pinkeltje: weekendvondsten
vrijdag begonnen met piepen. eerst wilde ik naar een grote bouwput waar een nieuwe wijk werd gebouwd.
netjes de auto aan de kant gezet. en op zoek naar de uitvoerder. was makkelijk te vinden. na overleg geen probleem,als ik maar op grote afstand bleef van de trucks en graafmachienes bleef.
mooi zo gelijk richting de grote bergen zand gereden,na heel wat op en neer lopen,en na wat muntjes en troepjes.
ben ik toch eens naar de mais akkers van mijn baas gereden.
damn was dus mooi te laat hij had dus alles al omgeploegd....en hij zou nog wachten tot zaterdag zei die nog tegen me..gggrrrrrr ,echt waar veeboeren zijn niet te peilen wat dat betreft.
dan maar piepen op de geploegde akkers.
toch nog wat gevonden die dag aardig wat pruttel en een bezemstuiver 1627 ??
zaterdagmiddag en vanmorgen eens wat stadsveldjes afgespeurd. één veldje waar ik nog maar één keer op heb gezocht gaf toch nog aardig wat munten prijs.vanalles wat oud geld tot euro's en roesteurie's.
vanmorgen naar een nieuw veldje geweest,eerst giga veel blikscherven....maar naar mate ik naar de andere kant liep stukken minder gelukkig. en weer aardig wat euro's en oud bea en juliana-geld.
en als mooie afsluiting een zilveren armband (925 italy)
op de terug weg moest ik toch nog ff sheg halen bij de cafetaria......he he he he die man keek wel raar op dat ik met raar verkleurde euro kleingeld betaalde. inclusief een zwarte 2 euro stuk.
is dat wel echt zei die nog

....jahoor vers uit de grond zei ik.....lachen wat die man deed hij geloofde me natuurlijk niet....maar ik loog niet

zo dus toch ff een paar dagen lekker uitgewaaid,met niet al te veel byzonders maar wel weer zilver erbij