| Auteur |
Bericht |
|
krokdundee
|
 Re: goud zoeken in zwitserland
Hi Louwrens Natuurlijk, in principe kan je overal gaan zoeken, zeker als er al eerder goud is aangetoond. Zoek zeker naar plekken waar de bedrock vrij ligt en het liefs ook nog met spleten of losse shist platen. Wat ook nog handig is, is een duikbril, zodat je onderwater kan kijken in de eventuele spleten die je vind. Zelf had ik een plastic bakje met een bodem van glas hiervoor gemaakt, in goudzoek termen tv of zoals de Zwitsers zeggen fernseher. Het voordeel is , je kan in de spleten kijken plus het vergroot. Groet Gerrit
|
| 13 jul 2012, 07:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
je kan in de spleten kijken plus het vergroot. waargaan we heen zo  spleten kijken Groet de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 jul 2012, 10:46 |
|
 |
|
louwrens
|
krokdundee schreef: Hi Louwrens Natuurlijk, in principe kan je overal gaan zoeken, zeker als er al eerder goud is aangetoond. Zoek zeker naar plekken waar de bedrock vrij ligt en het liefs ook nog met spleten of losse shist platen. Wat ook nog handig is, is een duikbril, zodat je onderwater kan kijken in de eventuele spleten die je vind. Zelf had ik een plastic bakje met een bodem van glas hiervoor gemaakt, in goudzoek termen tv of zoals de Zwitsers zeggen fernseher. Het voordeel is , je kan in de spleten kijken plus het vergroot. Groet Gerrit Dat is indd erg handig!! Mischien maak ik die ook nog wel!! Ik mag mijn vader zijn auto wel eens een dag mee hebben op pad! Dus dan kan ik van 8 uur smorgens tot in de avond wel een naar stalden of naar turtmanntal! Om te gaan pannen! Dan heb ik net even wat meer tijd om een goeje plaats te zoeken! Vr gr louwrens
|
| 13 jul 2012, 13:09 |
|
 |
|
louwrens
|
Hej gerrit! Ben zondag aangekomen in torgon ( zwitserland) En heb al een erg leuke plekje gevonden om te gaan zoeken naar goud.. Liggen zelf stukken bedrock bloot.. Alleen vind ik nu pyriet.... Nu is mijn vraag waar pyriet is is ook goud? Of 1 keer pyriet in je pan... Ander plekje zoeken?
Gr louwrens
|
| 30 jul 2012, 10:20 |
|
 |
|
louwrens
|
Ben er benieuwd of er goud is waar pyriet is... Zo ja dan ga ik morgen weer snel diepper graven!! 1ding is zeker goud zoeken is erg leuk!!! Nu hopen op goud!!!
|
| 30 jul 2012, 22:36 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Pyriet kan een goede aanwijzing zijn maar het hoeft niet, het is moeilijk om te zeggen waarom dit zo is. Hoe meer andere mineralen in het concentraat zit, hoe groter de kans is dat er ook goud bij zit. Begin maar gelijk naar spleten in de bedrock te zoeken, liefs in een binnebocht. Wens je veel sucses verder met je avontuur. Groet Gerrit
|
| 30 jul 2012, 23:06 |
|
 |
|
louwrens
|
Oke! Bedankt!
Ik heb dus een heel mooi plekje gevonden, met een snelle stroom en dan een binnen bocht met vast rots... Ben 3 uren wezen graven... Ga morgen spleten schoon maken... Maar het is dus wel mogelijk dat bij pyriet ook goud is!!? Heb nu al zin in morgen!!
Vr bedankt!!
|
| 30 jul 2012, 23:17 |
|
 |
|
louwrens
|
Is pyriet even zwaar als goud trouwens?
het kan dus zo zijn dat ik en goud en pyriet in mijn pan heb!!
Zie het verschil bij kleine korrels wel.. Maar bij stof (goud) pyriet vind ik erg moelijk...
|
| 30 jul 2012, 23:23 |
|
 |
|
louwrens
|
Zo net weer thuis van goudzoeken... Weer niks gevonden... Alleen weer een paar stukjes pyriet van 2 mm bij 2mm glimt wel mooi!! En er zat ook vaak zilver stof in mijn pan... Kan dat kloppen? Ben vandaag echt tot de bodem van bedrock gegaan... Morgen nog 1 keer de bodem schoonmaken... En als er dan nog niks in zit... Op zoek naar een nieuwe locatie...
|
| 31 jul 2012, 15:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi veel succces
|
| 31 jul 2012, 16:25 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Nee, pyriet is veel lichter dan goud, pyriet heeft een sg van 5,1 en goud heeft een sg van 19,3 Het zilverachtige spul wat in je pan overblijft is hoogswaarschijnlijk, mica of kleine shist deeltjes. Kan zijn dat er iemand anders die spleten heeft schoongemaakt. Probeer eens wat gras of mos in de buurt van de waterlijn te wassen, geeft vaak het snelst resultaat. Sucses en ik hoor het wel weer. Groet Gerrit
|
| 31 jul 2012, 20:41 |
|
 |
|
louwrens
|
Oke!!! Dan ga ik morgen aan het mos wassen!!! Er is daar een overvloed aan mos!! Ben erg blij met jou advies gerrit!!
Vr gr louwrens
|
| 31 jul 2012, 20:56 |
|
 |
|
Mat
|
louwrens schreef: Oke!!! Dan ga ik morgen aan het mos wassen!!! Er is daar een overvloed aan mos!! Ben erg blij met jou advies gerrit!!
Vr gr louwrens Wel OMO gebruiken, andere wasmiddelen zijn niet zo goed. Suc. met je goudpannen Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 01 aug 2012, 09:43 |
|
 |
|
louwrens
|
Van morgen vroeg wakker... Was half 9 en op locatie! Ong 3 emmers vol moss uit de binnen bocht.. Rond de waterrand gewassen... Erg veel (zilver) kleur in de pan maar geen goud...
We gaan morgen naar zermatt... Te terug reis maar even een grond monster nemen bij stalden!!
Gr louwrens
|
| 01 aug 2012, 13:19 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Jammer, ben bang dat er niet veel goud zit op deze locatie. Hoop dat je morgen meer geluk hebt. Groet Gerrit
|
| 01 aug 2012, 18:43 |
|
 |
|
louwrens
|
Ja indd jammer! Wist het wel een beetje... Maar ja wie niet waagd wie niet wint... Ga morgen dus naar stalden... En als er ook maar iets in mijn pan zit... Maaak ik de rit naar stalden nog een keer!
Gr louwrens
|
| 01 aug 2012, 19:11 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
louwrens schreef: Van morgen vroeg wakker... Was half 9 en op locatie! Ong 3 emmers vol moss uit de binnen bocht.. Rond de waterrand gewassen... Erg veel (zilver) kleur in de pan maar geen goud...
We gaan morgen naar zermatt... Te terug reis maar even een grond monster nemen bij stalden!!
Gr louwrens mooi Zematt de hoogsteberg van zwitserland ook heb je daareen tandradbaan benzelf met het glassee express dat is smalspoor door heel zwitserland getrokken vee lsucces daar
|
| 01 aug 2012, 19:44 |
|
 |
|
louwrens
|
We gaan daar naar de eeuwige sneeuw.. En op de terug reis goud zoeken in stalden Hopen op een heel klein beetje succes... Gr louwrens
|
| 01 aug 2012, 20:03 |
|
 |
|
louwrens
|
Weer even een update... Heb weer internet dus kan weer even reageren.. Bij zermatt en stalden geen tijd meer gehad om te zoeken, en het is toch wel een eind rijden om er weer heen te gaan. Dus maar weer bij torgon een ander plekje gezocht. Nu heb ik kleine vlokjes in mjjn pan... Kleur van goud.. En erg zacht.. Maar vind ze de hele tijd boven op mijn materiaal bij het zeefen? En ik was echt grondig!! Ze zijn wel vlinter dun... Is dit goud? Of zijn er nog meer goud lookalike?
Vr gr louwrens
|
| 06 aug 2012, 09:17 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Als het na het wassen nog steeds bovenop blijft is het geen goud, goud zie je niet meer na een paar keer schudden met de pan. Zou het moeten kunnen zien om te zeggen wat het wel is. Groet Gerrit
|
| 06 aug 2012, 19:16 |
|
 |
|
louwrens
|
Oke! Ben nu op weg naar huis.. Ga deze week het extra materiaal nog even uit pannen!! Heb een 10 liter emmer mee genomen!
Heb het wel erg naar mijn zin gehad... Met goudzoeken.. De spanning en verwachting enz... Maar denk dat ik niet veel succes heb...
Wordt vervolgd...
|
| 07 aug 2012, 16:46 |
|
 |
|
louwrens
|
zo! toch maar weer even een berichje op de interessante forum! heb dus geen succes gehad in zwitserland! komt ook mede omdat ik het goud zoeken gecombineerd heb met een familie vakantie!! en onze vakantie locatie niet erg goudrijk was! maar heb het wel erg naar mijn zin gehad met mijn kleine goud avontuur! ik wil gerrit! (krokdundee) ook erg bedanken voor de tips! en trucks! en ik hoop dat andere goud zoekers die ook naar zwitserland gaan! wat aan mijn (ons) verhaal hebben! mischien dat ik weer eens op goud avondtuur ga! als dat zo is dan ben ik zeker weer te vinden op dit forum! vr gr louwrens
|
| 22 sep 2012, 20:12 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Lourens Eenmaal goudzoeker altijd goudzoeker, that's the spirit. Weet zeker dat je nog eens naar een gebied gaat waar goud rijkelijk is aangetoond. Mocht je in de toekomst willen weten waar, dan hoor ik het wel en wil je graag met de nodige info voorzien zodat het deze keer gegarandeerd sucses geeft. Groet Gerrit
|
| 23 sep 2012, 07:17 |
|
 |
|
louwrens
|
Hej gerrit!
Het is al weer even terug dat ik op dit leuke forum zat! Heb gister de foto's weer eens bekeken van de zomer vorig jaar! Heb toch echt een supper avontuur gehad! Dankzij veel advies... Toch niks gevonden.. En ons verhaal is maar liefst 1600 x bekeken!
1 ding is zeker... Door nog een beste tas vol goud gereedschap over te hebben van de vorige zomer, lokt het wel heel erg om dit jaar weer naar zwitserland af te reizen... Maar omdat we nu in een hele grote verbouwing zitten sla ik dit jaar over...
Hej gerrit ga jij dit jaar ook weer goud zoeken? Of ga je elk jaar op pad?
Vr gr louwrens
|
| 14 jan 2013, 23:35 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Nee, het goudzoeken naar natuurlijk goud, staat bij mij op een zeer laag pitje. Heb me meer toegelegt op het waterzoeken in een droogpak op dagstranden in half Europa. De kleur blijft het zelfde of het nou natuurlijk goud of sieraden zijn. Groet Gerrit
|
| 15 jan 2013, 12:05 |
|
|