beginnen een goed begin is..... gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 28 nov 2010, 20:46 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja wel com 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 nov 2010, 21:19 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Lekker eesrt dagje! Ga zo door. 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 28 nov 2010, 22:25 |
|
 |
|
Doede Wiersma
Geregistreerd: 21 apr 2009, 09:07 Berichten: 383 Woonplaats: Soest
|
Ja Goed Bezig Cleem,
Welkom op het forum. je hebt het verhaal mooi omschreven, moest lachen. Ja vergis je niet, het is een bijzondere vondst voor de eerste keer zoeken, ik heb volgens mij een 1/2 jaar moeten wachten op mijn eerste zilver en dat was een duppie uit 1924. Maar goed, we spreken elkaar.
Greets TheDude
_________________ https://www.instagram.com/metal_detecting_soest/
|
| 29 nov 2010, 11:27 |
|
 |
|
Hans1971
|
Mooi verhaal en gefeliciteerd met een toch nog knappe munt Verder welkom op het forum 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 29 nov 2010, 17:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|