|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:44
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
HELP: Wat is nu een goede Detector om mee te beginnen?
| Auteur |
Bericht |
|
Alkon87
Geregistreerd: 18 mei 2012, 23:04 Berichten: 153 Woonplaats: Kerkrade
|
 HELP: Wat is nu een goede Detector om mee te beginnen?
Hallo,
Ik wil me een detector aanschaffen maaar............ Ik ben op zoek naar een Allround metaaldetector waar ik mee kan zoeken naar munten, goud en eventueel in water of waterdicht. Ik heb een aantal Merken langs zien komen en heb al heel wat informatie verkregen van Coinhunter Chris. Modellen zoals:
-Garret AT PRO (is me niet aangereaden in deze prijsklasse maar heeft online in vergelijkingsite's vrij hoge beoordeling) - White's detectoren (Spectra V3i) - E-trac (beetje duur)
Ik zie veel verschillende detectoren met verschillende KHz van 3-18 meesta nieuw modellen zitten op 15 of 17 KHz geloof ik. (Ik weet dat er geen beste metaaldetector bestaat maar er zijn altijd persoonlijke voorkeuren op geluiden en vonsten die zijn gedaan met de desbetreffende detector)
Nu is het zo dat ik pas begin met zoeken en ben op zoek in de prijsklasse van 600-800 euro. Hebben jullie ervaring met detectoren in deze prijsklasse of kun je me iets adviseren? alle hulp is welkom.
Alvast bedankt,
Met vriendelijke Groet, Brian
_________________ "Aan het einde van mijn geld houd ik altijd een stuk maand over"
|
| 24 mei 2012, 19:01 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
 Re: HELP: Wat is nu een goede Detector om mee te beginnen?
Hoi, ik zou met een eenvoudige detector beginnen met maar 2 of drie knoppen; aanzetten,en lopen maar, bijvoorbeeld een Tesoro Silver µMax.
Gr Paul
|
| 24 mei 2012, 19:06 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 24 mei 2012, 19:09 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
Ceesou schreef: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=192&t=38279 Is een super detector Maar dan moet iemand het je wel een paar keer voordoen met grondbalansen.
|
| 24 mei 2012, 19:14 |
|
 |
|
Alkon87
|
Hoi,
Met de Tesoro Tejon kun je daar ok metalen me filteren en lipjes van blikjes, spijkers enz? Of gaat dat alleen met een digitale detector? Verder lijkt ie me wel goed alleen jammer dat je de ground balance manual moet doen en dat je em niet in water kan dompelen of in regen zoeken. Geen diepte identificatie, geen target indentificatie en zoals ik lees alleen goed als je alleen op zoek bent naar munten enz. Ceesou Wat zijn jou bevindingen met dit apparaat? diepte en mbt goud en zilver? Maar de diepte is uitstekend heb ik gelezen
Groten Brian
_________________ "Aan het einde van mijn geld houd ik altijd een stuk maand over"
|
| 24 mei 2012, 19:30 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Hallo Brian,
Om te beginnen kan je geen enkele landdetector in het water dompelen en zijn de meeste spatwaterdicht. Dwz dat je altijd een regen hoesje om je kastje moet doen. Als je digitaal iets wil is deze detector denk ik niets voor jou, want die mogelijkheid heeft deze detector niet en daar zou ik me niet blind op staren. Om je een voorbeeld te geven ik zoek nu met een etrac en dan alleen op gehoor en het scherm kijk ik nooit naar. Grond balans instellen is een kwestie van oefenen en wanneer je dat onder de knie hebt is het een fluitje van een cent. Targets tja kijk maar naar mijn landvondsten en 100 % van wat ik hier voor maart 2012 geplaatst hebt heb ik gevonden met deze stok.
groetjes Cees
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 24 mei 2012, 19:47 |
|
 |
|
Alkon87
|
Ok,
Bedankt voor de tip Ceesou ik neem aan dat je de detector nog niet verkocht hebt? Ik zal me dat even bedenken.
Verder als er nog mensen zijn met andere opties of bevindingen is altijd meegenomen en ook leuk voor andere mensen die later een detector aan willen schaffen.
Een beetje discussie is ook nooit weg ;)
Groeten Brian.
|
| 24 mei 2012, 19:55 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Hoi Brian, hier kun je ook nog nuttige informatie vinden: viewtopic.php?f=538&t=38461Succes ermee! Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 24 mei 2012, 20:03 |
|
 |
|
Alkon87
|
@vincent,
Klopt heb ik inderdaad gelezen maar dat verteld me niets over de verschillende modellen en fabrikanten. er zijn er zo veel tegenwoordig je ziet door bomen het bos niet meer haha.
Groeten, Brian
|
| 24 mei 2012, 20:10 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Bedenk eerst WAT en WAAR je precies wilt gaan zoeken straks. Stap dan binnen bij een detectordealer en leg je lijstje aan hem voor. Hij heeft kennis van verschillende detectoren en kan je de voors en tegens van elke detector haarfijn uit de doeken doen. Als de prijs een issue is hebben de grotere detectordealers vaak tweedehands dekkies staan voor minder dan een nieuwe zeg maar.
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 24 mei 2012, 20:19 |
|
 |
|
melpatcindy
|
hoi brian , denk dat je er zeker goed aan doet om eens langs wilhelm bos te gaan hij is de forumdealer en kan je daar ook goed uitleg in geven en misschien heeft hij wat leuks staan de link staat bovenaan het forum[midholland detectoren] en een afspraak is zo gemaakt  veel succes  en weet zeker dat dit een gouden tip is  denk dat je anders door de bomen het bos niet meer ziet gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
Laatst bijgewerkt door melpatcindy op 24 mei 2012, 23:05, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 24 mei 2012, 22:51 |
|
 |
|
Josvandebos
|
|
| 24 mei 2012, 22:56 |
|
 |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi Brian, xp goldmaxx power is ook een aanrader. niet zo heel duur,niet digitaal,niet te zwaar en breed inzetbaar. ow ja,en heel fijn met een draadloze hoofd telefoon. jammer dat ik woensdag geen tijd had,anders had je hem eens kunnen testen. bacchus 
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 25 mei 2012, 06:31 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
dat er geen merken bij de infotopic staan is bewust gedaan. geen enkele detector is geschikt voor iedereen. iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur. je kan alleen een richtlijn aangeven in instapmodellen. ik neem aan dat je geen ervaring hebt met detectoren. de at pro is opzich een goede instapmodel,met een bijkomstigheid dat deze geschikt is voor waterzoeken. de white's v3i (en etrack) zijn naar mijn mening veel te hoog gegrepen voor een instapmodel. bij deze detectors moet je echt heel lang oefenen om de detector te leren kennen. er zitten zo'n ongeveer 40 instellingen op,waar men niet bepaald zelfverzekerd van raakt,als je de v3i niet door en door kent. met een land detector kun je in het water tot ongeveer aan je knieen rustig zoeken. schotels zijn waterdicht. maar pas wel op.dondert deze in het water,is het gebeurt met je detector!!!!!! dus wel een koordje aan maken voor de veiligheid. tegenwoordig zijn de detectors ondeling aardig aan elkaar gewaagd , als je in die prijsklasse zoekt naar modellen. ik zeg maar zo: de persoon die de detector hanteerd,bepaald de hoeveelheid vondsten. en daar bedoel ik mee: een ervaren zoeker die met een garret 250 zoekt zal bijna net zoveel vinden,als met een dfx of v3i een slechte zoeker zal daarin tegen met beide detectors zeer weinig vinden. maak een afspraak met wilhelm, die zal je goede advies geven,en je meerdere detectoren laten aanvoelen. Ps: de tejon van cees is een beest van een detector,zeer vel op klein spul. en het grondbalansen lijkt moeilijk,maar is vrij simpel. en een uitstekende prijs,eigenlijk een koopje voor dat bedrag. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 25 mei 2012, 16:32 |
|
 |
|
Josvandebos
|
opnieuw aangeboden wegens technisch probleem viewtopic.php?f=192&t=38759fijne detector 
|
| 25 mei 2012, 16:34 |
|
 |
|
Alkon87
|
@ pinkeltje
hey bedankt voor de hulpzame tips ik zal het onhouden. ik ben nu inderdaad aan het denken aan de tesoro tejon, minelab safari of de garret at pro.
Waarvan de safari me nog moeilijk lijkt om in te stellen dus denk dat het de tejon of toch maar de garrett wordt. ook ivm de prijs at pro nieuw 699 en tejon tweede hands 500.
Groeten brian
|
| 25 mei 2012, 19:01 |
|
 |
|
detector.be
|
Ik zou toch kiezen voor de ficher goldbug pro. Garrat detectoren hebben nogal problemen als er veel ijzer ligt.En de werking van een goldbug pro heb je binnen de minuut onder de knie.
|
| 25 mei 2012, 21:25 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Ja!! Inderdaad, daar zat ik gisteren ook aan te denken; de goldbug. Relatief eenvoudig, maar toch goed. En zeker voor die prijs! Maar het zijn uiteindelijk toch persoonlijke overwegingen die gemaakt moeten worden he. Groeten en succes met je keuze 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 25 mei 2012, 21:59 |
|
 |
|
Misfit
|
De C-Scope CS6MXi (betere optie dan de Goldbug & de Fisher AT Pro als je het mij vraagt), maar een XP Goldmaxx Power (als je dat soort geld wilt uitgeven) is ook een optie. Die Tesoro is gewoon een goede piepstok, Tesoro ben ik fan van, maar ik weet niet of dat nu een goede beginners-stok is (je moet toch de geluiden van een Teesoro leren interpreteren... Wat dat betreft is die C-Scope makkelijker (en naar mijn bescheiden mening ook beter) Bij Wilhelm langsgaan kan nooit kwaad, en alle kans dat je dan met een goed apparaat wegloopt.
|
| 25 mei 2012, 22:59 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|