|
|
Het is nu 04 jun 2026, 01:12
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Vandaag even terug gegaan
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Vandaag even terug gegaan
Beste medezoekers, Vandaag even terug gegaan naar de akker van van de week. Totaal een stuk of 15 signalen gehad. En ja hoor!!! Een Denarius!! Thuisgekomen het muntje in een badje citroenzuur gelegd, en dacht bij mezelf niet te lang. En dat was maar goed ook, want het is een geplateerde Denarius Het muntje is een paar mm kleiner als een zilveren Denarius. En plaatsen doe ik maar niet. Is denk ik niet de moeite?? Was heel blij. Maar ben nu toch wel een klein beetje bedroefd. Dagobert
|
| 14 feb 2011, 21:56 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
 Re: Vandaag even terug gegaan
das lekker gerard je laat het hele verhaal lezen  en nou krijgen we nog niks te zien ook  je bent er even tussen uit geweest ook lekker toch groeten john
|
| 14 feb 2011, 22:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja hoor tocht te lang in het zuur
muntje is weg
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 feb 2011, 22:05 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: ja hoor tocht te lang in het zuur
muntje is weg Nee Ed. Al het zilver zit er nog op. Op de kop zit een klein plekje,,,,,,maar dat was al zo. Daardoor had ik al mijn twijfels dat ie geplateerd moest zijn. En heb hem maar heel kort in het citroenzuur gelegd. Kan niet altijd goud zijn wat blinkt Dagobert
|
| 14 feb 2011, 22:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 14 feb 2011, 22:14 |
|
 |
|
dagobert
|
Lees jij wel oen?!?!? Vind het niet goed genoeg om te plaatsen. Misschien van de week of zo?? Dagobert
|
| 14 feb 2011, 22:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 14 feb 2011, 22:16 |
|
 |
|
dagobert
|
john b schreef: das lekker gerard je laat het hele verhaal lezen  en nou krijgen we nog niks te zien ook  je bent er even tussen uit geweest ook lekker toch groeten john Dat is ook wel weer zo. Maar het was ook erg zwaar vandaag. Alles bleef aan mijn laarsen en schotel plakken. Ik heb nu armen als Arnold Zwassenekcer. Dagobert
|
| 14 feb 2011, 22:20 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
man man man... Het is al niet meer de moeite om een geplateerde denarius te plaatsen... Wat is dan wel de moeite? Ik durf hier niks meer te posten zeg met al dat romeins geweld hier 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 14 feb 2011, 22:49 |
|
 |
|
dagobert
|
XpSven schreef: man man man... Het is al niet meer de moeite om een geplateerde denarius te plaatsen... Wat is dan wel de moeite? Ik durf hier niks meer te posten zeg met al dat romeins geweld hier  Geef ik je gelijk in. Ik zal van de week een foto plaatsen. Maar binnenkort ga ik me meer richten op stortakkers. Dus dan zal ik wel geen romeinse vondsten plaatsen. Dagobert
|
| 14 feb 2011, 22:53 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7095 Woonplaats: Silversun
|
Plaatsen Dago !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoals Sven al zij en ik er al meerdere malen voorheen heb aangekaart dat alles de moeite waard is om te plaatsen want we zijn een bodem vondsten forum en ieder metaaltje kan voor iemand al een schat zijn ............heb gesproken.
gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 15 feb 2011, 16:19 |
|
 |
|
Travis
|
not schreef: Plaatsen Dago !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoals Sven al zij en ik er al meerdere malen voorheen heb aangekaart dat alles de moeite waard is om te plaatsen want we zijn een bodem vondsten forum en ieder metaaltje kan voor iemand al een schat zijn ............heb gesproken.
gr Niels. 
|
| 15 feb 2011, 18:22 |
|
 |
|
Mat
|
Ja, dat krijg je ervan. Een tip van Matje, begin gelijk met citroenzuur op de denars en je houd er geeneen over. Dikke bult eend, maar dat ben je dus zelf schuld. Normale geng van zaken met het schoonmaken van zilveren Romeinen. Allereerst gewoon met water en een zeepsopje, tandenborstel. Niet schoon? Dan overstappen op ammoniak verdund met water, houten prikker niet schoon? Dan citroen verdund met water, prikker niet schoon? Verhoog citroen met water, prikker Niet schoon? Probeer voorzichtig electrolise, met prikker. Niet schoon? \Gooi hem maar in de afvalbak.
Nee, natuurlijk niet, ook een geplateerde kan je goed behandelen. Zorg dan dat het koper zuiver is, dus het groen troep eraf is, dit kan met citroenzuur. Dan de munt goed spoelen en laten drogen. Hierna insmeren met vloeibare parafine, te verkrijgen bij de drogist. Gr Mat GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 15 feb 2011, 19:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
tip 2 mat of terug gaan en een nieuw zoeken
|
| 15 feb 2011, 19:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Mannen,
Ik beloof een foto te plaatsen. Morgen zal ik even aan de slag gaan.
Dagobert
|
| 15 feb 2011, 19:19 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Das balen Gerard maar je weet het voorzichtigheid is de moeder van de eendenporseleinkast,..je had het al kunnen weten is hij geplateerd is hij veel lichter dan een volle zilveren volgende keer beter jong mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 15 feb 2011, 20:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|