Logo
Het is nu 04 jun 2026, 06:58

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Die verwende jeugd van tegenwoordig. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Die verwende jeugd van tegenwoordig.
Dit is gewoon zo leuk om tegen je kids te vertellen...
echt neem de tijd en ook jij kan zeggen vroeger!!!!!!!

Patatgeneratie!!!

Toen ik nog een kind was, ergerde ik me kapot aan volwassenen met hun flauwekul hoe moeilijk zij het wel niet hebben gehad toen ze nog jong waren: zij moesten elke dag 15 kilometer naar school fietsen in de regen en tegen de wind in naar hun te kleine en te oude klaslokaal waar ze alleen maar achten of hoger haalden ondanks hun fulltime bijbaantje bij de plaatselijke boer voor een paar kwartjes per uur om er maar voor te zorgen dat de familie niet van de honger omkwam!

En ik herinner me dat ik mezelf toen beloofde dat, als ik volwassen was, er geen kans bestond dat ik kinderen zulke onzin voor hun neus zou houden over hoe moeilijk ik het vroeger had en over hoe makkelijk zij het tegenwoordig hebben.

Maar........ nu ik een bepaalde leeftijd heb bereikt, kan ik het toch niet laten om eens goed om me heen te kijken naar de jeugd van tegenwoordig.

Jullie hebben het verdomme zo makkelijk!

Ik bedoel, vergeleken met mijn jeugd is die van jullie een krankzinnig paradijs!

Ik haat het te moeten zeggen, maar jullie rotjeugd van tegenwoordig, weten niet hoe goed jullie het wel niet hebben.

Toen ik nog een kind was, hadden we nog geen internet.

Als we iets wilden weten moesten we naar die takke bibliotheek fietsen en moesten we het zelf opzoeken in een boek.
Er was toen nog geen e-mail.

Wij moesten een brief schrijven met pen en papier, en je moest naar de andere kant van de straat lopen om die brief in die brievenbus te stoppen en pas een week later ontving die ander je brief .

Als je op de brommer weg moest, moest je dat ding gewoon aantrappen, en als dat niet lukte er naast hollen om hem aan de praat te krijgen.

Zo blijf je lekker slank!

Je moest je hand gewoon uitsteken als je de hoek om moest.
En er zat een bel aan het stuur.

Toen waren er nog geen Cd's, MP3's of Napsters en Kazaa's. Als je muziek wilde jatten moest je helemaal naar de platenwinkel.

Of je zat bij de radio te wachten met je cassetterecorder om een nummer op te nemen wat toch nooit lukte omdat die idiote DJ altijd erdoor praatte bij het begin van een nummer en het zo helemaal verziekte.

En had je geld dan kocht je het singeltje van 4 en halve gulden (ach ja, die gulden...) en kreeg je alleen dat wat je kocht + een B kant.

Geen bonustracks, remixen en 20 andere uitvoeringen waar eigenlijk geen moer aan is.

Je moest voor het andere nummer zelf de plaat omdraaien en de platenspeler weer opstarten.

Downloaden?

Je moest je oudere broer of een oudere jongen in de buurt omkopen om het bij de krantenzaak een Penthouse of Playboy te kopen.

Het was deze optie of jezelf ophitsen bij de lingerie bladzijden uit de Wehkamp Catalogus. Dat waren de opties waaruit je kon kiezen!

Wij hadden geen leuke dingetjes zoals wisselgesprek!

Als je aan de telefoon was en iemand anders wilde je bellen kreeg deze een ingesprektoon.

En wij hadden ook geen nummer-herkenning!

Als de telefoon ging, had je geen idee wie er belde, het kon je baas zijn, je moeder, een verkoper, je drugs dealer of nog erger je schoonmoeder!?

Je wist het niet!

Jahaa meneertje, je moest de telefoon gewoon opnemen en de gok nemen!

En we hadden geen mobieltjes.

Als je van huis was, was je gewoon onbereikbaar tot je aankwam daar waar je zijn moest.

En toen er mobieltjes op de markt kwamen moest je daar een steekwagen bij kopen om het toestel mobiel te kunnen vervoeren.

En als je stoer als je kon, het apparaat aan de hand mee sjouwde, moest je direct daarna langs een chiropractor om je weer rechtop te laten lopen!

En wij hadden geen stoere Sony Playstation met high-resolution 3-D graphics!
Wij hadden een Atari 2600 of een spectrum of een commodore 64!!
Met spelletjes zoals 'Space Invaders' en 'Asteroids' en 'Pacman' en de beeldkwaliteit was gewoon waardeloos!

Je mannetje was gewoon een klein zenuw vierkantje!!

Je moest je fantasie gebruiken om er iets beters van te maken!
En er waren geen uitgebreide levels en mooie uitgewerkte achtergronden!

Wij hadden één achtergrond, voor altijd!

En je kon nooit winnen, want het spelletje werd steeds moeilijker en het ging gewoon sneller in de volgende levels totdat je dood was!!

En als je naar de bioscoop ging, stonden alle stoelen gewoon nog op dezelfde hoogte!

Als er zo'n grote klootzak voor je ging zitten was je genaaid en zag je geen flikker!

En tuurlijk hadden we televisie, maar toen hadden we maar 5 zenders: Nederland 1 en 2, België 1 en 2 en een Duitse zender waar je toch nooit naar keek.
En als je wilde weten wat er op tv was, moest je een klein boekje gebruiken dat tv-gids heette of je moest in de krant kijken!
En er was toen geen Cartoon Network en zo. Als we tekenfilms wilden zien, kon dat alleen maar op zaterdagochtend!

Hoor je verdorie wat ik zeg?

Wij moesten een hele week wachten voordat we weer tekenfilms konden zien!

Video was er wel, Video2000, Betamax of VHS.

Ze kostten een godsvermogen en wogen hun prijs in kilo's.

Omdat er verschillende systemen waren, kon je niet even een VHS videootje lenen die je schoolvriend had gehuurd als jij Betamax thuis had.

En toen kon je niet bij elke straatkrant verkoper een dvdtje huren of kopen; je moest nog naar een halfcriminele videotheek om een videootje te huren,terwijl je het risico liep dat de eigenaar van die tent 's avonds met zijn ledenbestand op pad ging om videospelers te scoren. Of dat de videotheek na een maand niet meer bestond: opgeheven omdat de eigenaar illegaal videootjes kopieerde, of inderdaad betrapt werd bij het inbreken en stelen van een videospeler.

En weg was je borg.

En owee als je de gehuurde video niet terug gespoeld had, kreeg je een boete!

Dat bedoel ik dus! Jullie snotapen hebben het gewoon te makkelijk.

Jullie zijn gewoon stierlijk verwend !

Je had het nog geen 5 minuten volgehouden in mijn tijd!

Verwend Kind !!!

HERKENNEN JULLIE HIER IETS IN????

WAT HADDEN WE TOCH EEN FIJNE JEUGD, NIETWAAR???

IK VERLANG ER SOMS WEL NAAR TERUG....

FIJNE DAG !

Groetjes

John.

06 sep 2008, 16:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Die verwende jeugd van tegenwoordig.
En Roda J.C. speelde toen ook veel beter dan nu!!!!!

06 sep 2008, 16:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Juul,
Dan zullen wij, Bert, MIchel en ik maar geen lijst invullen.
Anders valt je het schaam nog voor de ogen. :lo
1 gevalletje, je zegt 25 cent per uur bij de boer, jammer dan 5 cent voor een hele week en dan moest je nog het hooi op de zolders vasttrappen en gebruikte je moeder nog 7 cent om je weer schoon te krijgen. :mrgreen:
GR Mat :pol :pol :pol :pol

06 sep 2008, 16:45
Profiel

Antwoord met een citaat
prachtig en héél herkenbaar :lol:

Minelab Manticore

06 sep 2008, 17:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Whoeahahahaha

zoooooooooooooo waar!

06 sep 2008, 18:11
Antwoord met een citaat
Ja en in mijnen tijd waren er nog stoomtreinen. Als die een lek reed moesten alle reizigzers uitstappen en de trein terug opblazen ! Echt ! Ik heb nog geweten dat we naar Parijs vlogen met een tweemotorig schroefvliegtuig. Ploots kwam de vleugel los. Alle reizigers moesten dan vlug te paard boven op de rom gaan zitten en de vleugel vasthouden....sja dat waren nog eens tijden. Was je op een slecht moment in de kelder, dan kreeg je anderhalve ton kolen op je nek.... want de kolenhandelaar was net langs geweest. Als de gasleiding stuk ging in de straat moest iedereen zijn scheten bewaren in een fles en deze daarna aankoppelen aan het gasfortuin. Het rook een beetje vreemd maar het brandde toch en ......... WHOEHAHAHAHAHA .... allé, zo erg was het nog niet ! :07 :07 :07

06 sep 2008, 20:16

Antwoord met een citaat
Ja,die tijd van toen spiegel ik mijn koters ook wel eens voor.Ze zijn er gewoon imuum voor.Horen je aan,maar verstaan je toch niet.Wat ik hun nu vertel, is inderdaad precies gelijk aan dat wat ik van mijn vader hoorde.Soms denk ik wel eens,wij hadden zoveel minder,maar toch zoveel meer.Dit fenomeen heet echter toekomst,maar ik vermoed
dat onze kinderen er later precies als wij over zullen denken.
Leuk om eens van jou te horen John :10 .
Hartelijke groet, Addie :sd .

06 sep 2008, 22:01
Profiel

Antwoord met een citaat
:lol: :lol: ja john helemaal mee eens mooi verhaal met veel waarheden toen waren er zeker veel meer normen en waarden en respect voor elkaar :10 vind het nu persoonlijk een randdebielen maatschappij en het wordt steeds gekker :ls :ls

gr ed :sd

06 sep 2008, 22:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Tja, ik vind dat we in dit geval meer naar de toekomst moeten kijken (hoe word de jeugd voor de volgende generatie?)

Zelf hou ik ook niet zo van de drukte en stress die we elke dag incasseren. Helaas is het niet anders meer.

Gelukkig kan ik ("jongeren") me met sommige dingen uit je rijtje niet indentificeren. Ik fiets bijvoorbeeld ook nog altijd 45 minuten om bij het station te komen om vervolgens 2 uur en 10 minuten in de trein te zitten.

06 sep 2008, 22:17
Profiel

Antwoord met een citaat
Zeker weten Julius je heb groot gelijk hoor,..verwende snotapen zijn het,..

wij speelde met niets,..en hadden de grootste lol,..zonder die electronica shit
we gingen aan de appellen, aan de noten stalen de aardbijen met de emmer en aten er nog meer,..een hele week aan de weke,..maakte niets uit man,..maar die klote jeugd van nu heeft het te gemakkelijk,..wij hadden teminste respect voor onze ouders,..dat woord kennen ze nu niet eens meer,..en respect hebben al hele maal niet,..een groote waffel dat hebben ze,..doet de pc het even niet schelden ze je ook noch de huid vol,.

Maar een ding weet ik zeker,.. wij hebben een top jeugd gehad,... daar kunnen zij van dromen,... en daar ben ik blij om badmutsen,..

grt bert

06 sep 2008, 22:18
Profiel

Antwoord met een citaat
melpatcindy schreef:
vind het nu persoonlijk een randdebielen maatschappij en het wordt steeds gekker :ls :ls

Jup, in plaats van dat we steeds socialer en verdraagzamer (bijvoorbeeld tegenover immigranten) worden, worden we steeds meer wereldvreemd en agressiever (in zekere zin).

06 sep 2008, 22:20
Profiel

Antwoord met een citaat
bertoninus schreef:
Zeker weten Julius je heb groot gelijk hoor,..verwende snotapen zijn het,..

wij speelde met niets,..en hadden de grootste lol,..zonder die electronica shit
we gingen aan de appellen, aan de noten stalen de aardbijen met de emmer en aten er nog meer,..een hele week aan de weke,..maakte niets uit man,..maar die klote jeugd van nu heeft het te gemakkelijk,..wij hadden teminste respect voor onze ouders,..dat woord kennen ze nu niet eens meer,..en respect hebben al hele maal niet,..een groote waffel dat hebben ze,..doet de pc het even niet schelden ze je ook noch de huid vol,.

Maar een ding weet ik zeker,.. wij hebben een top jeugd gehad,... daar kunnen zij van dromen,... en daar ben ik blij om badmutsen,..

grt bert

:uu :uu en zo is het dus echt bert vraag me eigenlijk af wat voor een generatie we straks krijgen dan schelden ze niet maar ............ :06 :lol: :03

06 sep 2008, 22:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Jvlivs schreef:
En Roda J.C. speelde toen ook veel beter dan nu!!!!!

En Feyenoord won toen ook nog eens een Europacup. :oooo

Heel herkenbaar allemaal :sd

07 sep 2008, 08:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Sja, als ik dat hier lees, zie ik veel verdekte heimwee naar vroeger, maar laat ons niet vergeten dat onze kinderen nu, het veel mindergemakkelijk gaan hebben in het leven. Neem maar het feit van een vaste baan op de kop te tikken. Niets is meer zeker de dag van heden of je moet ambtenaar zijn en dan nog... Er is veel meer stress als vroeger en je wordt uitgezogen door de bazen tot op het bot. Ik heb nog de tijd geweten dat wanneer we een zware taak achter de rug hadden en dat allesin orde was, dat de baas kwam kontroleren en als hij vond dat het goed was konde we een uurtje of een half uurtje eerder naar huis. 's Vrijdagsavond betaalde de baas een rondje uit de voorraad van onze eigen kantine en er werd daar goed gelachen ook. Dat is nu niet meer denkbaar denk ik. Vroeger was de baas een man met ervaring naar wie je kon luisteren en die heel goed wist waarover hij het had. Dat vind je nu niet meer met die jonge afgestudeerden met een dik diploma maar die geen enkele ervaring hebben.... maar toch zijn ze chef, een eeuwige bron van frustratie en ergernis voor het personeel.
Voor een ja of een neen vlieg je aan de deur, vraag geen opslag of je zit op straat...."er staan er te wachten om je plaats in te nemen" luidt het dan !!!
Nee, ik vind op dat gebied dat het nu lastiger is om werken en om werk te houden. In Nederland is het misschien anders, maar in België zeveren er er niet mee. Ik ben zeer blij dat ik de riem heb mogen afleggen !
Daaruit kan men bijna zeggen dat elke tijd zijn goede en zijn slechte kanten heeft.... of ongeveer toch.

Mijn idee...... :wink:

Michel :wink:

07 sep 2008, 11:28

Antwoord met een citaat
Nu wordt er overal oorlog gevoerd met raketten.
Wij voerden oorlogje in het bos tegen de jeugd van het naburig dorp.
Alles nog met houten zwaarden.
Er werden zowie zo flinke klappen uitgedeeld met het zwaard en menigeen naar de EHBO geknuppeld.
Dag erna weer allemaal vrienden van mekaar.
1 probleem hadden wij van het dorp wel toen we in Maastricht naar school moesten.
We werden uitgescholden voor BOER, maar dat hadden de boeren vlug opgelost.
Een paar van die Sjengen op de schop en een paar boerenkloppen op hun kop en we werden de beste vriendjes.
De Maastrichternaren wisten namelijk niet dat ze handen hadden, maar hun bek, dat stond nooit stil.
2 Klappen erop en ze sloegen dan de handen voor hun bek, zo hebben we deze dus ook dicht gekregen.
Zelf 4 jaar in Maastricht op school gezeten, alles per fiets.
S'morgens 7 km, s'middags 7 km naar huis, om kwart over1 weer terug naar Maastricht. Sávonds weer terug naar Huis.
Dus 4x 7 km per dag, aangezien we er in het begin niet konden overwinteren.
Gr Mat

07 sep 2008, 11:31
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Jhonny. Een stuk uit je hart met veel diepgang.
Mijn reactie.... . Jonge, jonge , wat hadden wij het vroeger slecht en wat hadden we weinig! En toch.... .
Wat hadden wij het goed en wat hadden wij veel.
Alles in zijn tijd geplaatst lijkt me in wezen niet zo heel veel veranderd. Alleen..... de wereld is zoveel en snel veranderd.
We zijn met zo velen, zo dicht op elkaar, zo gehaast, gestrest en noem maar op. Zou dat mede een oorzaak kunnen zijn
intolerantie, ellende etc. Ik, opa van 76 kan daarover nog al eens filosoferen. En...... ik vind het nog altijd de moeite
waard om hier te zijn.
Gegroet allemaal. Peter.

07 sep 2008, 17:01
Profiel

Antwoord met een citaat
Vroeger was er ook een jeugd van tegenwoordig :twisted:
Als ik terug denk aan mijn jeugd. Speelgoed had ik niet dus maakte ik het zelf : pijl en boog, katapult, proppeschieters, blaaspijpen enz.
Met kameraadjes ging ik in het bos spelen, we bouwden ons eigen kamp, gingen mekaar te lijf met knuppels, klommen in bomen ( we vielen er ook wel eens uit ) , appels stelen bij de buren. We kwamen thuis met blauwe ogen, kapotte knieën, bloedneuzen en kregen van pa dan nog een goed pak rammel omdat onze nieuwe kleren gescheurd waren.
Maar heeft het ons geschaad ??? NEEN, want we zijn allemaal volwassen geworden.

De jeugd van nu (watjes) verzuipt in de luxe.

Suzi Bandit

07 sep 2008, 19:02
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
klopt een boel van Sjonnie :10

ik kreeg de kleren die niet meer pasten van mijn oudere broers.

als je uit school kwam de oude kleren aantrekken en zondaags sprak men nog over zondagse kleren en vandaag de dag moet het allemaal merkkleding zijn,was 15 jaar toen ik mijn eerste merk spykerbroek gekocht van mijn eigen centen.

met de halve straat na binnen gluren bij iemand die een kleuren tv had,een kilometer lopen naar de dichtbijzijnde telefooncel.

je kreeg nog een lel van een vreemde als daar aanleiding voor was.

sinterklaas of kerst was toen een hele belevennis.

we hadden bij ons thuis gewoon de voordeur open zonder bang te zijn dat iemand die niet gewenst was binnen kwam.

ik kan zo nog wel een tijd door gaan :04

maar de vrijheid en plezier die we haden met de beperkte middeltjes neemt ons nooit meer iemand af :lo

zo dat wou ik effen kwijt :pol :pol :pol :pol :pol :pol

grt chris :wink:

ps maar ik gebruik het bovenstaande maar zelden tegen mijn kinderen,heden is een ander tijdperk helaas met hele andere normen en waarden 8-)

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

07 sep 2008, 19:45
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Het zijn in de hoofdzaak meestal maar twee personen die de jeugd van tegenwoordig
zo verwennen.... DE OUDERS !!!!! :yh
Je kunt de zaak dan naar mijn idee ook omdraaien , ouders voedt je jeugd beter op !
Geef ze op hun zesde verjaardag GEEN nintendo en op hun achtste GEEN mobieltje....
Ja maar... die en die heeft er ook één ! Janken , bléren.... en je geeft toe , haalt je dochter van zeven de nieuwste nokia !
Had je vroeger zelf op zo'n easy way , het allermooiste speelgoed bij-elkaar kunnen bléren , had je 't ook gedaan... :as
De jeugd van tegenwoordig wordt verzopen in de luxe die ze voorgeschoteld krijgt en waarom? als ze iets willen , krijgen ze het... van één van de twee watjes die ze hebben.. daarom :06

07 sep 2008, 21:45

Antwoord met een citaat
kwolle schreef:
Het zijn in de hoofdzaak meestal maar twee personen die de jeugd van tegenwoordig
zo verwennen.... DE OUDERS !!!!! :yh
Je kunt de zaak dan naar mijn idee ook omdraaien , ouders voedt je jeugd beter op !
Geef ze op hun zesde verjaardag GEEN nintendo en op hun achtste GEEN mobieltje....
Ja maar... die en die heeft er ook één ! Janken , bléren.... en je geeft toe , haalt je dochter van zeven de nieuwste nokia !
Had je vroeger zelf op zo'n easy way , het allermooiste speelgoed bij-elkaar kunnen bléren , had je 't ook gedaan... :as
De jeugd van tegenwoordig wordt verzopen in de luxe die ze voorgeschoteld krijgt en waarom? als ze iets willen , krijgen ze het... van één van de twee watjes die ze hebben.. daarom :06

mooi niet :lo in dit hele verhaal kan ik zeggen dat wij onze kinderen hebben opgevoed zoals wij zelf en ik hier dus niks herkenbaars zie, kan wel zeggen dat wij ze veel te veel uit handen hebben genomen en teveel dingen voor ze geregeld hebben [terwijl ze dat zelf hadden moeten doen] en veel vaker te toegevelijk waren als ze straf hadden :!: en dit laatste is dan wel stomste geweest :06 :04
verder kan je zeggen wat voor karakter heeft een kind en met wie gaan ze om,enz [drugs drank] en hoe beinvloedbaar zijn ze ,want dan heb je als ouders dus geen grip meer als ze de deur uit gaan ondanks je goede opvoeding en dit zullen er heel veel kunnen beamen

07 sep 2008, 22:32
Profiel
penningmeester

Antwoord met een citaat
dat was vroeger pik,en je vergeet een ding,vroeger waren de velden nog vol met munten :iu :iu :iu :iu .
maar je hebt wel gelijk :sd :sd .

gr.joppie.

08 sep 2008, 23:31
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi John, je hebt helemaal gelijk. Maar nu even iets anders, probleem of zo met je zoon. Of kun je het gewoon niet meer aan.

Go SEE THE DOCTER :lol: :lol: :lol: :lol:
:grin: :grin: :grin:

guus

09 sep 2008, 12:04
Profiel
Antwoord met een citaat
mooi niet :lo in dit hele verhaal kan ik zeggen dat wij onze kinderen hebben opgevoed zoals wij zelf en ik hier dus niks herkenbaars zie, kan wel zeggen dat wij ze veel te veel uit handen hebben genomen en teveel dingen voor ze geregeld hebben [terwijl ze dat zelf hadden moeten doen] en veel vaker te toegevelijk waren als ze straf hadden :!: en dit laatste is dan wel stomste geweest :06 :04
verder kan je zeggen wat voor karakter heeft een kind en met wie gaan ze om,enz [drugs drank] en hoe beinvloedbaar zijn ze ,want dan heb je als ouders dus geen grip meer als ze de deur uit gaan ondanks je goede opvoeding en dit zullen er heel veel kunnen beamen

gr ed :sd[/quote]

Volgens jou zijn dus de karakters veranderd ???? Dat lijkt mij in één of hooguit twee generaties godsonmogelijk !!

En wanneer je geen grip meer hebt op kids die het huis uit gaan , dat kan wel kloppen.
Maar dan praat je toch niet meer over jeugd toch ? Of je moet ze met hun vijftiende ofzo al laten gaan... Maar hoe je het ook bekijkt , zijn toch de ouders die de baas moeten zijn en moeten blijven en die hun eigen kids de normen en waarden moeten leren , zoals het hoort...
Tis echt niet de jeugd van tegenwoordig , maar hun ouders. Want zo te lezen heeft iedereen(ouders) hier een degelijke opvoeding gehad , maar zijn hun(ouders) kinderen dus totaal anders.... En zeg eens heel eerlijk.... wie van jullie (ouders) heeft NIET , bijna alles gedaan wat jullie ouders je hebben verboden ??? Hahahahaha... dat dacht ik al !!

09 sep 2008, 16:59
Antwoord met een citaat
makkelijk gesproken wel Kwolle! Denk je dat ik vroegah helemaal naar een zwembad ver weg mocht?? Nee hoor ik moets op de fiets naar een zwembad dichterbij. Tegenwoordig rijd paps de kiddoos richting zwembad. Tegenwoordig wordt je uitgelachen als je op je verjaarspartijtje thuis spelletjes doet als koekhappen (hadden wij meer? EGNIE!).

Vroegah gingen we een dag op schoolreisje, mijn oudste is vorrig schooljaar en ook dit schooljaar al op kamp geweest, hadden wij vroegah ook niet. Maar moet wel, anders is ze de enige die niet meegaat.

Het is de geest van de tijd en je moet erin meegaan anders worden je kiddoos verzwolgen!

Maar het is niet allemaal slecht, wel anders. En tegen je kids zeggen hoe anders het vroeger was heeft geen zin al heb je regelmatig wel die neiging.

09 sep 2008, 17:54
Antwoord met een citaat
Mischien heb je gelijk , Muta....

Paps rijdt onder dwang van zn verwende kids naar een supercool zwembad , 100 km verop.
En je kids worden uitgelachen , wanneer op hun feestje gehapkoekt wordt... dat klopt...
Niet door de andere kids , maar door hun moeders , op het schoolplein.
En dat je in de geest van de tijd mee moet gaan , daar anders je kidoos worden verzwolgen , vindt ik ook gemakkelijk gesproken , zo niet een sneu excuus , om te verbergen dat mensen simpelweg kuddedieren zijn. En in wezen doodsbenauwd zijn , wat anderen over hun zullen zeggen als ze een keer niet meegaan in die stroom.... De kinderen zelf hoor je niet. Ook niet als ze gaan koekhappen. Het zijn de ouders die denken het beste te moeten doen....
Ook wij hadden vroeger een meisje in de klas , die niet mee mocht met een schoolreisje (maar dit vanwege haar geloofsovertuiging , of die van haar ouders beter gezegd!) Kan me één ding nog goed herinneren ; onze ouders spraken er schande van , en niet wij , de medeklasgenootjes.
In mijn ogen blijven het dus EGWEL de ouders van tegenwoordig , die gewoon super-tolerant willen zijn of lijken , niet zozeer voor hun kids alswel voor de omgeving , maar na een poosje de deksel enorm op de neus krijgen , wanneer de kids zelfs tegen hun in opstand gaan komen en een grote smoel optrekken na verloop van tijd... en dan zelfs durven te beweren dat de jeugd van tegenwoordig zo verwend is....?!?!?!?!?!?!?!?

09 sep 2008, 18:56
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende