|
|
Het is nu 05 maart 2026, 13:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
belichting bij fotograferen
| Auteur |
Bericht |
|
Marc
Geregistreerd: 30 nov 2009, 21:21 Berichten: 554 Woonplaats: Houthalen
|
 belichting bij fotograferen
Naar aanleiding van de mooie foto's van Bubbels(what's in a name.....) heb ik ook zo'n camera aangeschaft. Welke verlichting kan ik het best gebruiken voor de mooiste foto's....halogeen, led het al oude normale lampie, spaarlamp??? En dan van links én recht belichten, direct of indirect......wie weet raad of heeft tips???? Marc
_________________ Ferrum Perditum Apparebit- verloren metaal zal boven komen-
|
| 31 okt 2012, 21:21 |
|
 |
|
Octavianvs
|
 Re: belichting bij fotograferen
Zonlicht Mvg
|
| 31 okt 2012, 21:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Octavianvs schreef: Zonlicht Mvg ja zonlicht  geen maanlicht veel succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 okt 2012, 21:24 |
|
 |
|
Marc
|
@ octavianus zonlicht gaat 'm ff niet worden....deze jongen werkt overdag en 's avonds is de zon hier niet meer( en achterna rijden is een kostbare zaak)
Marc
|
| 31 okt 2012, 21:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dan kunst licht 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 okt 2012, 21:28 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Je kunt het op veel manieren aanpakken. Koop 2 daglichtlampen in een fotozaak . Een links en een rechts door de een wat verder weg te zetten krijg je een schaduw effect Je kunt ook een mini studiootje te kopen. DIT GEEFT WEL EEN MOOIER EN ZACHTER EFFECT https://www.koopgoedkoop.nl/mini-fotost ... 40-x-40-cmDan ga je even naar de volgende topic viewtopic.php?f=187&t=42148. Heb je nog vragen hoor ik het wel. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 31 okt 2012, 23:20 |
|
 |
|
Marc
|
dank je Herman, daar kan ik iets mee Marc
|
| 31 okt 2012, 23:41 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Als ik fotografeer onder kunstlicht, om het even wat zit ik altijd te klooien met schaduwen die alles verpesten. Ook in het ministudiootje en bijbehorende lampen waar ik detijds redelijk wat voor betaald heb. Vergeet dat maar Maar als ik de vondst id hand houd kan ik het licht er laten opvallen zoals ik het wil en dat levert meestal behoorlijke fotos op. Maar dan staat je handje natuurlijk vaak op de foto, Er bestaan ook een ronde lampen welke je rond de lens van je camera kunt klikken, Dat zou erg goed werken en levert geen schaduwen op Mvg
|
| 31 okt 2012, 23:48 |
|
 |
|
TrefwoordP
Geregistreerd: 07 sep 2012, 14:00 Berichten: 53 Woonplaats: Leiden
|
Een goede ringflitser doet wonderen. Geen idee wat die camera van Bubba is, maar op een spiegelreflex is een ringflitser perfect. Ik besteed het andere deel van mijn tijd aan het bestuderen van insecten en ook daarbij is een ringflitser de beste oplossing om scherpe, goed belichte foto's te maken.
|
| 01 nov 2012, 01:25 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3983 Woonplaats: Noordgouwe
|
Last van schaduw: fotografeer op een glasplaatje op 5 à 10 cm van een witte ondergrond.
Groet, Stef
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 01 nov 2012, 01:36 |
|
 |
|
Misfit
|
Voor munten kan je een scanner proberen, ik scan ze alsof het een document is... komt er goed uit. Tip: probeer het ook eens met de klep open, soms gaat dat beter.
Dikke items hou ik liever in de hand, scheef en kort onder het lampje van m'n afzuigkap, foto met m'n telefoontoestel, doorgaans ook zonder problemen.
|
| 01 nov 2012, 02:02 |
|
 |
|
Marc
|
@trefwoordP....een digitale compact camera, Olympus D720/VR310....dus zo'n ring is geen optie
Marc
|
| 01 nov 2012, 09:38 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|