|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:43
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
 Google Earth villa?
Ik zie soms dingen in Google Earth die er niet zijn en soms zie ik niks en dan is er wel wat. Moeilijke materie dus! Wat denken jullie van dit plaatje??  (de ingetekende lijn is 77 meter) De hele akker is groen maar te plaatse van het vierkant is alles een stuk lichter... In de akker ernaast zie ik een cirkel met een doorsnede van 21 meter en nog meer lijnen. Wat moet je daar van denken: grafheuvel 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 08 aug 2008, 09:28 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Google Earth villa?
Wilhelm schreef: Ik zie soms dingen in Google Earth die er niet zijn en soms zie ik niks en dan is er wel wat. Moeilijke materie dus! Wat denken jullie van dit plaatje??  (de ingetekende lijn is 77 meter) Hoi Wilhelm,. Op de eerste foto,.. het is zeker geen villa,..maar het lijkt mij eerder iets te maken te hebben met sporen uit de 1 ste wereld oorlog,..of oude wegen ,of een afbakering van iets, het kan een afbakering zijn van Ketiche bewoning Foto 2 die cirkel ,..dat lijkt op een keltisch graf,..enclocher is het niet dat is aan een zijde open, ja ik weet, het soms als je weet dat er iets is zij je het niet,..en als er niets is zie je iets daar ben ik het helemaal mee eens, grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 08 aug 2008, 09:42 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Hallo,
Op de laatste foto zie je veel rechte lijnen lopen, Misschien is dit een oude verdeling van de akkers? Je kunt het eens proberen met de md...
|
| 08 aug 2008, 11:45 |
|
 |
|
antoninvs
|
Hoi willem Op foto een zie ik wel een donker vierkant vlak naast jouw lijn wat wel bebouwing kan zijn geweest de lijnen erom heen mischien wel muren of ander verdediging ,een vraag is dit op een berg(top)?? op foto twee kan onderdaad wel eens bronstijd zijn,in ieder geval zeker de moeite waard om te gaan kijken grt antoninvs
|
| 08 aug 2008, 22:52 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Wilhelm,ik denk dat de meeste lijnen die op de foto te zien zijn inderdaad afkomstig zijn van erfafscheidingen van voor de ruilverkaveling.Die cirkel is natuurlijk wel heel opvallend. Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 09 aug 2008, 21:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
het is weer spannen willem veel succes daar 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 aug 2008, 00:57 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Bedankt mannen voor het meedenken Tja het blijft moeilijke materie. In hoeverre er sprake is van ruilverkaveling weet ik niet. Hadden ze dat in Engeland ook? (vergeten om te vermelden dat het Engeland betreft). Bovendien staan er wel heel veel lijnen vlak bij elkaar. Op 300 meter afstand van de enen cirkel ligt er nog één met dezelfde grootte in de akker ernaast. Eigenlijk zou ik een site willen zien met hoogtelijnen, die heb ik nog niet kunnen vinden, iemand anders misschien?
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 10 aug 2008, 13:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|