Het zit er weer op voor 2011
Hallo,
Helaas moet ik morgen weeral vertrekken naar het buitenland voor een zestal weken. Daarom wilde ik afgelopen week toch nog eens een leuk afscheid nemen van m'n geliefde veldjes
Ben met twee zoekmaten eerst op zoek geweest naar middeleeuws. Iets dat toch nog tegen bleek te vallen. Na vele kilometers te hebben gereden, kwamen we ter plaatse tot de vaststelling, dat er op de terreinen die we voor ogen hadden, veel groenbemesting gezaaid was. Het gebruikelijke winter tarwe niet te vergeten natuurlijk.
Dan maar weer helemaal terug naar de geliefde Romeinse akkers, die ik wel wat beter ken. We hadden nog tijd genoeg om een paar uur te zoeken. niet helemaal zonder resultaat. Ik geloof dat ik een twintigtal muntjes had en de collegas hadden er ook...een stuk of vier
Tijdens het zoeken kwam de mooie middeleeuwse fiebel ook nog boven de grond. En het Pax Christi Romeintje vond ik er ook. Verder het gebruikelijke brons. Wat opviel tussen de vondsten was een As welke door verhitting beschadigd moet zijn geweest. De stakkers zullen er destijds allicht een huis brand gehad hebben

Dat was het dus voor het afgelopen jaar! Mag zeggen dat ik zeker niet te klagen heb gehad wat vondsten betreft. Hopelijk zal dit zich in 2012 verder zetten.
Omdat ik pas eind januari terug thuis kom en gedurende die periode niet over internet zal beschikken, wens ik iedereen alvast fijne en gezellige feestdagen.
Groeten