|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|
Eerste '' snelle '' test Minelab CTX 3030
| Auteur |
Bericht |
|
Hoth
|
 Eerste '' snelle '' test Minelab CTX 3030
Hi @ All, Ik heb thuis zojuist een snelle test gedaan, de hele test kun je zien in het volgende filmpje: http://youtu.be/1ia-KSSMicADe resultaten zijn - en bedenk dat het in huis is, met geen verdere instellingen dan die in het filmpje - verbluffend goed. Het lijkt wel of de Denari - hoe dichter hij bij ijzer komt - een beter signaal geeft, en dat is waar het mij om gaat. Plus, ik heb relic mode gekozen, dus all-metal, ik ben benieuwd hoe diep de CTX 3030 gaat Gisteren zei ik: I got him, vandaag zeg ik: i love him 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 31 mei 2012, 09:10 |
|
 |
|
wavedancer
|
 Re: Eerste '' snelle '' test Minelab CTX 3030
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 31 mei 2012, 09:51 |
|
 |
|
Misfit
|
Niet dat ik 'm ooit koop, omdat m'n vrouw me dan kreupel slaat... Maar kan dat geluid nou echt niet anders ? Wordt je niet helemaal gek van die kermis in je oren?
|
| 31 mei 2012, 10:37 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Misfit schreef: Niet dat ik 'm ooit koop, omdat m'n vrouw me dan kreupel slaat... Maar kan dat geluid nou echt niet anders ? Wordt je niet helemaal gek van die kermis in je oren? Dat had ik dus ook in het begin met mijn Safari ik dacht daar word je helemaal gek van. Maar hier moet je aan wennen en als je er aan gewend bent dan wil je nooit niet anders meer ( ik niet in iedergeval ) Mooie test Hoth Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 31 mei 2012, 11:04 |
|
 |
|
nakky
|
Hoth bedankt,op naar de Toppers. Grt nakky
|
| 31 mei 2012, 12:09 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik zal zo even de test nog een keer doen, dan met een klein obooltje, een quinarius en wat bronzen munten 
|
| 31 mei 2012, 12:58 |
|
 |
|
Adbas
|
geeft het scherm ook beide voorwerpen tegelijk aan? ik vraag dat omdat de geluidtest mij weinig zegt. ik hoor vergelijkbare hoge geluiden, afhankelijk van de afstand dat ze uitelkaar liggen. dus daar is niet echt op te maken wat het is. mooier zou zijn, ijzer een bromtoon of helemaal weg.
grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 31 mei 2012, 13:52 |
|
 |
|
Ambianii
|
daar ben ik ook benieuwd naar...En petje...;zal je op den duur het scherm moeten blijven gebruiken denk je,of zal het na de gewenning wel loslopen.
mvg rich
|
| 31 mei 2012, 14:41 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Mooie test Hoth,maar kan dat geluid niet anders  zoals bij een deus/tesoro bijvoorbeeld. Ik hoor t verschil amper tussen die spijker en de denari. Of is dit geluid standaard bij een minelab 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 31 mei 2012, 17:47 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
peter schreef: Mooie test Hoth,maar kan dat geluid niet anders  zoals bij een deus/tesoro bijvoorbeeld. Ik hoor t verschil amper tussen die spijker en de denari. Of is dit geluid standaard bij een minelab  tuurlijk kan dat geluid anders,ik heb bij E-trac verschillende tonen bij munten en verschillende metalen,dus johan vertelde me al dat dat hetzelfde is bij CTX ,alleen de CTX versterkt de geluiden nog beter,althans dat van zeer klein zilver spul. je kun op 3 verschillende manieren de geluiden bijstellen hoe je ze hebben wilt en bv ook maar een toon gebruiken voor alle metalen. grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 31 mei 2012, 17:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo worden jullie nu pas wijs
ik zeg tocht van ijzer word je wijzer
zo zie je maar weer
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 mei 2012, 18:20 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Patrick Vind het leuk voor jou, dat je de 3030 zo snel hebt gekregen, maar nu even over die test. Pak voor je volgende test aub een gesmede roestige spijker en niet een uit je spijkerbakje. Leg de spijker in de lengte richting voor en na het muntje dan zien we verder. Als je op een romeinse akker al het ijzer moet horen, loop je heel snel jankend weg. Only my two cent off a answer. Groet Gerrit
|
| 31 mei 2012, 18:27 |
|
 |
|
Ambianii
|
daar ben ik idd ook benieuwd naar...maar ik denk dat de toekomst het zal uitwijzen 
|
| 31 mei 2012, 18:30 |
|
 |
|
Marco
|
kan je het volume van ijzer ook regelen ? en kan hij ook makkelijk gemonteerd en gedemonteerd voor vervoer wordern ? past i eigenlijk wel in een orginele minelabtas ?
groet
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 31 mei 2012, 18:36 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Gerrit:
Ik had ff niets anders voorhanden, maar heb dit bij de importeur getest met een hele dikke ijzeren gesmede spijker, en het resultaat was hetzelfde, Highlander was hier getuige van.
Ik heb de veelgeprezen E-Trac de grond in geboord inzake ijzermaskering en recovery speed, de CTX 3030 is een verbetering van dag èn nacht :-)
|
| 31 mei 2012, 19:08 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
coinhunter chris schreef: peter schreef: Mooie test Hoth,maar kan dat geluid niet anders  zoals bij een deus/tesoro bijvoorbeeld. Ik hoor t verschil amper tussen die spijker en de denari. Of is dit geluid standaard bij een minelab  tuurlijk kan dat geluid anders,ik heb bij E-trac verschillende tonen bij munten en verschillende metalen,dus johan vertelde me al dat dat hetzelfde is bij CTX ,alleen de CTX versterkt de geluiden nog beter,althans dat van zeer klein zilver spul. je kun op 3 verschillende manieren de geluiden bijstellen hoe je ze hebben wilt en bv ook maar een toon gebruiken voor alle metalen. grt Chris   bedankt voor de info,was al bang dat t niet anders kon  (persoonlijk vind ik dit orgel geluid niet fijn  )
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 31 mei 2012, 20:41 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
mooie test Hoth en gelukkig had jij jou teennagels netjes geknipt voor het filmpje effe serieus..... goed he gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 jun 2012, 21:38 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Mooie test Hoth, ik had het al gehoord en nu heb ik het dan ook gezien  . Ik was zeer tevreden met de resultaten van mijn E-track maar wist dat er door het ijzer veel achter bleef. Dat gaan we nu nog eens nalopen met de CTX  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 02 jun 2012, 21:48 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik heb veel reacties gehad op het filmpje, sommigen menen dat de andere munt (links) er te dicht bij ligt.
De clou van de CTX 3030, en dat snappen veel mensen nog niet, vooral op Youtube, is de volgende:
De CTX 3030 discrimineert perfect op basis van Audio. Je kunt elk soort metaal in All-Metal stand een andere toonfrequentie geven, waardoor je geen diepgang verliest en kunt horen wat er onder je schotel ligt. Dit is met name een voordeel als je op een vervuilde akker zoekt! Als je met Target Pinpoint Trace werkt, dan kun je op het schermpje 2 kleuren zien: ijzer, deze zal rechts onder middels een blauw rondje zichtbaar zijn, en edelmetaal, dit is met een roodachtig rondje zichtbaar. Als je hiermee werkt, dan weet je op den duur hoe de detector reageert in Audio, dus je zult naar verloop van tijd niet de hele tijd op je schermpje hoeven kijken. De recovery speed is snel en de CTX 3030 ''nult'' niet bij ijzer.
@ Adbas: Antwoord op je vraag:
Ja, je kunt in '' real time'' 2 targets zien: ijzer en edelmetaal. Je kunt het ijzer geluid niet uitschakelen als je niets discrimineert, je kunt de toon van ijzer wel zo aanpassen dat je hem zachtjes hoort brommen.
Inzake het '' Orgelgeluid"
Je kunt hem ook instellen dat hij slechts 1 piep geeft, maar dan mis je wel alle voordelen die ik genoemd heb, en dan heeft het geen zin om de CTX 3030 te kopen.
Ik ben nog aan het testen, maar ik ben tot nu toe meer dan verbaasd over deze machine, dus wordt vervolgd.
|
| 03 jun 2012, 10:50 |
|
 |
|
Hoth
|
Deze foto is van het Minelab Treasure Talk forum en laat precies zien wat ik bedoel:
Je deelt het scherm van de CTX 3030 op in detectie gebieden, en je kunt elk gebied een andere toonfrequentie geven.
Voordeel: De CTX 3030 detecteert op basis van Audio, je heb dus geen filter in de vorm van de Disc nodig en je hebt een betere diepgang. Doordat de CTX 3030 niet filtert, '' nult '' hij ook niets weg en dus kun je beter edelmetaal naast ijzer vinden.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 jun 2012, 10:57 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
rood ijzer , blauw goed metaal toch gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 jun 2012, 21:46 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Bubba:
Het maakt in feite niets uit.
Je kunt nl. de gebieden aanpassen zoals jij dat wilt.
Voorbeeld:
Zilver geef je een hoge toon Brons geef je een middelhoge toon Goud geef je een hele hoge toon IJzer geef je een lage toon
Maar je kunt ook IJzer een hele hoge toon geven, wat jij wilt.
Dat is voor mij een van de highlights van de CTX 3030!
|
| 03 jun 2012, 21:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|