|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:44
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Ratszeichen van de Stadt Köln , Signum = Teken , van het Senaat , Ref.nr.: Noss 617 ff.
| Auteur |
Bericht |
|
devoon
|
 Ratszeichen van de Stadt Köln , Signum = Teken , van het Senaat , Ref.nr.: Noss 617 ff.
Diameter: 21 mm. Gewicht : 4.49 gr. Materiaal: Brons , maar zeer zwaar geplateer met zilver. Opschrift aan de beeldzijde met wapen: CIVIT COLON. Opschrift aan dezijde met bokaal : SIGNUM SENATOR. Aan beide kanten exact in het midden een perfect rond openingetje waardoor de bronzen binnenkant met groen patina te zien is. Is het een munt ? Is het iets anders. Graag determinatie en alvast mijn hartelijke dank. Met groeten Peeter
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 maart 2012, 19:53 |
|
 |
|
lofi
Geregistreerd: 08 jan 2012, 20:50 Berichten: 272 Woonplaats: Arnhem
|
 Re: Rare Munt (duits ?)
Munt komt uit Cologne (Köln) in Duitsland. Zilver met in het midden koper.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 maart 2012, 20:37 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4029 Woonplaats: Liemers
|
Ratszeichen van de Stadt Köln , met koperstift Signum = Teken , van het Senaat Ref.nr.: Noss 617 ff Raadsleden mochten geen geldelijke beloning ontvangen voor hun ambswerkzaamheden. ( Ereambt) Ter compensatie kregen ze deze Ratszeichen voor spijs en drank voor in de Ratskeller. Grt , Pinpoint 
_________________ COGITO , ERGO SUM
Laatst bijgewerkt door pinpoint op 28 maart 2012, 20:48, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 28 maart 2012, 20:43 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi Rob,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, waar moet deze (munt) heen verplaatst worden  , misschien naar historische penningen 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 maart 2012, 20:45 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
|
coinhunter chris schreef: hoi Rob,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, waar moet deze (munt) heen verplaatst worden  , misschien naar historische penningen  Volgens mij staat deze hier op de goede plek. Betreffende munt werd in Keulen als betaalmiddel geaccepteerd en is zo in omloop gekomen. Grt , Pinpoint p.s : Je ziet , ereleden werken toen al pro deo Spijs en drank hou ik dan wel tegoed 
|
| 28 maart 2012, 20:56 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
pinpoint schreef: p.s : Je ziet , ereleden werken toen al pro deo Spijs en drank hou ik dan wel tegoed  komt goed, water en brood zal wel te weinig zijn schat ik zo in sorry Peeter  nu over de "munt' , nooit gezien ,vind hem wel een verzamelaarsstukje ,had ze nog nooit gezien grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 maart 2012, 21:11 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
|
 Re: Rare Munt (duits ?)/Ratszeichen van de Stadt Köln , Signum = Teken , van het Senaat , Ref.nr.: Noss 617 ff.
. Ik had deze al wel eens eerder gezien. Ze werden in meerdere plaatsen uitgegeven , zoals b.v Groningen Raadsteken Groningen 1540-1550 Grt , Pinpoint 
|
| 28 maart 2012, 21:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Rare Munt (duits ?)/Ratszeichen van de Stadt Köln , Signum = Teken , van het Senaat , Ref.nr.: Noss 617 ff.
echt een leuk drank muntje peter
gevonden met lood rapen peter
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 maart 2012, 21:38 |
|
 |
|
devoon
|
Hoi Pinpoint. Van harte bedankt voor je snelle ractie en de uitleg. Dat de munt met KOln te maken had kon ik natuurlijk wel uit de tekst opmaken , maar het teken van de senaat zei me totaal niets.Ik heb je det. inmiddels aan mijn registratie toegevoegd.  Groeten Peeter. P.s. het was geen vondst tuusen de schutterijkogels Ed.
|
| 28 maart 2012, 22:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|