Logo
Het is nu 04 jun 2026, 15:26

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 boze boer 
Auteur Bericht

Bericht Re: boze boer
uiteindelijk was het nog een goeie boer voor hem anders had hij de hobby niet meer uit kunnen voeren en niks meer hier kunnen typen de sukkel ,vond het zeker interresant om ook die man ze mobiel nog ff af te pakken en hier te vertellen?? wat een loser is dit :lol: :lol:

gr ed :sd

30 okt 2011, 21:56
Profiel

Ik vind het ook een beetje ver gaan als iemand er wat van zegt dat je er niet mag zoeken, en dan ook nog zijn mobiel afpakken, totaal geen respekt.
Als je je hobby lief hebt vraag je toestemming aan de grondbezitter, en als hij nee zegt accepteer je zijn antwoordt.

Als we zo doorgaan kunnen we zometeen nergens meer zoeken.

Hoop dat mensen die onze hobby uitvoeren, en zo te werk gaan eerst eens nadenken voordat ze een akker op gaan.

Gr. René

30 okt 2011, 22:33
Profiel

en zo is het rene :10

30 okt 2011, 22:35
Profiel

Tjonge jonge wat irritant dit! Ik zoek al jaren en altijd MET toestemming! Je hebt maar gewoon moeite te doen om de eigenaar te achterhalen! En als dat niet lukt, jammer dan! Dan zoek je maar een andere akker of je gaat bloemschikken ofzo, maar je gaat er niet zoeken. Ik vraag altijd toestemming, het is een onderdeel van de hobby, ben je het er niet mee eens ga dan vissen ofzo! Een boze boer zorgt dat een ander er niet meer kan zoeken en die boer zal zijn verhaal heus nog wel eens aan collega's doen waardoor die bij voorbaat al argwanend zijn naar ons, dus bedankt jongen lekker bezig!

En dan nog zo'n verhaal van het afpakken van een mobiel van een boer die een foto maakt van jouw auto omdat je ongevraagd op zijn land loopt te zoeken, hoe durf je!! Ben je nou helemaal gek geworden, .....ik kap met dit commentaar anders ga ik nog schelden!!

31 okt 2011, 07:33
Profiel
archeonist schreef:
Een boze boer zorgt dat een ander er niet meer kan zoeken en die boer zal zijn verhaal heus nog wel eens aan collega's doen waardoor die bij voorbaat al argwanend zijn naar ons, dus bedankt jongen lekker bezig!

ja, en zo'n verhaaltje blijft lang (12jr) in hun geheugen hangen .... merkte ik afgelopen zomer ...

Citaat:
kwam mooi uit, want ik zag 2 uienakkers leeg. wat gaat daar lekker
je neus van open zeg....

akkertje 1 (de interessantst lijkende gezien de geschiedkundige ligging) toestemming regelen. boer was zo gevonden en wat een vriendelijke man was dat zeg.
even uitgelegd wat de bedoeling was en ja hoor daar kwam het hele verhaal.
jaren terug (12 jaar) kwam er al eerder een zoeker langs. uiteraard was toestemming geen probleem. en ze hadden ook nog even afgesproken dat hij zijn vondsten zou komen laten zien.

die zoeker aan het zoeken, en de overbuurman eveneens molenaar van het akkertje kwam ook nog even kijken. de boer vertelde me "en hij had nog érg leuke dingen gevonden ook" zoals hij van zijn verre buurman de molenaar hoorde. ik dacht al "dat wordt lekker vinden "

de zoeker zelf was zoals afgesproken ook teruggeweest bij die boer, maar die zoeker zelf had de boer alleen maar wat verroeste spijkers en schroeven laten zien.
daar was die boer (begrijpelijk) geheel niet van gediend en omdat hij er zo van over de emmer was had zijn vrouw gezegt "dan doe dat moar nie meer "

"je kan het ook bij mien vrouw proberen, maar ik geef je weinig kans".
maar zandhaasje geeft zich niet zomaar gewonnen, dus gooide ik toch maar al mijn "charmes" in de strijd en beloofde haar plechtig alles netjes te komen laten zien.
"mmmm, tjah, nee jij bent die andere zoeker niet..... mar kwil het niet"
12 jaar later .... en bedankt zoekert van toen :pol

eerst zandhaasje lekker maken met wat er zoal gevonden is en dan mag het niet

dan maar naar die andere uienakker

31 okt 2011, 10:03

melpatcindy schreef:
uiteindelijk was het nog een goeie boer voor hem anders had hij de hobby niet meer uit kunnen voeren en niks meer hier kunnen typen de sukkel ,vond het zeker interresant om ook die man ze mobiel nog ff af te pakken en hier te vertellen?? wat een loser is dit :lol: :lol:

Zou je waffel maar houden met je lelijke woorden. Als die bier geen foto maakte was het niet nodig om die mobiel af te pakken. Ook privacy schending mag niet in WELK GEVAL DAN OOK. En ben niet asociaal maar niet op de mond gevallen.
Dus volgende keer op je woorden letten ok.
Neem aan dat je ouder bent als mij dus gedraag je dan ook zo!

31 okt 2011, 10:56
Profiel

Foto's maken bij een strafbaar feit is geen schending van de privacy hoor. Ze maken er zelfs reclame voor tegenwoordig. http://www.nederlandveilig.nl/pakdeover ... Boverval_b

31 okt 2011, 11:01
Profiel
Beheerder

Beste leden,
Het beheer van http://www.bodemvondstenwereld.nl is voorstander van het voeren van een discussie op een open en transparante wijze.
Daarnaast gaan wij uit van; een volwassen en respectvolle manier van discussiëren. Tevens zien wij, samen met onze moderators, er op toe dat dat geplaatste berichten
een relevante bijdrage leveren aan het desbetreffende onderwerp.

In deze topic wordt ingegaan op het wel / niet zoeken met toestemming van de plaatselijke landeigenaar, vervolgens verzand het topic in een onrespectvolle manier van bediscusieren van elkaars berichten.

Om te voorkomen dat een en ander uit de hand gaat lopen hebben wij besloten deze topic te sluiten.

Laat duidelijk zijn;
Voorkom problemen met de landeigenaren en verpest de hobby van anderen niet, vraag dus altijd toestemming om ergens te mogen zoeken, geen toestemming, jammer... ander veldje opzoeken

Met vriendelijke groet,
Namens het team van bodemvondstenwereld.nl,

Vincent

31 okt 2011, 11:14
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2