|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Leuk Romeins glasfragment van de stort
| Auteur |
Bericht |
|
archeonist
|
 Leuk Romeins glasfragment van de stort
Dit glasfragmentje is nu net het type fragment wat ik altijd al had willen vinden. Ik herkende het ook meteen als Romeins hoewel op de vindplek ook wel moderne rommel ligt. Het betreft hier een deel van het oor van een voorraadfles meen ik. In het Valkhof staan veel van dit soort flessen met geribbelde oren.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 dec 2010, 21:10 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Leuk Romeins glasfragment van de stort
Klopt Archeo
ze zijn volgens mij alle 5 van een vooraadfles die groene komen het meest voor,..die geribde is blauwachtig,.
mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 dec 2010, 21:26 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi archeonist hier nog een foto van voorraadflessen uit het valkhof museum gisteren genomen. gr. lucky nero 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 dec 2010, 22:00 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Op de overigens prachtige foto's van Lucky Nero  moet je vooral de vierkante flessen goed bekijken. Jouw scherf komt vermoedelijk van zo'n fles. De oren van de ronde flessen zijn zwaarder uitgevoerd en dan bedoel ik dikker en breder. groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 14 dec 2010, 17:37 |
|
 |
|
archeonist
|
Ja klopt dat zijn de flessen die ik bedoel 
|
| 14 dec 2010, 20:51 |
|
 |
|
ADVENTIS
Geregistreerd: 29 aug 2010, 15:53 Berichten: 405 Woonplaats: Brugge - West-Vlaanderen , BELGIË
|
he , ik heb hier ook een stukje dat zo die blauwe glasn heefd Op romeinse akker ,maarja daar vind je ook franc's men dacht 16de eeuws nopje van wijnglas   dit is men stukje
|
| 15 dec 2010, 08:59 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Hoi Adventis, Een heel mooi glas en in een perfecte staat  maar absoluut geen Romeins glas. Dateren kan ik het niet maar ga ervanuit dat er beslist nog goede dateringen op gegeven zullen worden. Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 15 dec 2010, 10:35 |
|
 |
|
archeonist
|
Hoi Adventis,
Het glas wat jij laat zien is zeer zeker geen Romeins. Die eerste roemer dateert uit de eerste helft van de 17e eeuw. De tweede roemer is van een latere datum en zal ongeveer stammen uit de tweede helft van de 18e eeuw. Het fragmentje wat je laat zien is niet per se afkomstig van een roemer. Sommige drinkbekers hadden braamnoppen als voetjes, volgens mij is dit zo'n voetje. Voor een betere determinatie zou ik 'm even apart plaatsen van dit topic.
|
| 15 dec 2010, 15:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|