Logo
Het is nu 04 jun 2026, 12:00

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 gaten 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht gaten
Een tijdje geleden was ik aan het zoeken op mijn favoriete zoekplekje: Een graslandje naast de rivier. Ik heb hier al regelmatig wat moois vandaag mogen halen en zoek er dan ook bijna elke week. Op dit stukje grasland worden iedere dag tientallen honden uitgelaten, die beesten moeten natuurlijk ook eens buiten komen. Ik gooi dan altijd mijn gaten dicht, je moet er niet aan denken dat zo'n hond erin valt en dan z'n poot breekt. Maar goed, nu was ik er aan het zoeken en komt er ineens een vrouw naar me toe. Ik zie haar wel eens vaker de hond uitlaten. Ze vraagt netjes aan mij of ik mijn gaten altijd dichtmaak. Ik zei dat ik dat altijd al deed. Toen vertelde ze dat haar hond ooit is een keer in een gat was gevallen en heremnia had opgelopen, dat "grapje" had haar een paar duizend euro gekost. En dat was gebeurd op de plek waar ik altijd loop te zoeken. Ik weet wie z'n gaten niet dichtmaakt, een of andere man die ook met een detector zoekt. Ik had hem er daar eens op aangesproken, maar het enige wat ik terugkreeg was een snauw. Ik beloofde de vrouw dan ook dat zodra ik die man weer is zag, ik het hem weer eens zou zeggen.

-

S'ochtends kwam ik daar aan en een groot gedeelte van het gras zat vol met gaten!!! Je kon ze zo zien liggen. Ze varieerden van 10 cm tot 30 cm diepte. Ik heb de gaten dichtgegooid met zand. Je ziet ze nog wel liggen, maar ze zijn in ieder geval niet meer open.

-

Op de plek waar ik zoek mag je eigenlijk al niet zoeken, maar zolang je de gaten maar dichtmaak is het goed. Het zou zonde zijn als er een detectorverbod komt door een of andere asociale zoeker. Hij neemt niet eens de moeite om ze dicht te gooien en weet ook nog dat er de kans bestaat dat er een hond zijn poot kan breken.

-

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

yannick

22 jul 2011, 19:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: gaten
wat een klojo. die lui verpesten het voor de rest. A L T I J D je gaten dicht maken, ook op akkers. en waarom? nou daarom dus :evil:

22 jul 2011, 20:30
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Dit probleem is al zo oud als het detectorzoeken. Je hebt nu eenmaal oerdomme mensen, ook onder de detectoristen.

22 jul 2011, 20:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Tegen die kerel zeggen dat ie zijn gaten dicht moet maken omdat je anders daar niet meer mag zoeken. En hij dus ook niet meer.
En anders met de landeigenaar gaan praten dat hij zijn gaten niet dicht maakt, en jij wel.

Dagobert

23 jul 2011, 00:37

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
Tegen die kerel zeggen dat ie zijn gaten dicht moet maken omdat je anders daar niet meer mag zoeken. En hij dus ook niet meer.
En anders met de landeigenaar gaan praten dat hij zijn gaten niet dicht maakt, en jij wel.

Dagobert

Ik heb die kerel een keertje gezien, het gezegd en het enige wat ik terugkreeg was een snauw. Daarna niet meer, maar die gaten wel.

Het stukje grond is van de gemeente.

23 jul 2011, 09:42
Profiel

Antwoord met een citaat
Volgende keer de man volgen naar z'n huis en 's nachts met een paar maten z'n gehele tuin vol gaten graven :07

Klojo's heb je overal jongen, goed dat je de gaten hebt dichtgemaakt! :goezo:

23 jul 2011, 09:48
Profiel
Antwoord met een citaat
soms zijn het de jongeren die de ouderen het voorbeeld geven
goed gedaan Yannick :05

23 jul 2011, 09:51

Antwoord met een citaat
la taupe schreef:
Volgende keer de man volgen naar z'n huis en 's nachts met een paar maten z'n gehele tuin vol gaten graven :07

Klojo's heb je overal jongen, goed dat je de gaten hebt dichtgemaakt! :goezo:

Ik doe mee :dwerg:

23 jul 2011, 22:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]