|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Stijgbeugel (fragment) - brons - Ca:1200
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
 Stijgbeugel (fragment) - brons - Ca:1200
hier nog een oudere vondst. eerste wat me inviel bij deze vondst is een gedeelte van een stijgbeugel.? maar kan geen gelijkende vinden. wie weet er een datering aan te plakken. versiering lijkt handwerk? afm;83bij50mm. mat;brons. bacchus. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 26 feb 2012, 20:43 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: halve stijgbeugel
hoi @ Danny,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kan best zijn dat het een stijgbeugel is, maar er is weinig over te vinden ,tenminste de bronze exemplaren , ijzere stijgbeugels van alle periode's zijn volop te vinden heb er ene gevonden van brons die een beetje lijkt  , meer zien  klik effen op de  grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 26 feb 2012, 22:12 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt chris voor het voorbeeld. er is inderdaad bar weinig over te vinden. het fragment lijkt me toch een stuk van een stijgbeugel,of is het toch iets anders? bacchus. 
|
| 28 feb 2012, 17:58 |
|
 |
|
wavedancer
|
Hallo Bacchus, Ik zou het stuk vooralsnog onder ufo's classeren. Zolang er geen vergelijkingsmateriaal voorhanden is tenminste. Maarrrr... We zoeken verder Groeten, Wavedancer.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 28 feb 2012, 19:46 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
waarom ik hem nu pas zie weet ik niet..... deze type stijgbeugel zie je veel in de 12e eeuw. alleen duidelijke referenties kan ik helaas niet vinden. onderstaand twee foto's van dergelijke stijgbeugels,waarvan deze als 12e eeuw worden bestempeld.
mooi vondst. ik verplaats hem naar middeleeuwen,onder voorbehoud.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 09 maart 2012, 08:03 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 09 maart 2012, 11:28 |
|
 |
|
wavedancer
|
Goeie dtm Pinkeltje. Ik had, grandioos verstrooid, zitten zoeken op ruitersporen hoewel Bacchus duidelijk aangaf dat het een stijgbeugel zou kunnen zijn. Groeten.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 09 maart 2012, 12:54 |
|
 |
|
bacchus
|
 Re: Stijgbeugel (fragment) - brons - Ca:1200
thanks pinkeltje. denk dat je goed zit zoals ook mijn eerste vermoeden was. middeleeuws is een reden om terug te gaan naar die stek. bacchus. 
|
| 11 maart 2012, 16:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|