Logo
Het is nu 03 maart 2026, 17:07

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 vlieg nooit met KLM 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
 vlieg nooit met KLM
Na eerdere droevige ervaringen met KLM (waaronder bvb te duur, te weinig ruimte, kut-eten) was deze week weer een nieuw dieptepunt...

Het begon al goed, want KLM was 2,5 keer duurder dan de concurenten. Maar goed, de tijden waren handiger en de baas betaald, dus ticket gekocht en vooruit betaald (6 euro straf want betaald met credit-card).
Op zondag meld ik me ruim op tijd bij de incheck, waar een mega-rij stond want er is een nieuw zelf bagage inchecken systeem zonder assistentie. Uitkomst: bagage geweigerd want ik sta niet op de passagiers-lijst. Dus, op naar de wachtrij... Ze overboeken expres (!!) omdat 'mensen weleens niet komen opdraven'. Dus ik krijg een 'misschien mag je mee' ticket, meld je maar bij de gate.
Affijn ik sluit daar in de rij aan, zegt die doos na een half uur "u heeft mazzel, er zijn mensen uit Helsinki doe hun aansluiting gaan missen". Ik ontplofte bijna, en heb de doos uitgelegd dat KLM mazzel had, want ik stond op 't punt om iemand z'n kop van z'n romp te gaan trekken! Volgens mij schrok ze een beetje...
Affijn, als laatste aan boord, stoel achterin dus alle bagage rekken vol, koffer tussen mijn benen... En deze man van 190 lang bij 102 kilo mocht als sardien in blik gevouwen 2 uur lijden naar Venetie. Uiteraard had ik door al het gedoe en wachten niet meer kunnen avondeten, maar gelukkig was mijn 600 euro ticket goed voor 1 mini-zakje pretzels en een mini-blikje cola... Zucht !
Anyway, om 11 uur was ik hongerig in Venetie waar alle eettentjes dicht waren. De huurauto opgehaald om naar Padova te rijden, en onderweg rond 12 uur was mijn uitgestelde avondeten een snickers.

Was dat het dan ??
Nee hoor, vandaag wil ik terugvliegen naar Amsterdam... En er wordt gestaakt !
IPV om 12:35 'mag' ik nu pas om 18:50 vliegen, en dus zit ik nu met 2 koffers en een bon voor een goor broodje 7 uur te wachten bij een temperatuur van een graad of 38...

Bottom line: Vlieg geen KLM, ik doe het in ieder geval nooit meer...

22 jun 2012, 13:22
Moderator

Antwoord met een citaat
Bericht Re: vlieg nooit met KLM
Ze kennen je te goed Misfit :07

22 jun 2012, 13:35
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
:whoea:
Juist niet, dan zouden ze weten dat ik nu pas begin :04

22 jun 2012, 13:47

Antwoord met een citaat
alles opgeslagen in de zwarte doos ? :lol: :lol:

22 jun 2012, 14:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Neuh, de dame aan de balie was een blanke doos, en daar mag ik van mijn vrouw niks in opslaan :03

Wel is alles genotuleerd, dus vanavond effe een claim typen...

22 jun 2012, 15:03

Antwoord met een citaat
Balen joh. Maar waren de pretzels lekker. :07
Mag ook wel voor dat geld. :lol:

22 jun 2012, 17:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Mwoah, niet half zo lekker als de stewardesse :03

Ik vergat nog te melden dat het allemaal begon met dat ik alleen een vlucht kon krijgen tijdens Neserland - Portugal, tijdens de start van de match steeg ik op... Maar ik geloof niet dat ik veel gemist heb :07

22 jun 2012, 17:11

Antwoord met een citaat
Tuurlijk vlieg je als Nederlander met onze nationale trots de KLM, ook al is het bedrijf verkwanseld aan de Fransen. Ik hoorde eerder van (zaken) mensen uit mijn omgeving die noodgedwongen niet met de KLM konden vliegen maar met een (voorbeeld) MALEV en aanvankelijk huiverig waren goede geluiden. Sterker nog wat bleek? Prima eten prima service en vriendelijk personeel.

Er zijn natuurlijk ook "Nevercomebackairlines" waar ik voor geen goud zou instappen maar ook in de lucht woed er een felle concurrentiestrijd en ik geloof zeker zakelijk in een "zelfreinigend vermogen". Sterkte met de boze brief maar
Citaat:
Ik zou me bezatten
klinkt zo gek nog niet..al loop je idd wel het risico om geweigerd te worden aan de gate door een bittere zweef-teef.

22 jun 2012, 17:59
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Nou, die zweefteef kan lekker aan het gas, ik lees net dat het standaard claimbedrag voor dit soort gevallen EUR 250 is... Dus daar gaan Mevrouw Misfit & mijn persoontje eens heel lekker voor uit eten :03

Dat 'zelfreinigende effect' moet zo dan maar werken, in de portemonnee raak je ze toch het hardst !
Bon voyage ! :Censuur:

22 jun 2012, 18:12

Antwoord met een citaat
Hahaha leuk verhaal Misfit :07

Maar waarom boekte je niet bij Alitalia? Lekker relaxen in de comfortabele MD's, met de lekkerste stewardessjes :ls

Maar de allerbeste in Europa vind ik zelf Air Dolomiti... Al vliegen die niet op Amsterdam geloof ik.

:sd

Minelab Manticore

22 jun 2012, 20:11
Profiel
Antwoord met een citaat
Leuk verzonnen, maar Al Italia vluchten worden vaak 'gewoon' door KLM uitgevoerd :03

22 jun 2012, 21:22

Antwoord met een citaat
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik lach me kapot Misfit, o wat erg... :oops:

Blij dat ik niet jou ben... :Censuur:

Hopelijk weer goed thuis en het buikje rond! :10 :10 :10

Groeten, Cyril :sd

22 jun 2012, 21:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Weinig aan verzonnen hoor :lol:

Toen ik in Italië werkte, vloog ik altijd met Alitalia. Vanuit Brussel met bestemming Milaan, Rome of Pisa en later naar Palermo. Relax vliegen vond ik dat altijd, in die MD's, met effectief oogstrelend cabine personeel.

Best kans dat ze tegenwoordig aan KLM doorsluizen, weet ik niet. Het is immers weeral een jaar of 8 geleden dat ik er werkte.

De vlucht naar Lagos, waar ik nu ben, is ook verzorgd geweest door KLM. Zéér weinig comfort, al is Air France toch nog minder in economy :-? Moet wel zeggen dat ik het cabine personeel van KLM wel altijd erg vriendelijk vind :10

De 747's die ze inzetten om de oceaan over te steken vind ik ook weer ok.. Zeker wanneer je gaat vergelijken met American, of Iberia-haha :06

Ach ja, tenzij je business vliegt blijft het meestal behelpen he

:sd

Minelab Manticore

22 jun 2012, 22:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]