|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
nog een middagje magneetvissen
| Auteur |
Bericht |
|
sjoho
|
 nog een middagje magneetvissen
vanmiddag in de sneeuw en de regen nog een paar uurtjes aan het magneetvissen geweest. via de dijk uiteindelijk in Blokzijl terecht gekomen. mooi plekje is dat. we zijn een tijd in de haven bezig geweest en dit leverde in elk geval wat kleingeld op. 1 rijksdaalder, 3 guldens en een dubbeltje. verder niets ouds, waarschijnlijk omdat er zoveel bagger in zit. heb begrepen dat de gracht om Blokzijl heen een paar jaar geleden is uitgebaggerd dus binnenkort daar nog maar eens proberen 
|
| 27 feb 2011, 21:04 |
|
 |
|
Maurits
|
 Re: nog een middagje magneetvissen
Hoi Sjoerd. Inmiddels schrik ik niet meer van uitgebaggerde wateren. Indien een water is gebaggerd blijf dan langs de kanten en onder en naast bruggen dit gegenereerd op zeker vondsten. Maar het kan ook maar zo zijn dat er juist door het baggeren een mooie laag is komen bloot te liggen. Ik ben zoiezo van mening dat 80% van de vondsten niet uit het midden komen maar op de laatste meters van de kant.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 27 feb 2011, 21:12 |
|
 |
|
sjoho
|
hoi Maurits, ik heb ook juist het idee dat het een voordeel is als er kortgeleden gebaggerd is. dan is de moderne laag weg en de oudste vondsten bereikbaar. maar het beste is het denk ik als er voldoende stroming is zodat er niet veel bagger afgezet wordt. Had trouwens een paar keer stukken ijzer waarin de roest stukjes oud aardewerk vast zat, dus had nog wel het idee dat ik wat ouds had kunnen vinden.
|
| 27 feb 2011, 21:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: vanmiddag in de sneeuw en de regen nog een paar uurtjes aan het magneetvissen geweest. via de dijk uiteindelijk in Blokzijl terecht gekomen. mooi plekje is dat. we zijn een tijd in de haven bezig geweest en dit leverde in elk geval wat kleingeld op. 1 rijksdaalder, 3 guldens en een dubbeltje. verder niets ouds, waarschijnlijk omdat er zoveel bagger in zit. heb begrepen dat de gracht om Blokzijl heen een paar jaar geleden is uitgebaggerd dus binnenkort daar nog maar eens proberen  mooi stadje he als je nog eens komt kom dan eens langs uitgebaggerd is alweer 10 jaren geleden gebeurd
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 feb 2011, 23:23 |
|
 |
|
sjoho
|
Lijkt me leuk Ed. Ga vast op korte termijn weer die kant op. Is eigenlijk helemaal niet zo ver van Kuinre af. Zoek je daar zelf ook wel eens met een magneet?
Sjoerd
|
| 27 feb 2011, 23:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: Lijkt me leuk Ed. Ga vast op korte termijn weer die kant op. Is eigenlijk helemaal niet zo ver van Kuinre af. Zoek je daar zelf ook wel eens met een magneet?
Sjoerd Zoek je daar zelf ook wel eens met een magneet? 1x gedaan maar was niet veel woon jij in kuinre Sjoerd dat woon je bij de roofridders
|
| 28 feb 2011, 00:29 |
|
 |
|
sjoho
|
nee ik woon in Wolvega en Kuinre ligt daar niet zo ver vandaan dus kom vaak in die hoek terecht. gisteren van daar uit doorgereden en in Blokzijl terechtgekomen en dat is dan eigenlijk ook wel dichtbij. zit nog te denken aan Zwartsluis en Vollenhove, maar dan is het wel een beetje op denk ik. heb je het ook in de buitengracht van Blokzijl geprobeerd?
|
| 28 feb 2011, 11:11 |
|
 |
|
Hans1971
|
Vrijdag de 18e maart zitten we in Blokzijl, vanaf een uur of 21:00 lekker borreltje doen 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 28 feb 2011, 13:55 |
|
 |
|
bennie
|
Hans1971 schreef: Vrijdag de 18e maart zitten we in Blokzijl, vanaf een uur of 21:00 lekker borreltje doen  Zal ook weer niet.......................zuipschuiten 
|
| 28 feb 2011, 20:58 |
|
 |
|
sjoho
|
hans dat is een eind rijden voor een borrel. of krijg je er ook een blokje kaas bij?
|
| 28 feb 2011, 21:12 |
|
 |
|
Hans1971
|
sjoho schreef: hans dat is een eind rijden voor een borrel. of krijg je er ook een blokje kaas bij? We gaan de volgende dag door naar de DDA zoekdag, dan zijn we alvast over de helft. En zo`n avondje is gezellig.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 28 feb 2011, 21:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: nee ik woon in Wolvega en Kuinre ligt daar niet zo ver vandaan dus kom vaak in die hoek terecht. gisteren van daar uit doorgereden en in Blokzijl terechtgekomen en dat is dan eigenlijk ook wel dichtbij. zit nog te denken aan Zwartsluis en Vollenhove, maar dan is het wel een beetje op denk ik. heb je het ook in de buitengracht van Blokzijl geprobeerd? ja Wolvega ja daar woon nog fam. van mijn vrouw huisman heten die fam. ja van Kuinre rij je zo naar Wolvega mooi stukkie met al dat natuur . heb je het ook in de buitengracht van Blokzijl geprobeerd? ja 1 keer ik had een bord verbode te vissen en een hoop vis spul
|
| 28 feb 2011, 21:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|