Logo
Het is nu 03 maart 2026, 17:59

Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag) 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag)
Tjee wat een reacties maar waar het uiteindelijk omgaat is die specifieke test met het ijzer en de kleine munt:-) eventjes in het vooraf dit is een test vergelijk tussen de deus en de etrac niet tussen bub en mij of ad en petje dit zegt iets over die specifieke test niet over de apparaten zelf maar goed om terug te komen over de test, ik heb deze ook uitgevoerd en het klopt op deze manier pakt de deus het muntje niet PUNT! Maaaar als ik deze test herhaal en eerst het ijzer ingraaf vervolgens een laagje zand erop doe hierop de munt en dan het afdek met het resterende zand dan pakt hij hem wel je kunt het in ieder geval horen,ad kun jij dit misschien ook eens op deze manier testen? Gr. High ander. Ps hebben jullie deze test ook in de grond gedaan?

26 jun 2011, 13:36
Profiel

Antwoord met een citaat
even dit nog. :07

ik zie dat een NORMALE FEITELIJKE discussie over detectors altijd moeilijk blijkt te zijn op forums (jammer) :04

uiteindelijk gaan mensen elkaar persoonlijk aanvallen en beledigen en dat vind ik jamm er en onvolwassen. :as

de enige reden dat ik mij vastbijt in de testbevindingen , is louter en alleen om goede onafhankelijke info te geven over detectors die op de markt zijn.
zodat een potentiele koper , weet wat hij koopt en wat hij kan/mag verwachten van de detector waar hij grof geld voor betaald.

HOEVAAK werd er niet een detector met veel bombarie in de markt gezet , en filmpjes getoond die (achteraf) in het veld niet bleken de waarheid te zijn. :lo
en daarom ben ikzelf in samenwerking met een XP zoeker de testen gaan doen , en heb hier de FEITEN getoond.

ik wil er niet mee zeggen KOOP GEEN DEUS , of koop GEEN E-TRACK dat advies is niet aan mij.
Hoth , zoekt graag met de DEUS omdat hij een blessure heeft (volkomen begrijpelijke keus) maar dat staat los van de prestaties van de DEUS,
dus ik snap niet waarom hij blijft doorhameren/verdedigen op de prestaties die niet kloppen (maargoed). :yh

als je goed leest in al mijn commentaren , zul je zien dat het enige negatieve wat ik over de Deus schrijf is dat het een ijzervreter en Cokesvreter blijkt te zijn.
op schone akkers maakt dat niets uit en vind je er top mee want hij is vrij fel op klein spul.
ook het gebruikersgemak en het gewicht is TOP aan deze detector en zeer vernieuwend in de detectorwereld. :05 :10

Maar , voor degene die vaak vroegmiddeleeuws of romeins/keltisch zoeken (dat zijn echte ijzerakkers) kun je met de Deus minder goed presteren i.v.m de slechte discriminatie van de Deus. :yh

dit zijn de feiten , en ik nodig iedereen uit om mij te laten zien (LIVE) dat ik iets verkeerd doe zodat de DEUS wel goed discrimineerd,
ikzelf heb ook een DEUS , dus had het graag anders gezien want ik was ook zeer enthousiast (ook ik heb schouderklachten ) , maar als ik zoek wil ik vertrouwen hebben in de detector en moet het kloppen wat hij mij verteld.
dat vertrouwen heb ik niet in de Deus op ijzerhoudende velden (en daar zoek ik nou juist vaak).
dus op dat soort velden pak ik de E-track.
op schone velden pak ik wel de Deus , maar dat is puur voor het gewicht en gebruikersgemak.

kortom , deze informatie is bedoeld om aankomende kopers een eerlijk beeld te geven van de detector die er te koop zijn ,. en verder is de uiteindelijke Keuze aan hun. :05

ik hoef geen gelijk te krijgen , ik vertel alleen mijn bevindingen en die verdedig ik tot het tegendeel bewezen is :03

ik hoop dat er verder op een normale manier over detectors gediscussierd zal worden want anders gaat deze thread op slot.
zou jammer zijn , maar ruzie,s tussen forumleden is het mij niet waard. :dr

mensen denk eens na , wij zijn allemaal zoekers met hetzelfde doel en dezelfde hobby.
wij moeten elkaar juist steunen en informeren (snappie) , :10

gr bubba :sd

26 jun 2011, 13:48
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
@ Bubba:

Waar staat - citeer me, plak mijn threads e.d aan elkaar etc - , dat ik betwist wat jij schrijft over de prestaties van de Déus?????
Waar staat dat ik blijf doorhameren inzake prestaties die niet zouden kloppen????

Ik ben reuze benieuwd....

Gr,

Patrick

26 jun 2011, 14:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Bub kun je a.u.b. eventjes aangeven of jullie deze test in de grond hebben uitgevoerd :07
gr. highlander

26 jun 2011, 14:05
Profiel

Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
Tjee wat een reacties maar waar het uiteindelijk omgaat is die specifieke test met het ijzer en de kleine munt:-) eventjes in het vooraf dit is een test vergelijk tussen de deus en de etrac niet tussen bub en mij of ad en petje dit zegt iets over die specifieke test niet over de apparaten zelf maar goed om terug te komen over de test, ik heb deze ook uitgevoerd en het klopt op deze manier pakt de deus het muntje niet PUNT! Maaaar als ik deze test herhaal en eerst het ijzer ingraaf vervolgens een laagje zand erop doe hierop de munt en dan het afdek met het resterende zand dan pakt hij hem wel je kunt het in ieder geval horen,ad kun jij dit misschien ook eens op deze manier testen? Gr. High ander. Ps hebben jullie deze test ook in de grond gedaan?

Hoi Highlander, wat ik schreef doelt niet op jou, jij bent trouwens de enige die met het initiatief op de proppen komt om zélf te gaan testen.
Er wordt ook wel eens rondgetelefoneerd als er iets op het forum staat dat stof doet opwaaien en dan heb je van horen zeggen, zus en zo....
Nogmaals, ik gooi naar niemand met modder, waarom zou ik.... Het is gewoon steeds hetzelfde liedje als het over MD's en hun prestaties gaat. Ik hoop dat niemand een miskoop deed en iedereen gelukkig op het veld, het bos en in de akkers rondloopt met een trouwe electronische dweil! :03 :10

26 jun 2011, 14:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Persoonlijk vindt ik ook dat er gewoon gediscussieerd moet kunnen worden op een forum. Over wat voor onderwerp dan ook. Daar heet het immers een forum voor.
Of de een nou wel of niet gelijk heeft doet eigenlijk niet te zake. Als er maar wederzijdse respect blijft.

Feitelijk heeft iedereen een beetje gelijk, want iedereen heeft over een bepaald onderwerp zijn eigen mening.
Sommige zien een bepaalt onderwerp als een aanval, maar is dat ook zo? Vaak berijpen we elkaar niet omdat alles geschreven wordt en toch te weinig woorden heeft om het echt duidelijk te maken.

Deze topic is wel zeer interessant omdat iedereen de kans krijgt zijn of haar mening te geven.

Mijn mening zal voor altijd vast blijven staan. De perfecte metaaldetector moet nog steeds uigevonden worden.

Dagobert

26 jun 2011, 14:12

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
@ Bubba:

Waar staat - citeer me, plak mijn threads e.d aan elkaar etc - , dat ik betwist wat jij schrijft over de prestaties van de Déus?????
Waar staat dat ik blijf doorhameren inzake prestaties die niet zouden kloppen????

Ik ben reuze benieuwd....

Gr,

Patrick

ha Pat , tja nu ga je weer van het topic afwijken en maak jij het weer persoonlijk.
maargoed , lees deze thread maar door (jou opmerkingen) viewtopic.php?f=164&t=28684

laten we verder ontopic blijven o.k :10

Highlander , wij hebben ook grondtesten gedaan
dat was metname voor de diepgang en ijzerdisc ,
niet specifiek de spijker/munttest.

26 jun 2011, 14:16
Profiel WWW
Beheerder

Antwoord met een citaat
hoi @ Patrick & Mikel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ik word hier ontzettend ziek van die discussies,stap in de auto en rij naar "bubbaland" :10

en dan zullen we zien wie gelijk heeft,maar dat laatste maakt ook niets uit,iedereen heeft hier voordeel mee,beiden machines kosten €1500,dus wat hebben ze te bieden.

grt Chris :03

ps ik betaal de benzine wel

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

26 jun 2011, 14:30
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hoi Chris met alle respekt als je ziek wordt moet je een asperine nemen :06 , discussies zijn er om gevoerd te worden ik probeer dit op een juiste en eerlijke manier te doen zoiets heet democaratie, ik heb de test uitgevoerd zoals bub vertelde en ik heb gezegt dat het klopt zoals Bub aangaf dus ik ontken Bubs tests zeker niet, ik heb diezelfe test in de bodem uitgevoerd en daaruit blijkt dat de deus deze wel pakt mits je de instelling goed heb staan, dit is hetgene waarom het gaat!!!
Overigens is met een eenzijdige berichtgeving niemand gebaat mits het constructief blijft.
gr. highlander

26 jun 2011, 14:46
Profiel

Antwoord met een citaat
@ Bubba:

Bedankt voor de verwijzing naar mijn postings, maar ik kan niets negatiefs ontdekken.
Mijn mening is nog steeds hetzelfde, nl. dat de E-Trac in mijn specifieke geval teveel last heeft van ijzer maskering en dat de Déus mede door zijn gewicht én prestaties de betere keuze is.

Ik betwist dus geenszins de test die jij met Adbas hebt uitgevoerd, ik heb zelf andere ervaringen.

De issue is:

Kun jij mijn ervaringen, ondanks dat jij ze niet deelt, respecteren?
En kan ik jouw ervaringen, die ik niet deel, respecteren?

Als we het hier over eens zijn, dan zie je dus dat de waarheid niet bestaat, omdat iedereen het anders ziet!

Gr,

Patrick

26 jun 2011, 14:50
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
het allerlaatste wat ik erover kwijt wil,,,,,,,,,

coinhunter chris schreef:
stap in de auto en rij naar "bubbaland" :10

IK ZEG DOEN!!!!!!

GRT Chris :03 :sd

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

26 jun 2011, 14:55
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
highlander, nav van jouw vraag

Bub kun je a.u.b. eventjes aangeven of jullie deze test in de grond hebben uitgevoerd
gr. highlander

ga ik straks --over 1 uurtje--doen :10

grt ad

26 jun 2011, 15:06
Profiel

Antwoord met een citaat
prima ad, denkdaarbij aan jou iron volume:-)
gr. highlander

26 jun 2011, 15:08
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Hallo aan iedereen in deze leuke topic

Ik heb net ook even een testje gedaan. deus 2.0
Maar ik ben al helemaal niet de aangewezen persoon om me er echt mee te bemoeien,wordt t te technisch moet ik toch echt even afhaken (ik ken de DEUS namelijk niet echt door en door).

En aangezien ik ook niet de gelukkige bezitter ben van een wel heel leuk middeleeuwse penning :goezo: (mooi ding bubba) heb ik een duppie van 1849 ,een denari ,en een leuke dikke bronze romein gepakt :09 dikke gesmede spijker+een romeinse ijzeren sleutel.
Resultaat:
Op t ijzer totaal geen geluid ,hoefijzertje(links slaat wel helemaal uit).
De munt erbij en ik heb gewoon een goed signaal op 10cm afstand (wel een lucht test dan he)

progamma:
1-basic 1
sign.ve.+ 3
notch 00-00
disc 10
gevoeli.+ 90
Freq 17.8
ijzer + 0
reactie + 4
sign.verst 03

Wat doe ik dan goed of niet :yh

Verder laten we elkaar nu niet gaan afbekken dr is al ellende genoeg op deze wereld,ieder zn meug toch.
gr peter

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

26 jun 2011, 18:00
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
peter schreef:

Maar ik ben al helemaal niet de aangewezen persoon om me er echt mee te bemoeien,wordt t te technisch moet ik toch echt even afhaken (ik ken de DEUS namelijk niet echt door en door).

En aangezien ik ook niet de gelukkige bezitter ben van een wel heel leuk middeleeuwse penning :goezo: (mooi ding bubba) heb ik een duppie van 1849 ,een denari ,en een leuke dikke bronze romein gepakt :09 dikke gesmede spijker+een romeinse ijzeren sleutel.
Resultaat:
De munt erbij en ik heb gewoon een goed signaal op 10cm afstand (wel een lucht test dan he)

progamma:
1-basic 1
sign.ve.+ 3
notch 00-00
disc 10
gevoeli.+ 90
Freq 17.8
ijzer + 0
reactie + 4
sign.verst 03

Verder laten we elkaar nu niet gaan afbekken dr is al ellende genoeg op deze wereld,ieder zn meug toch.
gr peter

Je slaat de spijker op de kop gelijk heb je :03

26 jun 2011, 18:12
Profiel

Antwoord met een citaat
peter, je geeft aan de munt erbij, welke?

en als je zo wilt zoeken, dan doe je het goed :10

in m,n test ging het met name om een duit--die bleef hoorbaar
een penninkje--die hoor je niet op korte afstand en klein goud ook niet

grt ad

26 jun 2011, 18:16
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Adbas schreef:
peter, je geeft aan de munt erbij, welke?

en als je zo wilt zoeken, dan doe je het goed :10

in m,n test ging het met name om een duit--die bleef hoorbaar
een penninkje--die hoor je niet op korte afstand en klein goud ook niet

grt ad

Hallo Ad
Ik heb ze allemaal geprobeerd (duppie ,denari,brons,).
Je moet wel langzaan zwaaien hoor maar hij pakt ze wel ,10cm voor die denari,duppie 15cm voor die bronze romein.
Alles lucht test wel te verstaan.

gr Peter

26 jun 2011, 18:24
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik ben ook maar eens aan het testen geslagen.

- penninkje
- sesterz
- follis
- gouden muntje
- denarius

Ik zal morgen in alle rust als de kids naar school zijn even een filmpje maken!

Gr,

Patrick

26 jun 2011, 18:36
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
Ik ben ook maar eens aan het testen geslagen.

- penninkje
- sesterz
- follis
- gouden muntje
- denarius

Ik zal morgen in alle rust als de kids naar school zijn even een filmpje maken!

Gr,

Patrick

T zal mij benieuwen,zet dan ook even je instelling erbij :goezo:

26 jun 2011, 18:48
Profiel

Antwoord met een citaat
opnieuw ff---allereerst was er de vraag van bubba in de topic deus ijzerfreter?
help....ik graaf ook ijzer op. :pol
om te kijken of ik dit probleem kon oplossen heb ik afgelopen week op een ijzerhoudende akker met div. instellingen en 3 programmas bedoeld voor ijzer-
grond, dezelfde baantjes gelopen.
dit kreeg ik niet opgelost, bleef zo nu en dan ijzer horen als een goed signaal.
de gmp gebruiker weet dit en we nemen het voor lief. :bijlenman:
zo gauw je gaat discrimineren raak je klein goud/zilver kwijt.
.......nou, daar is mee te leven...... :07 :07

na afloop van deze grondtest heb ik een test gedaan met ijzer/goud/duit en een penninkje. let wel--luchttest. de duit gaf zelfs op ijzer een signaal :10
de rest niet. ook niet binnen 10cm. daar schrok ik van :ls

nu de test in de ,,vochtige,,grond

bovenelkaar-------------ijzer op 15cm--penning op 10cm
de deus basis-----------ijzer op 0--geen signaal
de rococo instelling--- -=ijzer op nul en disc op 0--deze gaf een flauw dubbel signaal
naastelkaar-------------op 15cm diep en 5cm uit elkaar--geen signaal
op 10cm diepte en 10cm uit elkaar
enkel de rococo inst. een signaal als de schotel van het ijzer af is.
naast elkaar------------op 10cm diep en 12cm uit elkaar
rococo een goed signaal----deus met ijzer op 0 redelijk signaal---
gmp een redelijk signaal

let wel, dit was van links naar rechts---van boven naar beneden mits je van het ijzer wegblijft, een goed signaal ook op 10cm uit elkaar
als er vragen zijn :06 ik ben het nog lang niet zat :09 zie ik t wel :07

grt ad

26 jun 2011, 18:57
Profiel

Antwoord met een citaat
peter schreef:

Resultaat:

progamma:
1-basic 1
sign.ve.+ 3
notch 00-00
disc 10
gevoeli.+ 90
Freq 17.8
ijzer + 0
reactie + 4
sign.verst 03

gr peter

ha Peter :07

jij doet niets fout hoor , en jou test resultaten kloppen helemaal. :10

maar leg het ijzer nog eens neer en zwaai de schotel eens wat hoger weg van het ijzer (dan hoor je hem wel , en een goede piep).
zeker als het ijzer groot is .
en metname in de grond leest hij hem niet als ijzer

en een dikke munt hoor je ook , mits de massa groot genoeg is

dat hebben Ad en ikzelf al aangegeven. :07

het gaat juist om goud en kleine voorwerpen en muntjes .

bedankt voor de moeite :10

26 jun 2011, 19:44
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
wat is toch dat programma rococo ?

26 jun 2011, 21:28
Profiel

Antwoord met een citaat
ga naar zoeken, type rococo en kijk bij de deus en instellingen (ernie)

grt ad

26 jun 2011, 21:33
Profiel

Antwoord met een citaat
hier Bobo :07

viewtopic.php?f=164&t=24818&hilit=rococo

26 jun 2011, 21:35
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
top bedankt ! heb het eerder gezien maar dacht dat dit al verouderd was (2010en nog geen 2.0 versie)

26 jun 2011, 22:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende